علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

تأثیر کافه لاته با قارچ گانودرما دکتر بیز بر سلامت پوست و مو

کافه لاته با قارچ گانودرما یا همون کافه لاته COFFEE LATTE، یکی از نوشیدنی های گرم با شیر خشک است که پایه از باکیفیت ترین دانه های قهوه عربیکا و روبوستا با گانودرما و شیر خشک می باشد.معمولا کافه لاته از ترکیب قهوه اسپرسو با شیر تهیه می شود.در اینجا برند دکتر بیز ابتکار جدید بکار بسته است که با ترکیب این قهوه با عصاره قارچ گانودرما به آن خواص درمان ویژه ای هم داده که میتوانید همان کیفیت را با خواص بی نظیر گانودرما داشته باشید.

کنترل و درمان ریزش مو با گانودرما | سلامتی و زندگی عالی

کافه لاته در لغت به معنای قهوه (کافه) و شیر (لاته) میباشد و برای تهیه آن قهوه اسپرسو را با شیر داغ یا آب جوشیده ترکیب و روی آن را با کف شیر می پوشانند.کافه لاته را معمولا در فنجان یا لیوان شیشه ای بلند سرو می کنند.

فواید قهوه موجود در کافه لاته با قارچ گانودرما چیست ؟

قهوه به علت داشتن کافئین و مزه و عطر آن يكي از پرمصرفترين نوشيدنيها است.کافئین که به طور طبیعی در بیش از ۶۰ نوع گیاه از جمله دانه قهوه ، گوارانا ، چاي ، کاکائو و….. یافت می شود و همین کافئین است که سبب ایجاد طعم تلخی می گردد .

مصرف همزمان کافئین وقند می تواند براي حافظه مفیدباشد، درواقع مغز این افراد به انرژي کمتري براي یاد آوري امور نیاز دارد.بین مصرف کافئین و بیماري پارکینسون رابطه عکس وجود دارد به عبارت دیگر مصرف کافئین از احتمال بروز بیماري پارکینسون جلوگیري می کند .

مصرف کافئین اختلالات شناختی در رابطه با افزایش سن و نیز بروز بیماري آلزایمر را کاهش می دهد.کافئین با ایجاد تعادل در عملکرد مغز ، از نقایص حرکتی و نیز زوال عقل پیشگیري می کند. کافئین احساس خوب بودن ، شادي، انرژي، هشیاري و اجتماعی بودن را در فرد تقویت می کند .

بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیکی که بر روی انسان ها صورت گرفته است نشان می دهند که مصرف منظم و دوز مناسب کافئین، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را به ویژه در سالمندان کاهش می دهد.کافئین به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدان، می تواند نقش حفاظتی در برابر اسرس اکسیداتیو در بیماری آلزایمر ایفا کند.

 قهوه عربیکا و روبوستا موجود در کافه لاته با قارچ گانودرما

قهوه عربیکا بهترین و غنی ترین قهوه در دنیاست .دانه های که ما در کافه لاته با قارچ گانودرما استفاده می کنیم طعمی منحصربفرد دارند. این دانه های خام و بو نداده عطر ذغال اخته دارند و بعد از بودادن عطر گل میوه می دهند.این دانه ها در ارتفاعات بالاتری از دیگر انواع دانه های قهوه و در آب و هوای خنک زیر استوایی پرورش داده می شوند.

قهوه روبوسکا کمتر از عربیکا رایج بوده و در ارتفاعات پایین تری در مقایسه با عربیکا پرورش داده می شوند و به همین خاطر طعم شیرینی آنها کمتر است.این نوع قهوه بیشتر در اسپرسوی ایتالیایی استفاده می شود که به آن یک طعم غلیظ و غنی می دهد.

خواص عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم در قهوه لاته دکتر بیز چیست ؟

گانودرمالوسیدوم که به آن قارچ رِیشی قرمز هم می گویند، طعم آن طعم قهوه لاته گانودرما دکتر بیز  را عمیق تر کرده و فواید آن برای سلامت تقویت می شود. قارچ گانودرما حاوی تری ترپنوئیدها و پلی ساکاریدهاست. این ترکیبات آداپتوژن یا سازش زا هستند. قدمت قارچ گانودرما به هزاران سال قبل و چین باستان باز میگردد.

این محصول به سختی یافت و تولید میشود. کارشناسان کشاورزی و صنایع غذایی سالهاست که بر روی این ماده تحقیق میکنند و خواص بیشماری در مورد آن یافته اند.این قارچ به دلیل وجود فراوان عناصر فعال و آنتی اکسیدانها بسیار مفید میباشد.

گانودرما لوسیدوم هزاران سال در فرهنگ سنتی آسیای مورد استفاده قرارگرفته و معنی نام آن به زبان چینی قدرت معنوی است، اما ژاپنی ها به آن رِیشی به معنی پادشاه گیاهان می گویند.

گورمت کافه لاته چیست؟

کافه لاته ترکیبی لذیذ از کافه اسپرسو و خامه است. در واقع، کافه لاته یک واژه ایتالیایی برای شیرقهوه است.قهوه عربیکا و روبوسکا (قهوه عربیکا بهترین و غنی ترین قهوه در دنیاست)، جینسینگ . دانه های که ما در این محصول استفاده می کنیم طعمی منحصر بفرد دارند.

این دانه های خام و بو نداده عطر ذغال اخته دارند و بعد از بودادن عطر گل میوه می دهند. این دانه ها در ارتفاعات بالاتری از دیگر انواع دانه های قهوه و در آب و هوای خنک زیر استوایی پرورش داده می شوند.

قهوه روبوسکا کمتر از عربیکا رایج بوده و در ارتفاعات پایین تری در مقایسه با عربیکا پرورش داده می شوند و به همین خاطر طعم شیرینی آنها کمتر است.این نوع قهوه بیشتر در اسپرسوی ایتالیایی استفاده می شود که به آن یک طعم غلیظ و غنی می دهد.

گانودرما در ایران

شاید یکی از سوالاتی که ذهن خیلی هارو درگیر خودش کرده این باشه که آیا قارچ گانودرما در ایران هم وجود داره یا نه ؟در حقیقت گانودرما نام یک قارچ اعجاب انگیز و معجزه آساست که به دلیل دارا بودن ویژگیهای کم یاب و اعجاب انگیزی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از گذشته های دور تا به امروز افراد زیادی در سرتاسر دنیا از گانودرما به عنوان یک مکمل غذایی بی نظیر با ویژگیهای فراوان یاد کرده اند.

در واقع گانودرما برای اولین بار چندین هزار ساله پیش در چین کشف میشه که به اون “ری شی” میگفتند و معتقد بودند که این قارچ نماد زندگی و طول عمر و حیات جاویدان است . سير سياه دكتر بيز از محصولات شرکت بیز است و خواص بسیار زیادی دارد.

به خاطر کم یاب بودنش مصرفش برای عموم ممنوع اعلام میشه و اون موقع فقط پادشاهان و شاهزادگان و درباریون اجازه ی استفاده از گانودرما رو داشتن.با گذشت زمان گانودرما در نقاط مختلف جهان هم کشف و پیدا میشه که این اتفاق باعث بالا رفتن محبوبیت گانودرما و افزایش مصرف کنندگانش در دنیا میشه.

قارچ گانودرما در ایران هم کشف میشه که به افتخار کسی که برای اولین بار قارچ گانودرما در ایران پیدا میکنه   این قارچ رو “قارچ منوچهری” نامگذاری میکنن و در حقیقت خیلیا قارچ گانودرما در ایران رو با نام قارچ منوچهری میشناسن.

کم یاب بودن و دسترسی دشوار به گانودرما و همچنین برخی ویژگیهای سخت ظاهری مانند پوسته ی سخت و چوب مانندی که سطح گانودرما رو میپوشونه باعث شده که نشه به راحتی از گانودرما استفاده کرد .این یعنی گانودرما نیاز به این داره که اول فرآوری بشه و بعد مصرف بشه، که این پروسه ی فرآوری خود نیاز به علم و تخصصی منحصر بفرد است .

چرا که گانودرما به شدت فعال بوده و در صورت کوچکترین اشتباهی این امکان وجود دارد که به کل تمامی خواص خود را از دست بدهد.
خوشبختانه امروز دکتر بیز به عنوان دومین کمپانی در دنیا و اولین کمپانی در ایران این مشکل حل کرده و یکی از برترین راه های مصرف گانودرما یعنی ترکیب اون با قهوه رو جلو ی پامون گذاشته است .

خواص شیر موجود در این کافه لاته با قارچ گانودرما

اگر به دنبال کاهش وزن هستید بهتر است قهوه خود را بدون شیر و شکر میل کنید. قهوه به تنهایی کالری خیلی کمی نسبت به قهوه با شیر یا شکر دارد.در حقیقت هر فنجان قهوه ساده 4.7 کالری دارد و این مقدار شما را در کاهش وزن کمک خواهد کرد. اما در تضاد با قهوه ساده، یک فنجان قهوه با شیر یا شکر به طور حیرت آوری دارای 56 کالری می باشد.

اگر به مصرف قهوه در شب علاقه دارید بهتر است آن را با کمی شیر میل کنید. مصرف قهوه در شب هنگام باعث هوشیاری بیشتر شما می شود و البته برروی خواب شما تاثیرگذار است.اگر بخاطر قهوه دچار بیخوابی شده اید به آن شیر اضافه کنید تا حدودی تاثیر آن را خنثی کند.

اگر مشکل اسیدی بودن معده خود رنج می برید بهتر است قهوه مصرف نکنید ولی اگر علاقه به قهوه دارید، قهوه را با کمی شیر میل کنید.یکی دیگر از نگرانی های قهوه دوستان ابتدا به سرطان مری به دلیل خوردن قهوه داغ است.با اضافه کردن مقداری شیر میتوان از حرارت موجود در قهوه کاست و طعمی خوش به آن افزود و خطر ابتلا به سرطان نیز کاهش خواهد یافت.

سایر خواص کافه لاته با قارچ گانودرما دکتر بیز

  • از بین بردن رفلاکس و ورم معده
  • افزایش شیر مادران (قبل از بارداری)
  • چربی سوزی فوق العاده
  • برای کسانی که یبوست دارند، مفید است.
  • مشکلات گوارش را از بین می برد.
  • کسانی که دیابت دارند، میتوانند دیابتشان را تنظیم کنند.
  • سیستم ایمنی بدن را را بالا می برد.
  • چربی سوز قوی بوده و بسیار در لاغری موثر است.
  • تسکین دردهای مفصلی
  • ترمیم شکستگی های استخوان
  • پاکسازی و سمزدایی بدن
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های کبدی مانند هپاتیت B، کبد چرب و سیروز کبدی
  • بهبود عملکرد غده تیروئید
  • درمان ریز مو
  • درمان آکنه و جوش صورت

عوارض مصرف قهوه لاته دکتر بیز چیست؟

این سوال گاهی پیش میآید که آیا موکا دکتر بیز یا همان کافه لاته با قارچ گانودرما عوارض به دنبال دارد یا خیر؟بطور طبیعی خیر عوارض ندارد.در افرادی گه دچار بیماری های خاص مانند: دیابت، فشارخون بالا، مشکلات قلبی، سرطان و … دست و پنجه نرم می کنند با مشورت پزشک مشکل ندارد.

ولی این نکته را باید خاطر نشان کرد که مصرف بی اندازه و بی رویه برای تمام افراد مشکل ایجاد می کند، پس اگر به بیماری های نامبرده مبتلا هستید حتما با پزشک مشورت کنید.نکته مهم این است که روزانه نهایتا تا 5 گرم گانودرما لوسیدوم تقریبا برابر با 3 ساشه مصرف می باشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا