عمومیمطالب کسب و کار

از کجا روکش صندلی ماشین بخریم؟

روکش صندلی ماشین یکی از محبوب ترین دکوراسیون های داخلی این روزها است که جوانان از آن استفاده می کنند. به این ترتیب می توانید با انتخاب رنگ کاپوت یا رنگ قسمت های مختلف خودرو، فضای داخلی خودرو را تزئین کنید.

بسیاری از افرادی که به دنبال روکش صندلی ماشین هستند در انتخاب روکش پارچه ای یا چرمی تردید دارند و نمی دانند چه جنس و چه رنگی را انتخاب کنند. اغلب صاحبان خودروها روکش صندلی را عوض می کنند تا ظاهری جدید به خودرو ببخشند و دکوراسیون خودرو را تغییر دهند.

استفاده از روکش صندلی ماشین

این دستگاه به غیر از زیباسازی فضای داخلی خودرو، بدیهی است که اهداف دیگری را نیز انجام می دهد. اگر راننده هستید و زمان زیادی را پشت فرمان می گذرانید، ارگونومی و راحتی صندلی شما بیش از سایر سرنشینان اهمیت پیدا می کند.

نشستن طولانی مدت می تواند آسیب جدی به ستون فقرات، کمر و پاها وارد کند. پس برای سلامتی خود پس از مطالعه این مقاله بهترین روکش صندلی خودرو را برای خود انتخاب کنید.

انواع روکش صندلی ماشین

روکش صندلی های زیادی در رنگ ها و مواد مختلف برای هر خودرو وجود دارد. روکش صندلی ها عمدتاً از چرم یا پارچه یا ترکیبی از پارچه و چرم ساخته می شوند.

اولین قدم در انتخاب روکش صندلی، انتخاب جنس ترجیحی، چرم یا پارچه و ترکیب مواد است. مهمترین نکته در مورد روکش کیفیت جنس و چرم آن است. روکش صندلی باید به درستی بریده شود.

1- روکش چرمی ماشین

این نوع لباس در بین جوانان رواج دارد و برای خودروهای لوکس استفاده می شود. البته این نوع روکش برای خودروهای دیگر نیز قابل استفاده است، با این حال یافتن روکش مناسب می تواند مشکل باشد زیرا این نوع عمدتا برای خودروهای گران قیمت و لوکس طراحی شده است.

فواید:

این روکش ها به راحتی قابل شستشو هستند.

برای شستشو نیازی به برداشتن روکش های صندلی نیست

لکه ها را می توان به راحتی با مقدار کمی صابون و یک پارچه تمیز پاک کرد.

فضای داخلی خودرو جلوه ای لوکس می بخشد.

معایب:

گردش هوا در این تجهیزات امکان پذیر نیست.

یکی از معایب سوتین ها این است که هنگام نشستن طولانی مدت روی صندلی باعث تعریق شما می شود.

این کلاهک ها به دلیل بسته بودن منافذ، گرما را حفظ می کنند.

به دلیل عدم گردش هوا و بسته بودن منافذ، احتمال تعریق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

با گذشت زمان، در زیر نور خورشید شکسته و سفید می شوند.

قیمت آنها نسبت به سایر انواع روکش بالاتر است.

در ضمن اگر مواد چرم طبیعی، با کیفیت و اصل باشند، این ایرادات و مشکلات پیش نمی آید و دوام و کیفیت بالاتری نسبت به لایه های مصنوعی دارند.

1- روکش صندلی ماشین چرم

محصولات نایلونی: ساخته شده از نایلون، این نوع چرم بدترین نوع روکش صندلی محسوب می شود. شرکت هایی که این روکش های چرمی نایلونی را به عنوان روکش چرمی توصیه می کنند باید بدانند که این چرم ها در دراز مدت دوام ندارند. چگونه بین یک روکش نایلونی نازک یا یک پوست فوم تفاوت قائل شویم. روش دیگر غلتاندن و دوخت است.

چرم طبیعی: این نوع چرم معمولا دوام کمی دارد و بسیار گران است.

چرم صنعتی: این نوع چرم صنعتی برای پوشاندن صندلی های راحت ایده آل است. ماندگاری و ماندگاری بسیار خوبی دارد. این نوع چرم مقرون به صرفه و بادوام است.

2- روکش صندلی ماشین

روکش های پارچه ای رایج بوده و انواع زیادی در بازار وجود دارد. دلیل آن سهولت دوخت و تنوع متریال و رنگ است.

مزایای:

تنوع در طرح و رنگ زیاد است.

جریان هوا بر روی این پوشش ها آسان است.

با توجه به هوای موجود در روکش ها، احتمال تعریق بسیار کاهش می یابد.

صندلی برای راننده و سرنشینان راحت تر شده است.

ارزان تر و ارزان تر از مارک های دیگر.

معایب:

به دلیل نور خورشید سریعتر از انواع دیگر محو می شوند.

باید سینک را بردارید و بشویید.

اگر لکه ها چسبنده باشند، پاک کردن آنها دشوار خواهد بود.

اگر لکه ها باقی بمانند، فضای داخلی خودرو را مخدوش می کنند.

3-روکش ترکیبی از پارچه و چرم

تولیدکنندگان از ترکیب چرم و پارچه برای ایجاد روکش هایی استفاده می کنند که انتخاب و خرید را برای مشتریان آسان تر می کند و همچنین مواد بهتری تولید می کند. این روکش ها که از ترکیب پارچه و چرم دوخته می شوند، معایب روکش های چرم و پارچه را ندارند. به عنوان مثال در این نوع روکش ها به جای تکیه گاه مرکزی که پوشش ارجح است از پارچه استفاده می شود.

4- روکش های حرفه ای صندلی ماشین

روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد و بسته به کیفیت و کاربری قیمت های متفاوتی دارند. کسانی که ساعت های طولانی رانندگی می کنند می توانند از این کیس ها که ماساژ بدن هم دارند استفاده کنند.

در داخل روکش صندلی لوکس خودرو، یک ماساژور پشت و یک صندلی لرزان با لرزش های خود بدن را ماساژ می دهند. این کلاه ها برقی هستند و با ماساژ قابل تنظیم هستند.

صندلی های ماشین چرم بهتر است یا پارچه؟

در صندلی های ماشین می توان گفت چرم از پارچه بادوام، مفیدتر و زیباتر است، یعنی بسیار خوش سلیقه هستند.

یکی از مشکلات استفاده از لباس های چرمی این است که به دلیل بسته بودن منافذ هوا، هوا وارد نمی شود و در صورت نشستن طولانی مدت باعث تعریق می شود. اما اسپری چرم ظاهری منحصر به فرد و مفرح به ماشین شما می دهد و اکثر جوانان این نوع مبلمان را ترجیح می دهند. اگر به ظاهر اسپرت خودروی خود علاقه دارید، روکش چرمی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شنل ها طرح و رنگ بیشتری نسبت به چرم دارند. جریان هوا به گونه ای است که احساس راحتی می کند و از تعریق جلوگیری می کند. با این حال، قاب‌ها نسبت به قاب‌های چرمی شکننده‌تر هستند، زیرا ممکن است در اثر ریختن مایعات یا ضربه، لبه‌های تیز، لکه و پارگی آسیب ببینند. ارزان تر از کیف های چرمی بنابراین قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

در هر صورت می توانید با توجه به توضیحات ارائه شده و با توجه به سلیقه خود روکش صندلی ماشین با شکل و طرح خوب و بهترین متریال را انتخاب و خریداری کنید و از ظاهر زیبای خودرو خود لذت ببرید.

شناخت کیفیت ماشین

صندلی های خودرو به 2 نوع پارچه ای و چرمی تقسیم می شوند و هر روکش مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر قصد خرید روکش صندلی پارچه ای را دارید، روکشی با دوخت بهتر انتخاب کنید.

همچنین، روکش صندلی پارچه ای خوب، سنگین تر از هر روکش صندلی پارچه ای دیگری است. بنابراین در برابر آسیب بسیار مقاوم خواهد بود. لازم به ذکر است که پوشش های نازک و سبک ماندگاری کوتاهی دارند.

برای یافتن بهترین چرم باید آن را لمس کنید تا کیفیت آن را بدانید پشت چرم اصل شبیه پشم است و بافت نرم تری نسبت به چرم مصنوعی دارد.

اگر روکش چرمی که انتخاب می کنید مصنوعی باشد، به مرور زمان ترک می خورد و نامناسب به نظر می رسد.

انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین

کمربند ایمنی پایه اصلی انتخاب رنگ داخل خودرو است. بنابراین، رنگ پویا به کار رفته در دستگاه، قطعات در و پانل های آجری نیز تاثیر زیادی در انتخاب رنگ روکش صندلی دارد. البته طراح اصلی خودرو از قبل این مشکل را تست کرده و با توجه به رنگ این قطعات، رنگ کمربند ایمنی انتخاب می شود.

برای انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به کمربند ایمنی، دو گزینه رنگی همسان و متضاد وجود دارد

رنگ همسان

رنگ روکش صندلی باید با توجه به رنگ کمربند ایمنی و اندازه تریم و یا رنگ فضای داخلی انتخاب شود، مثلاً اگر رنگ کمربند ایمنی خاکستری است، رنگ صندلی باید باشد. همان . نزدیک به این نوع متن انتخاب شده است

رنگهای متفاوت

اما گزینه دوم مستلزم این است که کمی در مورد دنیای رنگ ها و نحوه تشخیص رنگ های مختلف بدانید. انتخاب ترکیب مناسب به شدت بر زیبایی داخلی خودرو تاثیر می گذارد و باعث لذت بیشتر آن می شود. برای مثال ترکیب قرمز و مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای روکش صندلی هاست.

قیمت روکش صندلی ماشین

قیمت خرید روکش صندلی ماشین به عوامل زیادی از جمله هزینه دوخت، نوع روکش و کیفیت متریال استفاده شده بستگی دارد اما مهم ترین عامل نحوه خرید آن است. بدیهی است که امکان جابجایی بین خرید مستقیم از تولید کننده و خرید قطعات در فروشگاه وجود ندارد و می توانید روکش صندلی خودرو را از طریق چندین واسطه خریداری کنید.

از کجا روکش صندلی ماشین بخریم؟

اگر قصد خرید روکش 207 چرم و یا هر نوع خودرو را دارید فروشگاه بهنیکان را به شما معرفی می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا