اقتصادی

اخراج بیش از ۱۸ هزار کارمند آمازون

آمازون بیش از 18000 کارمند خود را اخراج کرده است که این بزرگترین اخراج در تاریخ غول اینترنتی است.

به گزارش نازک نارنجی، اندی جاسی، مدیرعامل آمازون طی یادداشتی به کارکنان این شرکت که آخرین نشانه از تعمیق رکود در صنعت فناوری است، اطلاع داد و اعلام کرد که این اقدام در پی فرآیند برنامه ریزی سالانه آمازون است.

این تعدیل نیرو که از سال گذشته آغاز شد، ابتدا قرار بود حدود 10000 کارمند را شامل شود، اما اکنون افزایش یافته است و بر واحدهای خرده فروشی و منابع انسانی از جمله بخش جذب متمرکز خواهد شد.

مدیر عامل آمازون گفت: آمازون در گذشته از شرایط نامشخص و دشوار اقتصادی رنج برده است و ما انعطاف پذیر خواهیم بود. این تغییرات به ما کمک می‌کند تا فرصت‌های بلندمدت را با ساختار هزینه‌ای پایدارتر دنبال کنیم.

اگرچه چشم انداز اخراج ماه ها آمازون را تحت الشعاع قرار داده است و این شرکت اعتراف کرده است که در طول همه گیری کووید بیش از حد استخدام کرده است، افزایش تعداد کارکنان اخراج شده نشان می دهد که چشم انداز آمازون تاریک شده است. . این شرکت در اعلام اخراج دسته جمعی به دیگر غول های فناوری پیوسته است. Salesforce روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد حدود 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کند و دارایی های املاک خود را کاهش دهد.

سرمایه گذاران آمازون به اقدامات ریاضتی این شرکت واکنش مثبت نشان دادند و سهام آمازون در اواخر معاملات روز چهارشنبه پس از انتشار این خبر حدود 2 درصد افزایش یافت.

18000 اخراج، بزرگترین اخراج یک شرکت فناوری در رکود اقتصادی فعلی است، اما آمازون تعداد کارکنان بیشتری نسبت به همتایان خود در سیلیکون ولی دارد. در پایان سپتامبر، آمازون بیش از 1.5 میلیون کارمند داشت و اخراج های اخیر معادل حدود 1 درصد از نیروی کار آمازون خواهد بود.

در زمان اخراج برنامه ریزی شده آمازون در ماه نوامبر، سخنگوی این شرکت گفت: “آمازون تقریباً 350000 کارمند اداری در سراسر جهان دارد.”

بزرگترین خرده فروش جهان در روزهای پایانی سال 2022 در تلاش است تا خود را با کاهش رشد فروش آنلاین وفق دهد زیرا مصرف کنندگان به عادت های قبل از همه گیری بازگشته اند. آمازون افتتاح مراکز توزیع جدید را به تاخیر انداخته و استخدام در گروه خرده فروشی خود را متوقف کرده است. همچنین روند توسعه واحدهای اداری خود را متوقف کرد و شروع به کاهش هزینه ها کرد.

مدیر عامل آمازون، کسب‌وکارهای بی‌سود و آزمایشی، از جمله تیم‌هایی که بر روی خدمات بهداشت از راه دور، یک ربات تحویل‌دهنده سفارش و یک دستگاه تماس ویدیویی کودک کار می‌کنند، حذف کرد.

آمازون همچنین تلاش می کند ظرفیت مازاد را با تقاضای ضعیف تر تنظیم کند. بنابراین قصد دارد فضای بیشتری را در هواپیمای باری خود بفروشد.

طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت که به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد، بخش هایی از تجارت خود را کاهش داده است، اما همچنان به سرمایه گذاری در رایانش ابری، تبلیغات و خدمات ویدئویی آنلاین ادامه می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا