اقتصادی

ابزار هوشمند پایش مایعات حساس به دما در کشور به تولید رسید

گروهی از محققان یک شرکت فناوری ابزار هوشمندی را برای حمل و نقل ایمن و تمیز مایعات حساس به دما مانند شیر به بازار معرفی کرده اند.

فرشاد نظری، یکی از پژوهشگران این پروژه در گفت وگو با نازک نارنجی، گفت: کول تگ بال یکی از محصولات این شرکت فناور است و گفت: کول تگ بال برای حمل مایعات حساس به دما مانند شیر، کنسانتره و مالت استفاده می شود.

وی Cole Tag Ball را یک ابزار نظارت الکترونیکی هوشمند پیشرفته با قابلیت گزارش و استفاده از خدمات داده ابری برای اطلاع از وضعیت ذخیره سازی محصولات مایع در زنجیره سرد عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در انتقال شیر خام از دام. و سکوی شیر تا کارخانه این ابزار قادر است وضعیت خود را از ابتدا تا انتها نظارت کند.

نظری با بیان اینکه این دستگاه در داخل تانکرهای مایع قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: چگالی این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که بر روی مایعاتی قرار می گیرد که در هنگام حمل و نقل مزاحمتی ایجاد نکند و معلق و مسدود بماند. سطح مایع مختل شده است.

محقق در این طرح به جزئیات عملکرد این دستگاه اشاره کرد و یادآور شد: در صورت قرار گرفتن این دستگاه در داخل مایعات تانکرها دو سوم آن در داخل مایع و یک سوم آن باقی می ماند و علاوه بر آن مایعات را حفظ می کند. از هم زدن ، عملیات ثبت دما را انجام می دهد و دمای تانکر را از نقطه شروع تا نقطه مصرف به کاربر گزارش می دهد.

وی داشتن سنسور دما کالیبره شده، معلق در بالای مایعات و قابل شستشو با پروتکل هایی مشابه ظروف آهنی را از مزایای این ابزار هوشمند نظارتی برشمرد و افزود: این دستگاه دارای مصرف برق کم و عمر طولانی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا