اقتصادی

شتاب تولید به داد اقتصاد آمریکا خواهد رسید؟

تولید کارخانه های ایالات متحده در ماه ژوئیه بیش از حد انتظار افزایش یافت زیرا تولید در کارخانه های وسایل نقلیه موتوری و جاهای دیگر افزایش یافت که نشان دهنده قدرت اساسی در تولید با وجود تضعیف اعتماد تجاری است.

به گزارش نازک نارنجی، فدرال رزرو اعلام کرد که تولید در ماه گذشته پس از کاهش 0.4 درصدی در ژوئن، 0.7 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند تولید کارخانه‌ها 0.2 درصد افزایش یابد. تولید نسبت به تیرماه سال گذشته 3.2 درصد افزایش داشته است.

تولید که 11.9 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد، با وجود اینکه هزینه ها به تدریج به سمت خدمات برمی گردد، همچنان با تقاضای قوی برای کالاها حمایت می شود، اما خطرات در حال افزایش است.

دلار قوی در نتیجه سیاست های پولی سخت تر می تواند صادرات ایالات متحده را گران تر کند. بانک مرکزی ایالات متحده از ماه مارس نرخ بهره خود را 225 واحد افزایش داده است. تشدید سیاست پولی تهاجمی ترس از رکود را افزایش داد و به احساسات تجاری آسیب رساند.

تولید در کارخانه های خودروسازی در ماه گذشته 6.6 درصد افزایش یافت. بدون احتساب وسایل نقلیه موتوری، تولید 0.3 درصد افزایش یافته است. تولید کالاهای مصرفی تولیدی بادوام 3.5 درصد افزایش و تولید کالاهای مصرفی غیر بادوام 0.3 درصد کاهش داشته است.

تولید معدن 0.7 درصد افزایش یافت و همچنان بر اساس استخراج نفت و گاز بود. تولید شرکت های انرژی 0.8 درصد کاهش یافت. افزایش تولید مواد معدنی به افزایش 0.6 درصدی کل تولیدات صنعتی کمک کرد. تولید صنعتی در ماه ژوئن بدون تغییر بود.

استفاده از ظرفیت برای بخش تولید، معیاری است که نشان می‌دهد شرکت‌ها تا چه اندازه از منابع خود به خوبی استفاده می‌کنند، در ژوئیه با نیم درصد افزایش به 79.8 درصد رسید که 1.6 واحد درصد بالاتر از بلندمدت است که میانگین آن است. مجموع استفاده از ظرفیت برای بخش صنعت در ماه گذشته از 79.9 درصد در ژوئن به 80.3 درصد افزایش یافت. این 0.7 درصد بیشتر از میانگین سال 1972 تا 2021 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا