اقتصادی

ارائه روشی هوشمند برای حل معضل اصلاح الگوی مصرف برق در کشور

گروهی از محققان از یک شرکت نوپا سیستمی را برای مدیریت مصرف انرژی ایجاد کردند که علاوه بر اطلاع سریع از میزان مصرف برق مشترکین ، به آنها این امکان را نیز می داد تا از حساسیت بیشتری برخوردار شوند.

سعید اکبریان ، مجری پروژه مصاحبه نازک نارنجی ، وی گفت: “این شرایطی است که سرمایه گذاری برای تولید برق بسیار گران است و از سوی دیگر ، استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی می تواند یک چالش باشد.” کار دیگری مانند آلودگی هوا انجام دهید.

وی با تاکید بر لزوم ذخیره و مدیریت مصرف انرژی در روزهای تابستان با استفاده از روش های هوشمند گفت: در زمستان سال 1400 ، مشکلات تامین گاز نیروگاه ها به یک مشکل جدی تبدیل خواهد شد.

اکبریان ، که تحقیقات این شرکت را در زمینه مدیریت مصرف انرژی آغاز کرد ، می گوید: “سیستم کنترل برق خانه از طریق سیم کارت” موضوع تحقیق من در پایان نامه من در مورد پزشکی است که در سال 1995 در دفاع از آن دفاع کردم. دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران ، و در سال 1996 در پژوهشکده وزارت نیرو پذیرفته شد.

گزارش شده توسط مدیر پروژه: سیستم طراحی شده در این مطالعات برای شروع راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم مشکل کمبود برق و آلودگی هوا را حل کنیم.

وی هدف از طراحی این سیستم را کنترل مصرف برق در زمان مصرف زیاد با ارائه اطلاعات مصرف آنلاین به مشترک عنوان کرد و گفت: این سیستم از طریق دستگاهی متصل به اینترنت و همچنین شامل قطعه نرم افزاری نصب شده بر روی تلفن همراه مانیتور می کند. تلفن ها کاهش مصرف برق برای مشترکین

به گفته وی ، قسمت سخت افزاری این سیستم جریان ورودی ، ولتاژ ، وات و کیلووات ورودی را محاسبه و به سرور منتقل می کند و پس از تجزیه و تحلیل داده های منتقل شده ، سرور اطلاعات مربوط به میزان مصرف آنها را به مشترک ارسال می کند. به

اکبریان خاطرنشان می کند: اگر میزان مصرف برق مشترکان از حد معمول کمتر شود ، به آنها اخطار داده می شود ، در حالی که راهکارهایی برای کاهش مصرف برق نیز برای آنها ارسال می شود.

وی افزود: “یکی دیگر از ویژگی های نرم افزاری سیستم به نام” خانه هوشمند “ارائه شده است که از طریق آن می توان چراغ های اضافی را خاموش کرد ، دمای خانه را کنترل کرد و آلودگی هوا را برای استفاده کنترل کرد. به این ترتیب ، افزایش از هزینه برق مشترکان اجتناب می شود.

مدیر این استارتاپ که هدف آن افزایش چشمگیر هزینه های برق مشترکان پرمصرف است ، یادآور شد: در صورت کاهش 10 درصدی مصرف این گروه از مشترکان ، هزینه های مصرف برق آنها کاهش می یابد که توسط برنامه ارائه می شود. از این سیستم

اکبریان افزود: با توجه به اینکه بخش ساختمان که بیش از 30 میلیون مشترک دارد بیش از 50 درصد از کل مصرف برق کشور را تشکیل می دهد ، بیش از نیمی از برق کشور برای مصارف داخلی تأمین می شود و این سیستم بهترین راه حل است.

به گفته وی ، در مرحله اول این سیستم می تواند با کاهش مصرف 3000 مگاواتی در مصرف برق صرفه جویی کند.

وی اطلاع رسانی در مورد وضعیت مصرف سریع برق را از مزایای این سیستم عنوان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا