اقتصادی

متقاضیان مشاغل خانگی چقدر وام می‌گیرند؟

معاون وزیر کار در تشریح جزئیات پرداخت وام مشاغل خانگی از افزایش سقف تسهیلات طرح های اشتغال خانگی با سود 4 درصدی خبر داد.

محمود کریمی بیرانوند در گفت وگو با نازک نارنجی، با اشاره به روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، اظهار کرد: تسهیلات مربوط به طرح های مشاغل خانگی اعلام و پرداخت می شود.

وی در خصوص تعداد تسهیلات پیش بینی شده برای توسعه مشاغل داخلی افزود: مبلغ تخصیص یافته برای امسال 3000 میلیارد تومان است و اکنون بیش از 1900 میلیارد تومان در برنامه های بانک وجود دارد که در پایان سال پرداخت می شود. .

کریمی بیرانوند درباره میزان بدهی پرداختی در طرح های مشاغل خانگی گفت: اگر فردی طرح اشتغال خانگی داشته باشد بسته به نوع طرح اعم از مستقل یا تحت حمایت از تسهیلات مربوطه بهره مند می شود. برای مشاغل مستقل 100 میلیون تومان وام و برای حمایت از مشاغل و افراد تحت پوشش تا سقف دو میلیارد تومان در نظر گرفته می شد.

معاون وزیر اشتغال بهره مندی از تسهیلات اشتغال خانگی را 4 درصد عنوان کرد و گفت: برای حمایت از تولیدات خانگی و مشاغل کوچک و خانگی سقف تسهیلات مشاغل مستقل را به 150 میلیون تومان و برای حمایت از مشاغل 4 میلیارد تومان افزایش دادیم. .

وی از راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در شهرستان ها خبر داد و گفت: می توانیم این ظرفیت را در اختیار کسانی قرار دهیم که دارای مجوز مشاغل خانگی هستند.

به گفته کریمی بیرانوند، اخذ مجوز به کسب و کار مشروعیت می بخشد و اگر فردی دارای پروانه مشاغل خانگی باشد، بسته های تشویقی دولت شامل وی می شود و از تسهیلات و تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند می شود که سود 4 درصدی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا