عمومی

کارگروه‌های تخصصی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ولی الله بیاتی ظهر شنبه در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار کرد: امروزه ایجاد اشتغال یکی از ضرورت‌های اصلی کشور است زیرا با ایجاد شغل برای مردم، زندگی شکل می‌گیرد و به موازات آن جرایم و معضلات اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی می‌تواند خانواده‌ها را از نگرانی خارج کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال بودجه مناسبی را تخصیص داده‌اند که جزو اولویت‌های بالا قرار گرفته است.

بیاتی گفت: اشتغال در جامعه با پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی ایجاد می‌شود و افراد سرپرست خانواده نیز باید در خانه خود برای اعضای خانواده ایجاد شغل و درآمد کنند که این امر یک هدف بسیار بزرگ در جامعه برای ایجاد اشتغال است.

وی اظهار کرد: ایجاد شغل لزوماً با ایجاد کارخانه، کارگاه و یا یک شرکت همراه نیست بلکه پرداخت تسهیلات به سرپرست خانواده نیز می‌تواند در جامعه ایجاد شغل کند.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در خصوص ایجاد مشاغل خانگی گفت: بسیاری از مردم در حوزه استحفاظی تفرش، آشتیان و فراهان متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در خانه هستند که این اقدام بسیار مهم و تأثیر گذار است بنابراین باید با رفع موانع در پرداخت تسهیلات به مردم برای افزایش اشتغال در جامعه تلاش کرد.

بیاتی افزود: ارائه خدمات و تسهیلات به مردم و متقاضیان باید در اسرع وقت انجام شود اما در برخی از بانک‌ها مشاهده شده که مردم برای دریافت تسهیلات چندین بار به بانک مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: کارگروه مربوط به پرداخت تسهیلات برای ایجاد شغل‌های خانگی باید تشکیل شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این فرایندها صورت بگیرد بنابراین تصمیماتی که در ستاد گرفته می‌شود باید بلافاصله در شعبه اجرایی شود.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس ادامه داد: فرمانداران باید در صورتی که گزارشی در خصوص عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت تسهیلات وجود دارد به صورت گزارش مکتوب به ستاد ارائه کنند تا در خصوص بانک‌هایی که همکاری نمی‌کنند تصمیم گیری شود و اگر مشکلاتی در پرداخت تسهیلات و قانون آن مشاهده می‌کنند هرچه سریع‌تر به کارگروه ارائه دهند.

بیاتی در پایان تصریح کرد: پس از اعطای تسهیلات نیز باید پیگیری شود که افراد دریافت کننده تسهیلات از آن برای احداث کارگاه و ایجاد کارآفرینی و اشتغال استفاده کردند یا آن را جای دیگری سرمایه گذاری کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا