عمومی

پیش‌بینی تعهد اشتغال ۹۵ نفری برای مشاغل خانگی در اردستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، وحید نقوی عصر شنبه در کارگروه اشتغال اردستان، اظهار داشت: براساس بخشنامه ابلاغ شده یکم تا ششم شهریور ماه سال جاری به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده و برنامه‌هایی از جمله غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از تعاونی‌های شهرستان و اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی در هفته تعاون اجرا خواهد شد.

وی افزود: مطابق با دستورالعمل ارسال شده از استان حدود حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی سال جاری برای شهرستان اردستان اختصاص پیدا کرده که تعهد اشتغال برای ۹۵ نفر دارد.

وی با اشاره به ضرورت ثبت تعهد اشتغال مربوط به اعتبار تخصیص یافته در سامانه رصد، افزود: فعالیت‌های پشتیبان در ایجاد و تثبیت مشاغل خانگی نقش مهمی دارد و باید برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق اشتغال پیش‌بینی شده صورت گیرد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: شناسایی فعالان خانگی و فعالیت‌های پشتیبانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه و استفاده از ظرفیت پشتیبانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند در راستای تحقق اشتغال پیش‌بینی شده مؤثر باشد.

نقوی خاطرنشان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات با پشتیبانان فعال طرح مشاغل خانگی دارای قابلیت اتصال به بازار بوده و نکته مهم در این میان اختصاص حدود ۱۰ درصد اعتبار به طرح مستقل و ۹۰ درصد به طرح‌های پشتیبانی و گروهی است چرا که در این امر تحقق اشتغال واقعی در شهرستان ضرورت دارد.

وی در ارتباط با طرح کالابرگ الکترونیک، ادامه داد: ۱۱ قلم از اجناس شامل شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع‌، ماکارانی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله تحت عنوان طرح کالابرگ الکترونیک بوده و در این راستا حدود ۳۸ فروشگاه در شهرستان وجود دارد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان بیان کرد: در طرح کالابرگ الکترونیک حدود ۷۰ درصد یارانه شامل بوده اما مطابق با بخشنامه جدید وزارت تعاون قرار است برای اگر افراد دهک‌های اول تا سوم به شرط استفاده ۵۰ درصد از یارانه پرداختی در قالب طرح کالابرگ، از ۳۰ درصد یارانه تشویقی و افزایش ۱۲۰ تومانی یارانه ماه بعد بهره‌مند شوند.

نقوی یادآور شد: در ارتباط با تسهیلات تبصره ۱۶ دستورالعمل ابلاغی به اینگونه است که باید دستگاه‌های اجرایی بر این نوع تسهیلات نظارت کنند.

دکمه بازگشت به بالا