اقتصادی

تعیین عوارض یک شبه و غیرکارشناسی جلوی صادرات را می‌گیرد

نایب رئیس اتحادیه سراسری محصولات کشاورزی گفت: با اعمال عوارض به ویژه عوارض شبانه و غیرحرفه ای مخالفیم زیرا مانع صادرات می شود.

صدرالدین نیاورانی در گفت وگو با نازک نارنجی، با بیان اینکه به طور کلی مخالف وضع عوارض صادراتی هستیم، اظهار کرد: عوارض صادرات را محدود می کند به ویژه اگر این عوارض یک شبه یا غیرکارشناسی باشد.

وی ادامه داد: اگر برای صادرات کالایی عوارض 100 درصدی وضع شود این سوال مطرح می شود که کدام صادرکننده سود 100 درصدی بر محصول خود می برد و می تواند با این عوارض کالا صادر کند؟ این اقدام در واقع صادرات را متوقف می کند و خلاف قانون است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری محصولات کشاورزی افزود: این عوارض از یکی دو روز گذشته اعمال شده و طبق بخشنامه احتمالا تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت. امیدوارم بیشتر از این تمدید نشود.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا وضع عوارض بالا بر محصولات کشاورزی به ویژه صیفی جات مانع از صادرات آب مجازی نمی شود، گفت: تعیین این عوارض ناشی از تنظیم بازار داخلی است و هیچ. برای انجام با آب مجازی

به گزارش نازک نارنجی، طی روزهای گذشته مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای از گمرکات اجرایی جزئیات عوارض صادراتی برخی محصولات را اعلام کرد که بر اساس آن 100 درصد قیمت پایه برای صادرات گوجه فرنگی غیرگلخانه ای، 70 درصد قیمت پایه صادرات سیب زمینی و 70 درصد قیمت پایه برای صادرات پیاز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا