اقتصادی

جلوی صادرات و قاچاق سیمان را بگیرید/ روند توزیع شفاف شود

نازک نارنجی / بوشهر پس از پیگیری های نماینده دشتستان ، تصمیم بر این شد که مسئولیت تأمین و توزیع سیمان به انجمن سیمان و تدوین تفاهم نامه اجرایی آن طی یک هفته تا 10 روز واگذار شود.

ابراهیم رضایی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل کمبود سیمان در استان بوشهر و افزایش قیمت آن ، ما به طور جدی موضوع را از طریق وزیر صمت پیگیری می کنیم و اکنون جلسه ای با معاون وزیر معدن ، صنعت و معدن و افسران و افسران. ما در استان بوشهر سیمان داریم و مسائل و مشکلات استان را در این زمینه مطرح کرده ایم.

وی با انتقاد از شیوه سیاست گذاری صنعت سیمان ، افزود: “ما از صادرات حمایت می كنیم اما در زمینه سیمان ، زیرا این ابزار توسعه است و نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها و اجرای پروژه های توسعه دارد. برای نیازهای خانگی. “

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار داریم صادرات سیمان در مرحله فعلی متوقف شود تا بازار سیمان کشور تأمین ، کنترل و بهبود یابد.

ناظر پارلمانی شورای معادن بوشهر اظهار داشت: شفافیت در توزیع سیمان باید گسترش یابد و تولید از کارخانه به توزیع و مصرف باید شفاف باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث تولید سیمان نیز مشکلاتی دارد و ما نیاز به مدیریت و همکاری دقیق همه دستگاه ها داریم تا کارخانه ها با تمام ظرفیت کار کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تخلف و رانت در توزیع سیمان مشاهده کرده ایم ، خواستار مدیریت دقیق و شفافیت برای جلوگیری از رانت در توزیع سیمان شد.

عضو کمیسیون اصل 90 افزود: استان های دشتستان و بوشهر بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند. ما یک سری پروژه های مختلف مانند ساخت سد ، پروژه در حال ساخت در پارس جنوبی ، واحدهای 2 و 3 نیروگاه هسته ای بوشهر و بازسازی ساختمان های آسیب دیده در اثر سیل در سال های گذشته داریم ، بنابراین استان بوشهر نیاز بیشتری دارد از همیشه

رضایی خاطرنشان کرد: این جلسه که با حضور معاون وزیر معادن ، مدیران صنعت سیمان در استان بوشهر ، مدیران معادن و تنظیم بازار وزارت صمت برگزار شد ، مصوبه ای داشت و مشخص شد که تأمین عرضه و توزیع سیمان به انجمن سیمان. طی یک هفته تا 10 روز حافظه اجرایی آن ایجاد و اطلاع داده می شود که امیدواریم مشکلات سیمان برطرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا