عمومی

همایش ملی «زنجیره ارزش و صادرات» مغان برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در این همایش که پیش از ظهر جمعه برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از علم و توسعه فناوری‌ها به عنوان شاه کلید ترقی و پیشرفت جوامع یاد کرد و گفت: ما هر قدر در عرصه تولید از فناوری‌های جدید و علوم نوین استفاده کنیم، به همان میزان ارزش افزوده بیشتری را در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

نادر تقی‌زاده به شکل‌گیری میزهای تخصصی زنجیره ارزش، برندینگ، صادرات و شبکه‌های تولید با فناوری‌های جدید را با همکاری محققان و اساتید دانشگاه تهران و محقق اردبیلی یادآور شد و اظهار کرد: ما در استان اردبیل به چنین منظومه‌های فناورانه نیاز داریم تا در کنار تولید، شبکه بزرگ صادرات و ارزش افزوده را تقویت کنیم.

وی ضرورت به‌کارگیری روش‌های نوین را در حوزه ارزش افزوده، برندینگ و صادرات با استفاده از تجربیات مفید کشورهای مختلف یادآور شد و تصریح کرد: منطقه مغان با داشتن استعدادهای ناب و ۲ بنگاه اقتصادی عظیم در این حوزه می‌تواند پیشتاز بوده و زمینه تقویت زنجیره تولید و ارزش افزوده را در بخش‌های مختلف و محصولات متنوع فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید بیش از ۴۰ محصول را در منطقه مغان یادآور شد و افزود: اگر هر یک از این محصولات به صنایع تبدیلی با برند و بسته‌بندی مناسب به کشورهای دیگر صادر شود، امکان توسعه و تقویت نظام اقتصادی در استان فراهم شده و تحول واقعی را شاهد خواهیم بود.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با دعوت از اساتید برجسته دانشگاه تهران، محققان و پژوهشگران استانی سعی داریم تا راهکاری را ارائه کنیم تا در این مسیر جلوی خام‌فروشی محصولات گرفته شده و با توسعه صنایع تبدیلی، زنجیره تولید و همچنین امکان صادرات به کشورهای مختلف، بیشترین سودمندی را برای کشاورزان و تولیدکنندگان شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: مراکز تولیدی ما محل اشتغال نیستند بلکه تقویت زنجیره‌های تولید می‌تواند فرصت و زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کند.

تقی‌زاده اظهار امیدواری کرد با تلاشی که در قالب این همایش و با همکاری محققان و پژوهشگران انجام خواهد شد، راهکاری مناسب در حوزه زنجیره تولید، ارزش افزوده، برندینگ و صادرات ارائه شده تا استان اردبیل نیز بتواند در این مسیر گام‌های جدی و رو به جلویی را بردارد.

دکمه بازگشت به بالا