علمی و پزشکی

برخی احکام دیوان عدالت به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت اجرا نشده است

رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار با وزیر بهداشت گفت: برخی از پرونده ها به دلیل کمبود اعتبارات وزارت بهداشت اجرایی نشده است که باعث افزایش تعداد پرونده ها شد.

به گزارش نازک نارنجی به نقل از دیوان عدالت اداری، نشست مشترک رئیس دیوان عدالت اداری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیوان عدالت اداری برگزار شد.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست مشترک با وزیر بهداشت، در نشست مشترک با وزیر بهداشت برای پیشگیری از پرونده ها به ماموریت و ماموریت های دیوان عدالت اداری پرداخت. در دادگاه گفت: دیوان عدالت اداری مسئولیت سنگینی در قبال مردم دارد و هر تصمیمی صادر شود یا تصمیمی گرفته شود بر اساس قانون و موازین شرعی است.

رئیس دیوان عدالت اداری به آمار پرونده های وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: برخی از مسائل دارای خطاهای قانونی است و قوانین نیاز به تغییر دارند اما بیشتر پرونده ها نیاز به تغییر دارند. خود نهاد مربوطه و از صدور بخشنامه های غیرقانونی و غیرشفاف خودداری شود.» و نیازی به مراجعه به دادگاه نیست.

مظفری با تاکید بر لزوم رعایت آرای دیوان عدالت اداری گفت: رعایت آرای هیئت عمومی و آرای وحدت رویه را در دستور کار قرار داده و برخی از پرونده های اجرای آرای دادگاه ها به دلیل عدم رسیدگی همچنان در جریان است. از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت نگرفته است که این موضوع هم باعث افزایش موارد شود و باید برای این موضوع برنامه ریزی شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست به بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت پرداخت و گفت: تمام تلاش ما این است که تعامل حداکثری با دیوان عدالت اداری داشته باشیم که نتیجه آن این است که تعداد موارد را کاهش دهید.» به دیوان عدالت اداری منتهی شد.

وزیر بهداشت با تاکید بر تشکیل شورای حقوقی، لزوم انطباق با نظرات دیوان عدالت اداری وزارت بهداشت در خصوص نحوه جذب هیات علمی و سازوکار اعتراض آنها، گفت: دعوت از ما قاضی است. و کارشناسان حضور دیوان عدالت اداری در جلسات شورای فنی و حضور نمایندگان قانونی وزارت کشور جهت ایفای نقش موثر در اتخاذ تصمیمات قانونی وزارت بهداشت و جلوگیری از موافقت و ابلاغ بخشنامه ها. بر خلاف قانون

در نهایت کلیه آرای وحدت رویه و ابطال شده به وزیر بهداشت ارائه می شود تا در تصمیمات بعدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا