اقتصادی

دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد

نازک نارنجی/ بوشر معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه های آینده دیوارهای تحریم ها شکسته می شود، گفت: در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان متوجه این خطر شده اند که ایران می خواهد به سرعت پیشروی کند.

محسن رضایی در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه شهدای بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر که همواره در تمام مراحل دفاع از انقلاب، ایران و اسلام پیشگام بوده اند امروز می توانند در اقتصاد نقش آفرینی خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر منابع نفت و گاز فراوان، معادن کشاورزی و از همه مهمتر ساحل طولانی وجود دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در این دولت درصدد تخریب دیوارهای تحریم های پی در پی و تسریع در توسعه کشور هستیم. امروز مبارزه و رقابت جدی بین ما و رقبای ایران در خارج و منطقه وجود دارد و در این مبارزه تلاش می کنیم تا توسعه کشور را تسریع کنیم.

رضایی تصریح کرد: سرعت توسعه بدون مشارکت گسترده مردم در اقتصاد امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به سفر خود به جزیره خارگ گفت: استعدادهای زیادی در خارگ وجود دارد که می تواند گنجینه ملی باشد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: 60 یا 70 سال است که بسیاری از منابع گازهای مربوط به نفت در خارگ می سوزد و محیط زیست را آلوده می کند و از این ثروت عظیم به درستی استفاده نمی شود. اکنون پالایشگاهی در حال ساخت است تا به زودی این گازهای قابل احتراق به محصولات با ارزشی تبدیل شوند که قابل صادرات و استفاده مردم باشد.

رضایی افزود: استاندار بوشهر نیز در تلاش است تا از این امکانات صنعتی برای شیرین سازی آب دریا و رفع نیاز مردم استفاده کند.

وی تاکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور را بهبود خواهیم بخشید. ما در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان متوجه این خطر شده اند که ایران می خواهد سریع پیشروی کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در ماه های آینده دیوارهای تحریم فرو می ریزد. حتی ما تحریم های داخلی یعنی بروکراسی که در کشور وجود دارد را به طور جدی مدنظر داریم. تصمیمات کوچکی که اقدامات بزرگ را به تأخیر می اندازد، این موانع را بر سر راه توسعه کشور برمی داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا