عمومیمطالب کسب و کار

چگونه قاب گوشی تمیز کنیم؟

محتوای این مطلب پنهان

سریع‌ترین راه برای تمیز کردن قاب ژله‌ای و سیلیکونی گوشی

برای محافظت از بدنه گوشی خود و البته زیباتر دیده شدن آن می‌توانید از یکی از محبوبترین لوازم جانبی گوشی یعنی قاب موبایل استفاده کنید. این محصول که تنوع رنگ و طرح بسیاری دارد، عموماً در دو نوع سیلیکونی و ژله‌ای به بازار عرضه می‌شود.

در روزهای اول خرید قاب گوشی استفاده از قاب گوشی همه چیز عالی است اما اکثر قاب‌ها بعد از مدتی دیگر شفافیت و زیبایی روز اول را ندارند. به عبارت دیگر قاب‌های سیلیکونی پس از مدتی استفاده سیاه و قاب‌های ژله‌ای گوشی نیز زرد می‌شوند. در چنین شرایطی آیا دوباره باید برای خرید یک گارد نو، هزینه کنیم و یا به دنبال راهی برای تمیز کردن قاب موبایل باشیم؟

هر چند که قاب موبایل قیمت عجیب و غریبی ندارد اما معقول و منطقی نیست که ما هر بار بخواهیم به جای تمیز کردن لکه‌ها، یک قاب نو را جایگزین قبلی کنیم. از این رو در این مطلب سعی داریم تا با بررسی چند راهکار به سریع‌ترین راه برای تمیز کردن قاب ژله‌ای و سیلیکونی گوشی برسیم؛ با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید.

تمیز کردن قاب سیلیکونی موبایل

قاب‌های سیلیکونی از جمله محبوبترین گاردهای موجود در بازار هستند. این نوع قاب‌ها تنوع رنگی بینظیری دارند، نرم و لطیف هستند و از گوشی شما در برابر ضربه نیز به خوبی محافظت می‌کنند. اما متاسفانه نوع فیک این محصولات نیز در بازار زیاد است. از این رو اگر شما لوازم جانبی تبلت و موبایل خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه نکرده باشید، ممکن است با نوع بی‌کیفیت آن مواجه شوید.

با این حال برای تمیز کردن این نوع قاب تنها کافی است آن را از موبایل خود جدا کرده و به مدت یک ساعت در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی رها کنید. اگر برای نخستین بار است که به تمیز کردن قاب موبایل می‌پردازید بهتر است غلظت محلول را بیشتر کنید.

در نهایت نیز با یک مسواک نرم آغشته به جوش شیرین روی قاب را برس بکشید. پس از اینکه این کار را چند بار تکرار کردید و دیگر اثری از لکه ها ندیدید، می‌توانید آن را با آب گرم بشویید و پس از خشک شدن، مجدداً استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید قاب سیلیکونی‌تان همیشه تمیز و درخشان باشد این کار را باید حداقل ماهی یکبار انجام دهید.

تمیز کردن گارد ژله‌ای گوشی

خرید لوازم جانبی موبایل، برخی از برندها همیشه گوشی‌های خود را با طراحی‌های شیک و منحصر بفرد روانه بازار می‌کنند. همین امر نیز موجب می‌شود تا کاربران برای اینکه همیشه این طراحی زیبا را ببینند، تصمیم بگیرند که از قاب‌های ژله‌ای استفاده کنند.

اما قاب‌های بی رنگ و شفافی که به عنوان گارد گوشی سامسونگ استفاده می‌شوند یک مشکل بزرگ دارند. این قاب‌ها معمولاً وقتی در معرض نور خورشید یا گرما قرار می‌گیرند، زرد می‌شوند. به همین دلیل کاربران سامسونگ همواره به دنبال راهی برای تمیز کردن قاب گوشی خود می‌گردند. اگر شما هم از قاب ژله‌ای استفاده می‌کنید و با این مشکل مواجه هستید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

برای تمیز کردن قاب ژله‌ای زرد شده چه کنیم؟

برای تمیز کردن قاب موبایل ژله‌ای خود، آن را به مدت 20 دقیقه در یک ظرف آب گرم رها کنید. این کار باعث می‌شود تا قاب موبایل شما به خوبی خیس بخورد و برای تمیز کردن آماده شود. سپس یک اسکاج نرم بردارید و روی قاب را به مدت 5 دقیقه با فشار متوسط بسابید. برای گوشه و کنارها می‌توانید از یک مسواک کهنه استفاده کنید که جایی را برس نزده نگذاشته باشید.

حال گارد خود را به مدت چند دقیقه در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی بگذارید و مجدد روی آن را مسواک بکشید. برای آخرین مرحله نیز در یک ظرف آب چند قطره مایع سفیدکننده بریزید و قاب ژله ای خود را به مدت یک ساعت درون این محلول قرار دهید. سپس می‌توانید قاب را با آب سرد بشویید و پس از خشک شدن، مجدد از آن استفاده نمایید.

مهمترین نکات برای تمیز ماندن و افزایش طول عمر قاب گوشی

چربی‌ها، اصلی‌ترین عامل کثیف شدن قاب‌ها هستند. از این رو برای تمیز ماندن قاب گوشی خود، بهتر است هرگز با دستان کثیف یا چرب، گوشی خود را در دست نگیرید. همچنین نظافت‌های ماهانه را فراموش نکنید و پیش از اینکه گوشی شما بیش از اندازه کثیف و آلوده شود آن را تمیز کنید.

به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن قاب موبایل نباید از حلال‌ها، مواد اسیدی و شوینده‌های بسیار قوی استفاده کنید. همینطور استفاده از سفیدکننده، تنها برای قاب‌های ژله‌ای بسیار زرد و آن هم با رعایت نکات ایمنی از قبیل دستکش و ماسک، مجاز است.

در نهایت بهتر است پس از طی تمام مراحل نظافت، گوشی موبایل خود را نیز تمیز کرده و سپس آن را درون قاب خود بگذارید. برای این کار می‌توانید یک دستمال میکروفایبر یا یک پنبه را با کمی الکل غیر سمی یا آب مرطوب کرده و بدنه گوشی را با آن تمیز کنید.

برای تمیز کردن گلس گوشی نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این کار را باید خیلی آرام انجام دهید تا ناخواسته خط و خشی روی گوشی خود ایجاد نکنید و متحمل هزینه‌ای برای خرید دوباره گلس نشوید. برای اطلاع از قیمت گلس گوشی خود می‌توانید نام مدل آن را در فروشگاه جانبی جستجو کنید. همچنین برخی روش های گفته شده در این آموزش میتوانید برای تمیز کردن اسپیکر و سایر لوازم جانبی هم استفاده کنید.

در این مطلب با ذکر دو راهکار، باهم روش‌های تمیز کردن قاب موبایل را بررسی کردیم. همینطور متوجه شدیم که مواد اسیدی و حلال‌ها به گارد گوشی ما صدمه می‌زنند و نباید از آنها استفاده کنیم.

اگر این راهکارها برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. راستی شما از چه روشی برای نظافت قاب گوشی خود استفاده می‌کنید؟ تجربه خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

    تاریخ: چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 – 17:22تقریبا همه این روزها تلفن همراه دارند و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، از قاب‌‌‌های محافظ استفاده می‌کنند. کاربران تلفن همراه تقریباً 100 بار در روز تلفن های خود را لمس می‌کنند، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا آ‌ن‌ها پس از مدتی استفاده اینقدر کثیف می‌شوند. برهمین اساس لازم است تا نحوه تمیز کردن قاب گوشی را بدون توجه به نوع آن، برای از بین بردن کثیفی و میکروب‌ها یاد بگیرید.

بدون شک یکی از آلوده‌ترین وسایلی که در اطراف ما وجود دارد، گوشی‌های تلفن همراه هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته، تلفن همراه حاوی بیش از 25000 نوع باکتری در هر اینچ است. به عبارتی میزان میکروب بیشتری نسبت به صندلی توالت را دارند. با این حال بسیاری از افراد از تمیزکردن گوشی خود غافل می‌شوند. درب خواربارفروشی، دستگیره سبد خرید، اقلام غذایی، پول نقد یا پایانه کارت اعتباری را لمس می کنیم و سپس گوشی خود را می گیریم و هیچگونه نگرانی از بابت کثیف بودن آن نداریم.

همچنین گاهی اوقات روی صفحه ضربه می‌زنیم، گوشی را به جیب خود برمی‌گردانیم و سپس دستان خود را برای پاک کردن آب بینی، به صورتمان نزدیک می‌کنیم! با خواندن همین چند خط متوجه شدیم که تاکنون چقدر در معرض آلودگی و بیماری قرار داشتیم. اگر تصمیم گرفتید که قاب گوشی خود را تمیز کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه تمیز کردن و مراقبت از انواع قاب گوشی

استفاده از قاب گوشی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوشی ضرورت دارد اما تمیز کردن آن مسئله مهم‌تری خواهد بود. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک قاب گوشی هوشمند را تمیز کنید تا آلودگی و باکتری ها را از بین ببرید، خواه این قاب پلاستیکی، چرمی، پارچه ای، چوبی یا سیلیکونی باشد.

تمیز کردن قاب گوشی با مایع ظرفشویی

تمیز کردن قاب گوشی شفاف یا تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی سفید با مایع ظرفشویی ابتدایی ترین روش برای از بین بردن کثیفی و آلودگی است. نوع مایع ظرفشویی مهم نیست بلکه هر مدلی برای تمیز کردن کاور انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال ممکن است مقدار زیاد مایع باعث ایجاد کف زیادی شود که این موضوع کار را سخت تر می‌کند. بنابراین به اندازه مناسبی از آن برای شست و شو استفاده کنید.

تجهیزات لازم برای تمیز کردن قاب گوشی با مایع ظرفشویی

    1 فنجان آب گرم

    مایع ظرفشویی

    ظرف

    مسواک

    پارچه نرم

گوشی خود را از قاب در آورده و آن را کنار بگذارید. آب گرم را در یک ظرف ریخته و یک قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید.  یک مسواک را در آب صابون فرو کنید و آن را کمی هم بزنید تا کف ملایم ایجاد شود. از موهای برس برای تمیز کردن آرام سطح کیف، داخل و خارج، با حرکات دایره‌ای استفاده کنید. تمیز کردن گوشه‌ها و فضاهای صعب العبور کاور را فراموش نکنید.

پس از از بین رفتن کثیفی، کیس را زیر آب خنک بشویید و با یک پارچه نرم کاملا خشک کنید. اجازه دهید حدود یک ساعت در هوا خشک شود و سپس آن را روی گوشی خود قرار دهید. آب و کف معمولاً برای تمیز کردن بیشتر اقلام پلاستیکی گزینه مناسبی به‌شمار می‌روند.

تمیز کردن قاب پلاستیکی گوشی برای از بین بردن لکه

جنس پلاستیک به گونه‌ای است که اگر مرتب مورد نظافت قرار نگیرد، به‌راحتی لکه‌های کثیفی روی آن ایجاد می‌شود. جوش شیرین یک پودر ساینده ملایم است که لکه ها را جذب کرده و برای تمیز کردن قاب پلاستیکی تلفن بی خطر است.

تجهیزات لازم برای تمیز کردن لکه از روی قاب گوشی

    جوش شیرین

    مسواک

    پاک کن

    آب

    پارچه نرم

قاب گوشی را جدا کرده و گوشی را کنار بگذارید. مقداری جوش شیرین روی کاور بپاشید و از یک مسواک مرطوب برای پاک کردن لکه استفاده کنید. در صورت لزوم پودر را دوباره بریزید و تا زمانی که لکه از بین برود به شستشو ادامه دهید. برای کثیفی سرسخت، سعی کنید از یک پاک کن استفاده کنید تا کثیفی را از بین ببرید. قاب را زیر آب بشویید، آن را با یک پارچه نرم خشک کنید و قبل از اینکه آن را روی گوشی خود بکشید، اجازه دهید کاملا خشک شود.

نحوه تمیز کردن قاب گوشی برای از بین بردن میکروب‌ها

مالیدن الکل یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن میکروب ها و از بین بردن باکتری های روی قاب گوشی است. برای این‌کار لازم است در ابتدا مقداری الکل و یک پارچه نرم را آماده کنید. سپس قاب گوشی موبایل خود را بردارید و گوشی را در گوشه‌ای قرار دهید.

مقداری الکل را روی یک پارچه نرم بمالید و آن را به آرامی روی تمام سطح قاب بمالید. حتماً هر دو طرف را تمیز کنید و به شکاف ها توجه ویژه ای داشته باشید. از یک پارچه خشک برای پاک کردن الکل استفاده کنید و قبل از اینکه آن را به گوشی خود وصل کنید، بگذارید کاملا خشک شود.

نحوه تمیز کردن قاب گوشی سفید برای از بین بردن زردی

به نظر می رسد سطوح سفید همیشه گرد و غبار، کثیفی و لکه ها را به خود جذب و پس از مدتی رنگ آن‌ها به زرد تغییر می‌کند. قاب گوشی سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست. سعی کنید از کمی سفید کننده و آب گرم استفاده کنید تا قاب گوشی شما کاملا نو به نظر برسد.

تجهیزات لازم برای سفید کردن قاب گوشی

    2 فنجان آب گرم

    1 قاشق چای خوری سفید کننده

    ظرف

    مسواک

    پارچه نرم

سفید کننده و آب را در ظرفی ریخته و مایع را هم بزنید تا ترکیب شود. قاب را از گوشی خود خارج کرده و آن را به مدت پنج تا ده دقیقه در محلول تمیز کننده فرو ببرید. از مسواک استفاده کنید تا به آرامی لکه ها را پاک شوند.

کاور را از محلول سفید کننده بردارید و آن را در زیر آب سرد بشویید تا تمام باقیمانده سفید کننده پاک شود. از یک پارچه نرم برای خشک کردن قاب پلاستیکی استفاده کنید. قبل از اینکه آن را به گوشی خود برگردانید، اجازه دهید حدود یک ساعت در هوا خشک شود.

نحوه تمیز کردن قاب گوشی مدل چوبی

چوب بسیار شیک و زیباست. از همین رو تمیز کردن قاب گوشی چوبی به مواد خاصی نیاز دارد. سرکه سفید یک پاک کننده ایمن است که آلودگی را از بین می برد و به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می‌کند تا باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد.

تجهیزات لازم برای تمیز کردن قاب گوشی مدل چوبی

    2 فنجان آب گرم

    1 فنجان سرکه سفید

    بطری اسپری

    پارچه میکروفیبر

یک اسپری بطری را به سه قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن را سرکه سفید و دو قسمت آن را با آب پر کنید. بطری را تکان دهید تا خوب مخلوط شود. قاب را از گوشی خود بردارید و گوشی را در یک منطقه امن قرار دهید.

محلول را روی یک طرف کاور اسپری کنید و از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن آن استفاده کنید. قاب را برگردانید و طرف دیگر را تمیز کنید. از یک حوله نرم و خشک برای پاک کردن بقایای آن استفاده کنید و پس از خشک شدن کامل می‌توانید از قاب گوشی خود استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن قاب های چرمی گوشی

داشتن قاب چرمی گوشی مزایای زیادی دارد، اما تمیز کردن آن یکی از معایب آن است. کمی آب و صابون به همراه مایع دست شویی برای تمیز کردن این مواد بدون ایجاد آسیب معجزه می‌کند.

تجهیزات لازم برای تمیز کردن قاب چرمی گوشی

    آب گرم

    صابون دست ملایم

    مایع دست شویی

    پارچه میکروفیبر

آب گرم را در یک کاسه یا ظرف بریزید، کمی مایع به آن اضافه کنید و ترکیب ایجا شده را کمی هم بزنید تا محلول صابونی ایجاد شود. پاک کننده را مستقیماً روی چرم نمالید، زیرا مستعد لکه شدن آب است. در عوض، قسمتی از پارچه را در آب صابون فرو کنید، آن را بچرخانید تا مایع اضافی آن خارج شود و با حرکات دایره‌ای آن را روی کیس بمالید. تمام قسمت‌های کیس، جلو و پشت را تمیز کنید و سپس از یک حوله خشک و نرم استفاده کنید تا همه باقی‌مانده‌ها را پاک کنید. قبل از اینکه گوشی خود را داخل آن برگردانید، اجازه دهید قاب گوشی در هوا خشک شود.

تمیز کردن قاب های گوشی مدل پارچه

بسیاری از قاب های گوشی از مواد مختلفی از جمله پارچه تشکیل شده اند. متأسفانه پارچه بیش از هر ماده دیگری لکه و کثیفی را جذب می کند. کمی آب صابون بهترین کار را برای تمیز کردن این موارد دارد. برای تمیز کردن قاب گوشی مدل پارچه‌ای لازم است در ابتدا مقداری آب گرم، مایع ظرفشویی و یک پارچه نرم را تهیه کنید.

در حین کار، قاب گوشی خود را بردارید و آن را در مکانی امن قرار دهید. یک پارچه نرم را با آب گرم خیس کنید، و یک قطره صابون ظرفشویی روی آن بمالید. پارچه را با حرکات دایره‌ای به آرامی روی پارچه کیس خود بمالید تا کثیفی‌ها از بین بروند. پارچه را زیر آب سرد تمیز کنید و آن را فشار دهید. پارچه را یک بار دیگر روی قاب پارچه‌ای بمالید تا صابون و کثیفی پاک شود. قبل از قرار دادن آن روی گوشی، اجازه دهید قاب در دمای اتاق کاملا خشک شود.

چگونه قاب گوشی را تمیز نگه داریم؟

تا اینجا با روش‌های ساده اما تاثیرگذار برای تمیز کردن قاب گوشی آشنا شدیم. اما اگر تازه یک کاور برای گوشی خود تهیه کردید، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا قاب گوشی شما همانند روز اول نو و تمیز باقی بماند. مراقبت‌های معمول نه تنها به حفظ ظاهر زیبای آن کمک می‌کند، بلکه میکروب‌ها و باکتری‌ها را نیز از بین می‌برد.

روش های مراقبت از قاب گوشی

از یک ضد عفونی کننده ملایم برای تمیز کردن سطح قاب گوشی خود برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید روزانه این کار را انجام دهید. با این حال توجه کنید که هر هفته به صورت کامل و عمیق، قاب گوشی خود را تمیز کنید. اگر کیف چرمی دارید، سعی کنید تمیز کردن را به یک بار در ماه کاهش دهید تا از تغییر رنگ آن جلوگیری کنید.

هرگز قاب گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید یا نزدیک منابع گرما و رطوبت قرار ندهید. همچنین گوشی خود را در نزدیکی غذاها و نوشیدنی‌هایی که به راحتی پاشیده می‌شوند قرار ندهید. با این حال اگر ماده‌ای روی گوشی شما ریخت، فورا قاب را از گوشی خارج کنید و فوراً هر دو مورد را تمیز کنید تا آسیب نبیند.

توجه داشته باشید که سطح قاب شما بیش از اندازه‌ای که تصورش را کنید، آلوده است. اما خیر خوب این است که تمیز کردن آن تنها چند دقیقه طول می کشد. بنابراین بهتر است بسته به نوع کاوری که دارید، اقدام به تمیز کردن قاب گوشی خود به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع: tipsbulletinقاب گوشیم سیاه شده چیکار کنم؟ بعد از یک مدت که از قاب سیلیکونی استفاده می‌کنید احتمالا چنین سوالی از خودتان بپرسید. مخصوصا اگر قاب‌های سیلیکونی رنگ روشن استفاده می‌کنید. می‌دانید دلیل سیاه شدن قاب سیلیکونی موبایل چیست؟ نحوه نگهداری از قاب سیلیکونی گوشی را می‌دانید؟

واقعیت این است که قاب‌های سیلیکونی به شدت زیبا هستند. نرم و منعطف هستند و وقتی آن‌ها را لمس می‌کنید این ظرافت و نرمی را احساس می‌کنید. اما سیاه شدن قاب گوشی سیلیکونی باعث می‌شود تا کمی از این درخشندگی و زیبایی آن از بین برود. اما نگران نباشید. ما در اینجا نحوه تمیز کردن قاب سیلیکونی موبایل را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از آن دلایل سیاه شدن قاب گوشی را بخوانید و تا حد امکان از سیاه شدن کاور سیلیکونی جلوگیری کنید.

    راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل را از دست ندهید. تمام لوازم جانبی ضروری و غیرضروری گوشی کاملا توضیح داده شده‌اند و می‌توانید بهترین لوازم جانبی را برای گوشی زیبا و ظریف‌تان انتخاب کنید.

دلایل کدر و سیاه شدن قاب سیلیکونی گوشی

نحوه‌ی استفاده از قاب سیلیکونی در طول عمر و درخشندگی و زیبایی آن تاثیر دارد. مثل اگر مدت زیادی قاب سیلیکونی را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید این قاب کم کم حالتش را از دست می‌دهد و رنگ آن هم عوض می‌شود. یا اگر اسید روی آن ریخته شود و موادی مانند نوشابه روی قاب بمانند رنگ آن به مرور زمان تغییر می‌کند و حالت جذاب قبلی‌اش را از دست می‌دهد.

اما اصلی‌ترین دلیل کدر و سیاه شدن قاب گوشی سیلیکونی چربی و لکه‌ها هستند. قاب‌های سیلیکونی باکیفیت قابلیت چربی‌گریزی و ضدلکه دارند. اما برخی قاب‌های سیلیکونی ارزان موجود در بازار از متریال‌های بی‌کیفیت ساخته شده‌اند و خیلی زود کدر می‌شوند. به هم دلیل پیشنهاد می‌شود قاب سیلیکونی باکیفیت را از فروشگاه لوازم جانبی موبایل معتبر خریداری کنید.

دلایل سیاه و کدر شدن کاور سیلیکونی موبایل در ادامه آورده شده‌اند.

    چربی‌هایی که حین کار کردن با گوشی روی قاب باقی می‌مانند.

    تابش مستقیم نور خورشید در طولانی مدت

    لکه‌ها و ذرات دوده

    ریختن اسید و مواد داری اسید نظیر نوشابه (نکته: اگر قاب‌تان با نوشابه کثیف شده باشد می‌توانید با نوشابه هم آن را بشویید و بعد با مایع ظرفشویی نوشابه را از سطح آن پاک کنید.)

    بالا رفتن دمای گوشی که معمولا به خاطر باتری آن است.

راستی می‌دانید بهترین جنس قاب موبایل کدام است؟ این مطلب را از دست ندهید.

چطور قاب سیلیکونی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی بسیار ساده است. اما نکته‌ی مهم این است که برای تمیز کردن قاب سیلیکونی گوشی بهتر است هر ماه یک بار این کار را انجام دهید. بعضی لکه‌ها اگر مدت زمان طولانی روی قاب بمانند ماندگار می‌شوند و راهی برای تمیز کردن آن‌ها وجود ندارد و تنها راه خرید قاب سیلیکونی جدید است. قیمت قاب سیلیکونی نسبت به سایر قاب‌ها بسیار کمتر است. اگر سری به قیمت‌ها بزنید قطعا متوجه می‌شوید. اگر دوست ندارید فعلا برای یک قاب جدید هزینه کنید تمیز کردن قاب گوشی تا حد زیادی قاب شما را زنده می‌کند. این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

1. گوشی را از قاب خارج کنید.

حتما باید قاب را دربیاورید. چرا که قرار است از مواد شوینده و آب برای شستشوی آن استفاده کنید. از یک گوشه‌ی قاب کمی به آن فشار بیاورید و به سمت بیرون بکشید. وقتی یک گوشه آزاد شد حالا از گوشه‌ی دیگر تمام قاب را به سمت بیرون بکشید. حالا بدون اینکه قاب آسیب ببیند می‌توانید آن را خارج کنید.

(چون قاب سیلیکونی نرم و منعطف است. از فشار دادن و یا کشیدن بیش از حد آن خودداری کنید.)

2. یک یا دو قطره مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.

کف مایع ظرفشویی بهترین راه‌حل برای تمیز کردن قاب های سیلیکونی است. در حقیقت برای تمیز کردن گارد سیلیکونی یکی از راه‌‌حل‌های پیشنهاد شده توسط خود برندهای تولیدکننده قاب سیلیکونی است. این محلول را خوب هم بزنید تا کامل مخلوط شود.  با توجه به میزان سیاه بودن قاب می‌توانید غلظت کف را هم بالاتر ببرید. یعنی قطرات بیشتری از مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید.

3. مسواک را داخل کف بزنید و روی قاب بکشید.

یک مسواک تمیز را یک دقیقه داخل کف قرار دهید و بعد روی قاب و مخصوصا قسمت‌های سیاه و کدر شده بکشید. به لبه‌ها و گوشه‌های قاب بیشتر توجه کنید. چون معمولا بیشترین میزان سیاه‌شدگی در قسمت‌های لبه‌ها و مخصوصا کناره‌ها دکمه‌ها و پورت‌ها و دوربین گوشی قرار دارد. شاید حتی نیازی به تمیز کردن قسمت‌های پشتی و یا داخلی گارد سیلیکونی هم نباشد و فقط تمیر کردن لبه‌های کاور سیلیکون کافی باشد تا قاب شما دوباره زنده و سرحال شود.

هر چند دقیقه یک بار مسواک را مجددا داخل کف ببرید و دوباره روی قسمت‌های سیاه شده بکشید. حتی قسمت‌هایی که سیاه نشده‌اند هم حاوی مقدار زیادی لکه هستند. شاید با چشم دیده نشوند اما همچنان لکه‌هایی روی سطح قاب وجود دارند پس تنها روی قسمت‌های سیاه شده تمرکز نکنید تا بعد از تمیز شدن قاب سیلیکونی رنگ آن هم یکنواخت باشد.

(از داخل قاب هم غافل نشوید. معمولا گرد و غبار وارد قاب می‌شود و سطح داخلی قاب هم تغییر رنگ می‌دهد پس علاوه بر سطح قاب قسمت‌های داخلی قاب را هم خوب مسواک بکشید.)

4. مقداری جوش شیرین روی سطح قاب بریزید و با مسواک روی قاب بکشید.

جوش شیرین خیلی راحت می‌تواند ذرات چربی و لکه‌ها را از روی قاب جدا کند. کف صابون یا مایع ظرفشویی تا حد زیادی این ذرات را جدا می‌کند اما همچنان در زیر لایه‌های قاب مقداری چربی باقی می‌ماند که آب به آن نمی‌رسد. در همین حالت که کف و رطوبت روی قاب باقی مانده است مقدار نسبتا کمی جوش شیرین روی سطح قاب بریزید و مجددا با مسواک روی قاب بکشید.

5. قاب را زیر آب گرم بشویید.

حالا که کار مسواک زدن را تمام کرده‌اید. قاب را زیر آب گرم بگیرید. آب سرد و آب داغ اصلا پیشنهاد نمی‌شوند و آب نسبتا گرم (ولرم متمایل به گرم) بهتر است. در حین اینکه قاب را زیر آب گرفته‌اید سطح قاب را با دست‌تان بشویید تا کف و جوش شیرین از سطح قاب جدا شوند.

6. اجازه دهید قاب کاملا خشک شود.

حالا باید قاب را با یک حوله یا دستمال خشک کنید و رطوبت آن را بگیرید. یک ساعت هم آن را در هوای آزاد و در سایه قرار دهید تا کاملا خشک شود. توجه کنید که به هیچوجه قاب خیس یا حتی نم‌دار را روی گوشی نصب نکنید. چون هم ممکن است به گوشی آسیب بزند و هم رطوبت محل خوبی برای رشد باکتری‌هاست و از نظر بهداشتی هم اشتباه است.

(اگر زمان کمی دارید می‌توانید از سشوار هم استفاده کنید تا در مدت زمان خیلی کمی قاب را کاملا خشک کنید.)

7. هر ماه یک بار این مراحل را تکرار کنید.

مسلما بعد از یک ماه مجددا ذرات چربی و اسیدی و لکه‌ها مجددا روی قاب می‌افتند. این ذرات عامل آلودگی هم هستند و به رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کنند. پس برای طول عمر بیشتر قاب و همچنین جلوگیری از بیماری‌ها و حساسیت‌‌های احتمالی سعی کنید هر ماه یک بار این مراحل را برای تمیز کردن قاب سیلیکونی موبایل انجام دهید.

از این روش برای تمیز کردن کاور 360 درجه و قاب‌های ژله‌ای هم می‌توانید استفاده کنید. نحوه تمیز کردن قاب ژله ای هم را هم بخوانید.

نحوه ضدعفونی کردن کاور سیلیکونی

حالا که می‌دانیم چطور قاب های سیلیکونی را تمیز کنیم بهتر است روش ضدعفونی کردن قاب سیلیکونی را یاد بگیریم تا از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها روی قاب جلوگیری کنیم.

    قاب را از گوشی خارج کنید.

    از دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید. این دستمال را می‌توانید از داروخانه‌ها به صورت بسته‌ای خریداری کنید.

    ایزوپروپیل الکل هم در داروخانه‌ها و ابزارفروشی‌ها وجود دارد. مقداری ایزوپروپیل الکل روی پنبه بریزید و سطح و قسمت‌های قاب را با این پنبه خوب ضدعفونی کنید. (این نوع الکل سمی نیست.)

    اجازه دهید قاب خشک شود. برای ضدعفونی کردن نیازی به شستن آن زیر آب گرم نیست. بعد از اینکه قاب کاملا خشک شد قاب را روی گوشی نصب کنید. حالا هیچ اثری از میکروب‌ها و باکتری‌ها نیست.

از موارد زیر به هیچوجه روی قاب سیلیکونی استفاده نکنید چون به قاب آسیب می‌زنند.

  1. شوینده‌های خانگی نظیر وایتکس
  2. شیشه پاک کن
  3. شوینده‌هایی که داخل آن‌ها آمونیاک وجود دارد.
  4. شوینده‌های حاوی هیدروژن پروکسید
  5. اسپری‌ها
  6. مواد حلال (موادی که باعث حل شدن مواد می‌شوند.)

سوالات و جواب‌های مفید و مختصر

مزایا و معایب قاب‌های سیلیکونی چیست؟

قاب‌های سیلیکونی رنگ‌های شاد و جذابی دارند. اگر استایل کژوال یا اسپرتی دارید از این قاب‌ها استفاده کنید. این قاب‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند. در برابر خش و ضربه مقاوم هستند. به خوبی از لبه‌ها و بدنه گوشی محافظت می‌کند. تنها ایراد قاب‌های سیلیکونی آلودگی و کثیفی سریع این قاب‌ها است.

چطور قاب سیلیکونی را تمیز کنیم؟

قاب را برای چندین ساعت در محلول آب و مایع ظرف شویی قرار دهید. سپس باید مسواک قاب را به خوبی تمیز کنید. اگر لکه‌ها و سیاهی روی قاب باقی ماند از کمی جوش شیرین استفاده کنید. در نهایت قاب را با آب بشویید و کامل خشک کنید.

آیا می‌توان از این روش‌ها برای تمیز کردن گارد سیلیکونی طرح‌دار هم استفاده کرد؟

طراحی گاردهای سیلیکونی اصل به گونه‌ای است که رنگ و طرح آن ثابت می‌ماند و می‌توانید با خیال راحت از روش‌های گفته شده استفاده کنید. اما اگر قاب سیلیکونی طرح‌دار شما اصل نیست پیشنهاد می‌کنیم زیاد این کار را تکرار نکنید و حین شستشو زیاد روی آن فشار نیاورید.

جمع بندی

حالا شما یک راه برای از بین بردن سیاهی قاب گوشی می‌دانید و یک راه هم برای ضدعفونی کردن آن. می‌توانید در خانه و مواقعی که بیکار هستید قاب گوشی‌تان را مثل روز اول درخشان و خوش‌رنگ تحویل بگیرید. سفید کردن قاب گوشی سیلیکونی کار سختی نیست. اگر کمی حوصله به خرج بدهید به راحتی می‌توانید آن را تمیز و زیبا کنید.

سعی کنید همیشه از کاور سیلیکونی باکیفیت استفاده کنید. استایل آپ به عنوان مرجع تخصصی لوازم جانبی گوشی و استایل هوشمند بهترین لوازم جانبی را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. بهترین قاب‌های گوشی را در اینجا ببینید و اگر احساس می‌کنید به یک قاب جذاب و خاص نیاز دارید می‌توانید روی استایل آپ حساب کنید.

منبع مقاله: اروس دیجیتال

دکمه بازگشت به بالا