عمومی

گوشی های جدید شیائومی در سال 2021

گوشی ردمی نوت 10

با عرضه اسمارتفون ردمی نوت 9 پرو 5G در خارج از کشور چین، برند فرعی شیائومی اکنون آمادگی دارد تا روی محصولات بزرگ آینده خود موسوم به سری ردمی نوت 10 تمرکز نماید.

مشخصات داخلی این دسته ها برای کاربران چندان ناشناخته نیست؛ زیرا چند ماه پیش اسمارتفون ردمی نوت 10 4G در وبسایت TENAA رویت شد. این دستگاه مجهز به پردازنده 8 هسته ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5900 میلی آمپرساعتی تامین شده و نمایشگر 6.53 اینچی آن نیز از رزولوشن فول اچدی پلاس پشتیبانی خواهد کرد.

در حقیقت این دستگاه از شباهت زیادی با ردمی نوت 9 4G برخوردار است. این گوشی تحت عنوان ردمی 9t در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اگرچه پیرامون مشخصات احتمالی ورژن معمولی ردمی نوت 10 اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما اخیرا جزئیات جدیدی در رابطه با اسمارتفون ردمی نوت 10 پرو منتشر شده است.

معرفی گوشی mi note 10 lite

گوشی Mi Note 10 Lite همانند برادر بزرگتر خود یعنی Mi Note 10 از یک صفحه نمایش 6.47 اینچی FullHD + با نسبت تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسل 398 بهره می برد.

شیائومی برای این گوشی از تکنولوژی AMOLED استفاده کرده تا کنتراست بی نهایت و غنی رنگی را به کاربران خود ارائه دهد. روشنایی میان رده شیائومی در حالت دستی 424 نیت است که در دنیای میانرده ها عددی مناسب و استاندارد به نظر می رسد و زمانی که تنظیمات را در حالت خودکار قرار دهید این میزان به 600 نیت خواهد رسید.

اگرچه این میزان با پرچمداران بازار برابری نم یکند اما کاملا کافی به نظر می رسد و در هنگام استفاده از گوشی در زیر نور خورشید، مشکل چندانی در مشاهده محتوای صفحه نمایش نخواهید داشت. در کنار همه این نکات مثبت این گوشی از نرخ تازهسازی بیشتر از 60 هرتز پشتیبانی نمی کند که البته به دلیل قیمت mi note 10 lite این موضوع خیلی هم دور از انتظار نبود، البته نگران نباشید، چرا که این نرخ تازه سازی در دنیای موبایل کاملا مناسب بوده و در تجربه روزانه خود متوجه هیچ گونه کاستی نخواهید شد.

در اولین قدم از برررسی شیائومی Mi Note 10 Lite به سراغ پارامترهای ظاهری و طراحی این میانرده از شیائومی می رویم تا ببینیم چه عواملی آن را از سایر میانرده های بازار متمایز می کند.

اگرچه این گوشی پسوند lite را با خود به یدک میکشد اما در طراحی و متریال مورد استفاده در این گوشی هیچ کم و کاستی مشاهده نم یشود. در شیائومی Mi Note 10 Lite همه چیز با معیارهای یک پرچمدار مطابقت دارد و زمانی که اولین بار گوشی را در دست خود بگیرید احتمالا نوت 10 لایت را با یکی از پرچمداران پریمیوم بازار اشتباه بگیرید.

این اولین باری است که کاربران با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر میتوانند از نمایشگری با لبه های خمیده نهایت لذت را ببرند. در کنار طراحی صفحه نمایش پنل پشتی دستگاه از شیشه محافظ گوریلاگلس 5 بهره برده و به دلیل همراه شدن آن با یک فریم آلمینیومی مستحکم می توان انتظار مقاومت بسیار خوبی از گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite داشت. پنل پشتی دستگاه میزبان چهار دوربین و فلش های دوگانه است که درون یک قاب مشکی رنگ قرار گرفته اند.

شیائومی Mi Note 10 Lite درست 6 ماه بعد از نسخه بزرگتر خود یعنی Mi Note 10 معرفی شد. mi note 10 اولین نوت بود که در یازدهم نوامبر سال گذشته با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد.

گوشی Mi Note 10 Lite اکثر قریب به اتفاق اجزای سازنده خود را با نسخه غیر Lite تقسیم می کند، این به این معنی است که چیپست همان چیپست میان رده Snapdragon 730G است، صفحه نمایش همان صفحه ی AMOLED با اندازه ی 6.47 اینچ و باتری نیز همان ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعت است.

شیائومی Mi Note 10 Lite یکی از معدود میان رده های بازار است که از مشخصات سخت افزاری و ظاهری پرچمداران برخوردار بوده و برچسب قیمتی مناسبی هم دارد. اگر قصد خرید mi note 10 lite را دارید و یا هنوز گوشی مناسب با بودجه خود را پیدا نکرده اید در ادامه با ما همراه باشید تا با شیائومی Mi Note 10 Lite بیشتر آشنا شوید.

نکات پیش از خرید

– هنگام خرید گوشی شیائومی توجه کنید دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، نسخه گلوبال است یا نسخه چین. نسخه چین یک گوشی شیائومی عموما با قیمت پایینتر است و علت آن برخی تحریم های آمریکا علیه چین و آن-پک بودن نسخه های چینی است.
– باید بدانید گوشی شیائومی قیمت پایینتری نسبت به دستگاه مشابه خود (به لحاظ سختافزاری) از برندهای دیگر مانند سامسونگ دارد. البته این تفاوت قیمت به معنی کمتر بودن کیفیت نیست و خرید گوشی شیائومی تفاوت خاصی به لحاظ کیفیت، با دیگر برندهای برتر اندرویدی ندارد.
– در زمان مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی باید دقت داشته باشید که گوشی هایی که عدد پس از اسم آنها بالاتر است، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند و عموما محصولاتی جدیدتر هستند. همچنین قیمت گوشی شیائومی نسخه پرو، از مدلهای ساده و لایت آن پایینتر است.
– باید بدانید بخشی از دلیل آنکه قیمت گوشی شیائومی نسبت به همتایان خود از برندهای دیگر، پایینتر است، بدنه های ضعیفتر دستگاههای این کمپانی چینی است، به همین دلیل حتما پس از خرید گوشی از این برند، روی دستگاه خود یک قاب محافظ قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا