اقتصادی

آغاز تعمیرات سالیانه ۲ واحد نیروگاهی سد مخزنی مارون

نازک نارنجی/خوزستان معاون بهره برداری و مهندسی سد و نیروگاه مارون از آغاز تعمیرات اساسی سالانه واحدهای این نیروگاه توسط مهندسان و تکنسین های فنی این شرکت خبر داد.

مهدی درویش پانسند با اشاره به آغاز بهره برداری از واحد اول نیروگاه مارون در سال 1382 و بهره برداری از واحد دوم در سال 1393 گفت: همواره در طول تعمیرات سالانه طبق دستورالعمل سرویس و نگهداری، قطعات مختلف دیگر و تجهیزات. نیروگاه بررسی می شود تا از شرایط تولید پایدار اطمینان حاصل شود و در مدت یک سال عملیات بدون خطا ارائه شود.

به گزارش نازک نارنجی، به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده خدمات قطب نیروگاه نیز به صورت همزمان انجام می شود و از مهمترین این فعالیت ها می توان به شستشوی کامل تجهیزات پست، آچار زدن و تست سیستم حفاظتی.”

درویش پشند افزود: تعمیر سالیانه واحدها، تست های عملکردی سیستم حفاظتی رله ها، تعمیر سیم پیچ ژنراتور، بازرسی ویژه توربین، ترانسفورماتور اصلی، اینورتر و شارژر DC و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیق از مهمترین فعالیت ها در این زمان است.

معاون بهره برداری و مهندسی سد و نیروگاه مارون افزود: تعمیرات سالانه بخش مهمی از فعالیت های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است که برای بررسی وضعیت موجود، کاهش هزینه، افزایش عمر مفید تجهیزات انجام می شود. حفظ وضعیت بهینه تجهیزات و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات و کاهش خروج تجهیزات از واحد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا