اجتماعی

کرایه ماشین از چالوس تا تهران

راهنمای کرایه مدرن‌ترین وسایل نقلیه در کیش و چالوس

هیجان در زندگی لازم است. این هیجان برای هر کسی مدل خاصی دارد. فردی هیجان را در خرید خلاصه می‌کند دیگری این هیجان را در کوه‌نوردی می‌بیند. یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات ماشین سواری و موتورسواری است. شهرهای بزرگ با تمامی خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و اتوبان‌هایی که برای عبور و مرور دارند لذت و هیجان ماشین و موتور را برای همه ساکنین ساخته است.

ماشین و موتور نوعی وسیله نقلیه است. این وسیله نقلیه برای جابه‌جایی استفاده می‌شود. لذت ماشین‌سواری و موتورسواری یکی از هیجان‌انگیزترین لذت‌های دنیا به شمار می‌رود. این تفریح مهیج گاهی با ماشین شخصی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که گفته شود کسانی که ماشین شخصی ندارند بعضی اوقات با اجاره ماشین لوکس می‌توانند این هیجان را تجربه کنند. معمولا برای اجاره، ماشین‌های لوکس انتخاب خوبی است.

اجاره ماشین و موتور در جزیره کیش

سفر به کیش همیشه حال و هوای خوبی دارد. این جزیره از مناطق گردشگری لوکس ایران است. یکی از تفریحاتی که شاید در جای دیگر نتوانید آن را با این کیفیت پیدا کنید ماشین سواری و موتورسواری در جزیره است. اجاره ماشین و موتور‌های لاکچری که شاید برای خرید آن باید پول زیادی بپردازید.

ماشین‌هایی که در جزیره کیش به مسافران اجاره داده می‌شود جز دسته ماشین‌های بسیار گرانقیمت و شکیل است. اجاره ماشین به این صورت را رنت ماشین می‌گویند. اولین  کار برای رنت ماشین پیدا کردن یک موسسه معتبر اجاره ماشین لوکس است. این کار خیلی کار سختی نخواهد بود. لازم است گفته شود رنت ماشین و موتور شرایط خاص خود را دارد.

اجاره ماشین در جزیره زیبای کیش مدارکی را لازم دارد. شرکت‌هایی که این فعالیت را انجام می‌دهند مقابل مدارک معتبری که از شما می‌خواهند ماشین مورد علاقه شما را برای اجاره به شما می‌دهند. اولین نکته برای این کار داشتن گواهی‌نامه معتبر برای رانندگی است. اجاره‌دهنده باید مطمئن شود که شما مهارت رانندگی دارید. پس از اطمینان از رانندگی شما باید قراردادی بین طرف اجاره‌دهنده و ماشین‌سوار نوشته شود. داشتن قرارداد هر دو طرف را موظف به رعایت نکات خواهد کرد.

هنگام اجاره ماشین جدای از گواهینامه رانندگی، کپی کارت ملی شما که اصلی‌ترین مدرک شناسایی به شمار می‌رود نیز لازم و ضروری است. اگر این دو مدرک را همراه نداشته  باشید هیچ شرکت رنت ماشین موتور با شما قرارداد نخواهد بست یعنی شما نمی‌توانید از هیچ وسیله نقلیه مدل بالای این جزیره استفاده کنید.

قراردادهایی که برای اجاره ماشین بسته می‌شود به نکاتی مهمی اشاره دارد. این نکات شامل نحوه بیمه ماشین، مبلغ دریافتی از شما، خسارت‌های احتمالی به خودرو و… هستند. اجاره ماشین معمولا به واسطه یک ضمانت مالی انجام می‌شود. این ضمانت می‌تواند یک چک به ارزش خودرو باشد. گاهی ضمانت مالی به صورت نقدی دریافت می‌شود. این مبلغ مدت زمانی که خودرو در اختیار شما است نزد اجاره‌دهنده به صورت امانت نگهداری می‌شود.

این نکته را هیچ وقت از خاطر خود دور نکنید؛  هیچ وقت بدون قرارداد رسمی و مکتوب ماشین  و موتوری را در جزیره کیش اجاره نکنید. بدون قرارداد اگر خسارتی به شما وارد شده باشد هیچ راهی برای اثبات آن نخواهید داشت. یکی از نکاتی که باید حتما به آن توجه کنید  در جزیره کیش به دلیل منطقه آزاد بودن برای واردات ماشین هزینه گمرک پرداخت نخواهد شد. واردات آخرین مدل‌های ماشین بدون  گمرکی در هزینه اجاره ماشین تاثیر مستقیم دارد. هزینه اجاره ماشین در این جزیره بسیار از تهران کمتر خواهد بود.

از ماشین‌هایی که می‌توانید در جزیره کیش با آنها رانندگی کنید می‌توان مازراتی و لامبورگینی را نام برد. برای کسانی که به اصطلاح  ماشین باز هستند رانندگی با این مدل ماشین‌ها همیشه یک آرزو است. بی ام و، کادیلاک، شورلت و تویوتا را نباید از قلم انداخت. این جزیره به دلیل لوکس بودن آن هیچ ماشین ایرانی اجاره داده نمی‌شود. هنگام اجاره ماشین در جزیره کیش مجوز رسمی شرکتی که از آنجا ماشین درخواست کرده‌اید را حتما ببینید. در صورت اقامت در هتل‌های معتبر جزیره مانند هتل پارسیان کیش یا هتل گامبرون کیش به راحتی می‌توانید از پذیرش هتل، فهرست مراکز مجاز برای اجاره وسیله نقلیه را دریافت کنید.

شما در این جزیره موتور را نیز می‌توانید اجاره کنید. اولین  شرط اجاره  موتور در جزیره شرط سنی است. شما باید بالای پانزده سال باشید تا به شما موتور اجاره داده شود. اجاره موتور نیز مانند ماشین شرایطی دارد و مدارکی را برای اجاره باید همراه داشته باشید. معمولا موتورهایی که اجاره داده می‌شوند برقی هستند. قبل از تمام شدن شارژ موتور خود را به ایستگاه‌های شارژ برسانید. مدت زمانی که هر موتور برای شارژ نیاز دارد بین چهار تا شش ساعت است.

 اجاره ماشین و موتور در شهر چالوس

شهر چالوس از شهرهای استان مازندران است. جاده چالوس را که تا انتها رانندگی کنید به این شهر زیبا خواهید رسید. شهرچالوس دریا ندارد اما برای رسیدن به دریا از این شهر کافیست یک پل عابر پیاده میان شهر چالوس و نوشهر را رد کنید. شما به دریا رسیده‌اید. این شهر هم مانند اکثر شهرهای ایران اجاره ماشین و موتور را دارد. شاید ماشین‌های چالوس مانند جزیره کیش لوکس و مدرن نباشد اما حتما کار شما را راه خواهد انداخت. این امکانات برای بومی‌های شهر نیز در نظر گرفته شده است.

برای اجاره ماشین در چالوس نیز مانند بقیه شهرها داشتن گواهی‌نامه اولین شرط آن است. اگر شما مهمان در شهر چالوس باشید هزینه اجاره ماشین کمتر خواهد بود. برای رانندگی در این شهر و شهرهای اطراف آن قوانین راهنمایی و رانندگی را باید رعایت کنید. همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کردن کنترل ماشین را برای شما به عنوان راننده راحت‌تر خواهد کرد. یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در شهر چالوس هتل ونوس پلاس است که پارکینگ اختصاصی برای مهمان دارد. در صورت اقامت در این هتل خیالتان از بابت امنیت وسیله نقلیه‌ای که کرایه کرده‌اید راحت خواهد ماند.

اجاره موتور نیز در این شهر قوانین و شرایط ویژه‌ای دارد. موتور همیشه به کسی اجاره داده می‌شود که هجده سال را رد کرده باشد. اکثر مردم موتور را وسیله نقیله برای سفر نمی‌دانند. واقعیت هم همین است اما برای گشت و گذار در داخل شهر وسیله خوب و راحتی است.

این نکته را نباید فراموش کنید که موتور یک وسیله سفر برای تعداد زیاد نیست. ظرفیت موتور با رعایت نکات ایمنی دو نفر است. کلاه ایمنی برای هر دو سرنشین موتور لازم و ضروری است. شهر چالوس به دلیل بارندگی زیادی که دارد رعایت نکات ایمنی را چندین برابر خواهد کرد. کنترل ماشین و موتور در هوای بارانی کمی سخت‌تر خواهد بود.

انتخاب ماشین برای اجاره باید براساس ظرفیت و تعداد شما در نظر گرفته شود. یک ماشین معمولی چهار صندلی برای نشستن دارد. این تعداد از روی کمربند ایمنی ماشین قابل شمارش است. هر کمربند برای یک نفر تعبیه شده است. سفر و گشت و گذار اگر بدون خسارت باشد و هیچ کدام از مسافران آسیبی نبینند یعنی مسافرت ایمن و سالم بوده است.

هنگام رانندگی با موتور و ماشین با احتیاط برانید. فاصله ایمنی خود را با ماشین‌های اطراف رعایت کنید. برای تغییر مسیر حتما از راهنما استفاده کنید. اگر کودک همراه خود دارید رعایت نکات ایمنی را چند برابر کنید. سفر خوبی در کنار عزیزانتان داشته باشید.

اجاره ون در چالوس :

خدمات اجاره ون در چالوس به صورت دربستی برای مسافرت و یا اجاره ون لوکس برای تشریفات، بدون نیاز به مدرک  قابل ارائه است.

در حال حاضر شرکت دارای دو دستگاه ون هایس و ون هیوندای h350میباشد که داخل چالوس و در نوشهر خدمات خدمات ارائه می دهد.

البته درصورت نیاز به ون از تهران به چالوس نیزمی توانید با تماس تلفنی در هر ساعتی از شبانه روز خودرو مورد نیازتان را از تهران به مقصد چالوس رزرو کنید..

در صورت کنسلی ون تا 24 ساعت هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

ظرفیت ون های موجود با توجه به حذف 2 تا 4 صندلی برای افزایش جای بار، بین 10 تا 13 نفر ظرفیت دارند.

_تمامی ون اجاره ای در چالوس مجهز به سیستم Wifi و صندلی کودک و تجهیزات مسافرتی می باشد و در صورت نیاز می توانید درخواست خود را به دفتر مرکزی قبل از سفر خود اعلام نمایید.

قیمت کرایه ون در چالوس

قیمت ون دربستی چالوس در شهر به صورت ساعتی و در خارج از این شهر به صورت کیلومتری محاسبه می شود. هزینه ترانسفر فرودگاه نیز به صورت توافقی خواهد بود. برای استعلام قیمت و تعداد روز اجاره با شماره درج شده در بالا تماس برقرار کرده تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

تامین جای خواب و غذای راننده به عهده مسافران بوده که در صورت دلخواه می توانند هزینه آن را نیز پرداخت کنند.

فاصله تهران تا چالوس

فرقی ندارد اگر برای سفر کاری عازم چالوس هستید و یا می‌خواهید برای تفریح کوتاهی در آخر هفته، دو قدمی مانده از تهران تا جاده چالوس را طی کرده و خودتان را به این شهرستان دیدنی برسانید. پس، نفسی تازه کنید و آماده شوید که قرار است با هم در مسیر تهران تا چالوس همقدم شویم.

فاصله تهران تا چالوس از نظر مسافت و زمان

برای رسیدن به چالوس، در نظر داشته باشید مسیری حدوداً دو و نیم ساعته در پیش دارید. بسته به اینکه کدام مسیر را پیش بگیرید، این مسافت 198 کیلومتری می‌تواند در بازه دو و نیم تا سه ساعت و حتی بیشتر زمان ببرد. در ادامه هر مسیر را برایتان توضیح می‌دهیم. البته در نظر داشته باشید که یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مسیرهایی را انتخاب کردید که معمولاً هر آخر هفته و یا در تعطیلات، جزو پرترافیک‌ترین جاده‌های ایران برای افرادی محسوب می‌شود که مقصدشان چالوس است. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا چم‌وخم راه تهران تا چالوس را به‌خوبی یاد بگیرید؛ بدون اینکه نیاز باشد در ترافیک‌های طولانی و بلند آن، ماندگار شوید.

فاصله تهران تا چالوس چند کیلومتر است

بسته به اینکه چه مسیری را برای طی کردن این جاده شیرین و خاطره‌انگیز انتخاب کنید، معمولاً فاصله متفاوتی در پیش دارید. در صورتی که جاده تهران کرج را برای رسیدن به چالوس انتخاب کنید، مسافتی حدوداً 200 کیلومتری در پیش دارید. اگر جاده فشم – شمشک را انتخاب کنید، حدود 180 کیلومتر راه در پیش دارید. اما آزاد راه تهران شمال، شما را برای همیشه از کابوس مسیر تهران کرج و ترافیک‌های مغازه و رستوران‌های ابتدای جاده چالوس رها کرده و 60 کیلومتر از مسیر را برایتان کمتر می‌کند. این فاصله 150 کیلومتری، در کمتر از سه ساعت شما را به چالوس می‌رساند.

روش‌های سفر از تهران تا چالوس

بسته به اینکه چه راهی را برای رسیدن به چالوس انتخاب کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد تا شما را به مقصد برساند. به اصطلاح راه رسیدن به چالوس زیاد است. در ادامه، انواع این راه‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

مسافت تهران تا چالوس با اتوبوس

اتوبوس‌ها هم، مسیری متناسب با شرایط ترافیک، جاده‌ها یا مسافت انتخاب می‌کنند. اما نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که اتوبوس برای لذت بردن شما از مسیر صبر نمی‌کند. بلکه نهایتاً در یکی از غذاخوری‌های مسیر که نه چندان ترتمیز و لذت‌بخش است، پانزده دقیقه‌ای توقف می‌کند. ابتدای جاده کندوان، یک پایانه اتوبوسرانی قرار دارد که تنها پایانه اتوبوسرانی یا ترمینال این شهر است. این ترمینال، به ترمینال چالوس یا ترمینال قائم چالوس معروف است. از تهران می‌توانید از ترمینال بیهقی یا پایانه جنوب یا شرق، سوار اتوبوس چالوس شده و در ترمینال چالوس پیاده شوید.

مسافت تهران تا چالوس با خودروی شخصی

برای رسیدن به چالوس سرسبز و دوست داشتی، بهترین راهی که می‌توانید پیش بگیرید، با ماشین شخصی است. چرا که می‌توانید هر کجا که دلتان خواست، ماشین را نگه داشته و استراحت کنید و یا از جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران تا چالوس لذت ببرید. در صورتی که، از مسیر تهران کرج به چالوس با خودروی شخصی حرکت کنید، حدود سه ساعت و پنجاه دقیقه، در ترافیک سبک و بدون توقف، راه دارید. در صورتی که، جاده فشم شمشک را انتخاب کنید، خودتان را برای بازه زمانی 4 ساعته آماده کنید.

مسافت تهران تا چالوس با هواپیما

هواپیما نیاز به فرودگاه دارد و چالوس هنوز چنین امکانی ندارد؛ بنابراین، تنها راه رسیدن به این شهر با ماشین شخصی یا اتوبوس است.

مسافت تهران تا چالوس با قطار

این شهر دل‌انگیز، در حال حاضر هنوز مجهز به ایستگاه راه آهن نشده است؛ بنابراین، از طریق قطار، مسیری برای رسیدن به چالوس ندارید. در نتیجه باز هم به همان دو انتخاب اول یعنی ماشین شخصی یا اتوبوس می‌رسیم.

جاذبه‌های مسیر تهران چالوس

از مسیر تهران کرج که راه رسیدن به چالوس را در پیش می‌گیرید، می‌توانید دریاچه سد کرج یا سد امیرکبیر را ببینید. آسارا، چنارستان، درده، گرماب، گچسر، کندوان نیز در مسیرتان است. جاده سرسبز مرزن آباد، مسیر فوق‌العاده سیاه بیشه و پل زنگوله هم در این مسیر قرار گرفته که می‌تواند جذابیت مسیر را برایتان چندین برابر کند.

مسیری که از جاده فشم شمشک شما را به چالوس می‌رساند، از جاده لشکرگ، زردبند، رودک، حاجی آباد، میگون، دره شمشک، جیرود، جاده شمشک دیزین، گاجره، ولایت رود، کندوان، پل زنگوله، سیاه بیشه، پل اوشن و مرزن آباد می‌گذرد.

با هم مسیر تهران تا چالوس را طی کردیم. از جاده‌های سرسبز و جاذبه‌های دیدنی چالوس گذشتیم و به شهر مقصد رسیدیم. در صورتی که ماشین شخصی دارید، تا می‌توانید از مسیر لذت ببرید. اگر هم رانندگی را به اتوبوس‌های برون شهر سپردید، پس استراحت کنید و مسیر را از همان شیشه اتوبوس دنبال کنید. شما کدام مسیر را برای رسیدن به چالوس انتخاب می‌کنید؟

دکمه بازگشت به بالا