اقتصادی

ایران چقدر بدهی خارجی دارد؟

بدهی خارجی ایران در پایان اسفند سال گذشته به ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش نازک نارنجی، گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که میزان بدهی خارجی کشور در پایان اسفندماه سال گذشته به ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار رسیده است.

میزان بدهی های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و 501 میلیون دلار و بدهی های بلندمدت ایران نیز شش میلیارد و 174 میلیون دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر معادل یورو بدهی خارجی ایران هفت میلیارد و 855 میلیون یورو است که پنج میلیارد و 590 میلیون یورو آن بدهی های میان مدت و بلندمدت و دو میلیارد و 265 میلیون یورو نیز بدهی های کوتاه مدت است.

این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان اسفندماه 97 معادل 9 میلیارد و 142 میلیون دلار و میزان بدهی کوتاه مدت کشور یک میلیارد و 966 میلیون دلار و بدهی بلندمدت بوده است. ایران 7 میلیارد و 176 میلیون دلار اعلام شد. .

به این ترتیب میزان بدهی های خارجی کشور در پایان اسفندماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که بدهی های خارجی شامل مجموعه ای از تعهدات ناشی از گشایش اعتبار اسنادی، تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان ها و موسسات بین المللی و همچنین تامین مالی پروژه ها از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا