اقتصادی

آمار جالب رئیس مرکز ملی فرش در خصوص جمعیت فرش‌چیان کشور

نازک نارنجی/ قم رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه جامعه بزرگی از فعالان عرصه فرش، نابسامانی کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت:

فرحناز رفیع در جلسه کارگروه فرش زیر نظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که در محل بازار تیمچه بزرگ قم برگزار شد، افزود: به دلیل اینکه قالیبافان دستباف در اقصی نقاط کشور فعال هستند.

وی با ترویج ورود جوانان به عرصه فرش دستباف در سراسر کشور خاطرنشان کرد: 191 هزار نفر در صنعت لوازم فرش مشغول به کار هستند.

رفیع با بیان اینکه فرش دستباف صنایع جانبی زیادی دارد، با هدف نامگذاری امسال به نام «تولید؛ بر اساس دانش، انجام کار» رهبر معظم انقلاب گفتند: شرکت‌های دانش بنیان در انواع مختلف قابل استفاده هستند. رشته های مرتبط با فرش دستباف.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: برای اولین بار روز ملی فرش (10 خرداد) با همت دولت مردمی و همه دست اندرکاران عرصه فرش در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. فرش .

رفیع با بیان اینکه فرش دستباف قم یک فرش جهانی است، گفت: از مسئولان استان قم می خواهم نگاه متفاوتی نسبت به سایر مشاغل به این صنعت داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از بافندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ابریشم دستباف قم در 20 استان دیگر کشور با فرش دستباف قم همراه هستند، بنابراین لازم است مسئولان شهرستان قم که نگاه ملی به این هنر دارند (قالی دستی) باشند. ) “

وی با تاکید بر افزایش کیفیت فرش دستباف در ایران گفت: فرش دستباف سفیر فرهنگی ایران در خارج از کشور است، آلمانی ها روی فرش دستباف کار می کنند و اعتقادات مذهبی ما را بیان می کنند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: همه باید برای ارتقای جایگاه رفیع فرش دستباف ایران در جهان تلاش کنند.

رفیع ادامه داد: ما به دنبال نهادینه کردن دیپلماسی فرهنگی-اقتصادی بر فرش دستباف ایرانی برای صلح جهانی با کمک دست اندرکاران این صنعت هنری در راستای دین مبین اسلام هستیم.

وی با قدردانی از مسئولیت اجتماعی اتحادیه بافندگان و فروش فرش دستباف استان قم گفت: یکی از سنت های دیرینه ما وقف و زکات است و این اتحادیه حدود 400 میلیون تومان به جمعیت هلال احمر کمک کرد. “

وی با بیان اینکه فرش دستباف ایران به طرز مضحکی پس از نفت مجاز است، گفت: وی گفت: تحریم فرش به دلیل ارزش دلاری آن نیست، بلکه به دلیل هزینه و وسعت کار آن در سراسر ایران است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا هنرمندان و هنردوستان تحریم نمی شوند، اما هنرمندان فعال در زمینه فرش دستباف به شدت ممنوع می شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا