اقتصادی

بازسازی تصویر تخریب‌شده چین پس از قرنطینه

مقامات شانگهای با برگزاری جلسات بیشتر با شرکت های خارجی و کاهش یک نیاز مهم فرامرزی برای کارگران خارج از کشور، به دنبال بازگرداندن اعتماد شرکت های چند ملیتی هستند که آسیب دیده اند و از قرنطینه شهر Quaid-19 ناامید شده اند.

به گزارش نازک نارنجی، تصویر بزرگترین شهر چین و بزرگترین مرکز تجاری آن در اثر قرنطینه دو ماهه به شدت آسیب دیده است و مهاجران بی‌شماری مهاجرت کرده‌اند و کسب‌وکارهای خارجی هشدار می‌دهند که در حال بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری هستند.

در این بیانیه آمده است که دولت شانگهای قصد دارد در ماه جاری 20 نشست با شرکت های خارجی درگیر در صنایع کلیدی مانند خودروسازی، تجاری، نیمه هادی ها و زیست پزشکی برگزار کند. این شرکت ها از کشورها و مناطق سرمایه گذاری عمده از جمله ایالات متحده، اروپا، ژاپن و کره جنوبی انتخاب شده اند.

در این بیانیه آمده است که اولین جلسه از این دو در حال حاضر با حضور مدیران شرکت‌های آمریکایی مانند Pyandji و Johnson & Johnson و دومی با شرکت‌های خودروسازی از جمله تسلا، جنرال موتورز و فورد برگزار می‌شود.

به گزارش رویترز، چین به شدت از سیاست «کووید صفر» پیروی می‌کند که هدف آن حذف شیوع ویروس است، رویکردی که با سایر نقاط جهان فاصله زیادی دارد.

جورج ووتکه، رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا، گفت که سیاست ضد Quaid صفر نه تنها جذابیت شانگهای، بلکه برای کل چین را نیز کاهش می‌دهد، به‌ویژه که دیگر بازارهای رقیب باز شده و تلاش می‌کنند شرکت‌هایی را از چین به سواحل خود جذب کنند. وی افزود: دنیا منتظر نخواهد بود تا چین این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا