اقتصادی

تخریب تأسیسات کنترل سیل در روزهای سیل!

در روزهایی که بیشتر کشور در برابر سیلاب ها و سیل های شدید در امان نیست و هر از گاهی به مناطق مختلف می شست و حمل می شود ، اخباری مبنی بر تخریب یک ایستگاه آب و توزیع سیلاب در بوشهر توسط پیمانکاران منتشر شده است شرکتهای نفتی . مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان جنگلها می گوید: این خسارت ناشی از عبور خط لوله است.

ابوالقاسم حسین پور در مصاحبه با نازک نارنجی توضیح می دهد: اول از همه ، باید بدانیم که رئیس حفاظت و نگهداری ایستگاه مدیریت آبهای زیرزمینی در منطقه اهرم استان بوشهر ، مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان و پژوهشکده برای حفاظت از خاک و آبخیزداری. در حال حاضر ، صاحب این مزرعه اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر است.

وی تأکید کرد: ایستگاه مدیریت سفره های آب بوشهر یکی از 37 ایستگاه مدیریت حوضه رودخانه تحقیقاتی در کشور است و تصریح کرد: دشت های سیلاب در کشور وجود داشته است. من سال گذشته از این ایستگاه بازدید کردم و تأثیر آن در مدیریت سیل ، خشکسالی و کمبود آب در منطقه کاملاً مشهود بود.

مدیرکل دفتر مدیریت سیلاب و آبخیزداری سازمان مدیریت جنگلها ، مراتع و آبخیزداری تأکید کرد: پروژه های مدیریت آبخیزداری و مدیریت آبخیزداری پروژه های عمومی هستند که در آن دولت سرمایه گذاری می کند. بنابراین توسعه فعالیت های عمرانی و پروژه های عمومی نباید به پروژه های مدیریت آبخیزداری و مدیریت آبخیزداری آسیب برساند.

حسین پور گفت: از خطوط جایگزین می توان برای عبور از خط لوله استفاده کرد ، بجز حاشیه ایستگاه سفره های آبخیز. مقامات محلی مجوزهای لازم را صادر نکرده اند.

به گفته وی ، مرکز تحقیقات منابع طبیعی بوشهر هم اکنون دادخواستی را برای بررسی تخریب ایستگاه آبخوان تشکیل داده است و اداره کل منابع طبیعی در حال پیگیری این مشکل برای از بین بردن تهاجم در ایستگاه تحقیقاتی آبزیان است و خسارت را جبران کنید.

به گزارش نازک نارنجی ، بیست و پنج ایستگاه مدیریت و توزیع آبخیزداری بوشهر دارای مساحتی تقریبی 2500 هکتار است و در این مدت علاوه بر کاهش شدت سیلاب های مخرب ، توانسته است حدود 6 دستگاه ذخیره آبخوان ها را افزایش دهد. میلیون متر مکعب در سال. غلامرضا منتظری ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ، گفت: طول این خط لوله 12.5 کیلومتر است و تاکنون با 11 دستگاه بیل مکانیکی و بولدوزر در حدود 6 کیلومتری این هماهنگی و مجوز برقرار نشده است. ایستگاه آبخیزداری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا