اقتصادی

تولید بیش از ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های لرستان

نازک نارنجی/لرستان مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان از تولید بیش از ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان خبر داد.

حسین میرزایی امروز ۱۹ مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت تولید و کاشت نهال توسط هر ایرانی سه نهال و به منظور پویش مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان توانست در نهالستان‌های بخش خصوصی که با این اداره کل در ارتباطند، در مجموع ۵ میلیون و ۴۷۴هزار و ۷۰۰ اصله  نهال را تولید کند.

وی با بیان اینکه در نهالستان بخش خصوصی مشارکتی کشت و صنعت شهرستان چگنی ۱۷۵ هزار اصله نهال همچون صنوبر، بنه، داغداغان، مو، انجیر و زیتون تولید شود، بیان کرد: همچنین ۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان بخش خصوصی_ مشارکتی آزادراه پلدختر تولید شده که ۵۰ هزار اصله از آنها در میان مردم توزیع شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: در نهالستان بخش خصوصی شهرستان سلسله نیز، سه میلیون و ۱۸۹ هزار و هفتصد نهال صنوبر، سنجد و گردو تولیده شده، که ۶۸۰ هزار از این گونه‌ها توزیع شده است.

میرزایی ادامه داد: در نهالستان شهرداری کوهدشت، ۱۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس و اقاقیا تولید شده که ۷۰ هزار اصله از آنها توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین در نهالستان بخش خصوصی پلدختر نیز ۷۵۰ هزار اصله نهال انجیر، اکالیپتوس و زیتون تولید شده که از این میزان، ۲۰۰ هزار اصله نهال توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در نهالستان‌های بخش خصوصی شهرستان‌های الیگودرز و خرم‌آباد(دانشکده کشاورزی) نیز در هر کدام جداگانه، ۱۰۰ هزار اصله نهال تولید شده، بیان کرد: در نهالستان بخش خصوصی بروجرد (شهرداری) نیز ۷۰ هزار اصله نهال تولید  شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: این آمار نهال تولید شده از پاییز ۱۴۰۱ تا اول خرداد ۱۴۰۲ بوده و اغلب توزیع نهال ها در اسفند ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا