عمومی

رشته صنایع چوب و کاغذ در دانشگاه لرستان راه‌اندازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی حقی زاده با بیان اینکه حدود ۷۷ درصد از اراضی استان لرستان را منابع طبیعی و به عبارتی منابع ملی تشکیل داده است، اظهار داشت: منابع طبیعی بستر حیات است، تمام فعالیت‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و… در این بستر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی می‌تواند در توسعه استان کمک کند و هم پای کشاورزی در این رابطه مؤثر باشد، عنوان کرد: سالهاست که کشاورزی را در استان محور محور توسعه قرار داده‌ایم، این غلط است، توسعه کشاورزی همراه با توسعه گردشگری و صنعتی پازل توسعه استان هستند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، بیان داشت: در استان لرستان و در بخش جنگل و مرتع ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم، قطب شیلات هستیم، تنوع زیستی که در لرستان داریم در دنیا زبانزد است و می‌توان از این بستر به یک دانشکده برسیم.

حقی زاده با تاکید بر اینکه دانشکده منابع طبیعی استان مجموعه‌ای از نخبگان و متخصصین است که در توسعه استان می‌تواند کمک کند، گفت: محیط زیست، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، هواشناسی و… با این دانشکده در ارتباط هستند، تلاش رئیس دانشگاه لرستان این است که این ارتباط بیشتر باشد، الان این ارتباط شکل گرفته و از سوی ادارات مختلف درخواست همکاری را داریم.

وی با تاکید بر اینکه مأموریت دانشگاه‌ها تنها آموزش و پژوهش نیست و باید به سمت تشکیل پژوهشکده‌ها برویم، گفت: در کنار دانشگاه پژوهشکده‌های مختلفی در استان باید تأسیس شود تا خروجی دانشگاه ایجاد کارآفرینی کند و در تولید استان نقش آفرین باشد.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ادامه داد: این دانشکده چهار گروه مرتع و آبخیزداری، گروه جنگل کاری، گروه شیلات و همچنین محیط زیست را دارد، در این دوره رشته صنایع چوب و کاغذ در حال راه اندازی است.

دکمه بازگشت به بالا