اقتصادی

چطور صفحات فیشینگ را تشخیص دهیم؟

افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی با بررسی پروتکل https، آدرس درگاه و همچنین محتوای صفحه، صحت یا فیشینگ آن صفحه را تشخیص داده و از ورود اطلاعات بانکی به صفحات جعلی جلوگیری می کند.

به گزارش نازک نارنجی، یکی از کلاهبرداری‌هایی که این روزها توسط افراد آشنا به فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیشینگ است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی مشابه سایت اصلی، اغلب افراد برای سوءاستفاده مالی اطلاعاتی را به سرقت می‌برند. این روش، اگرچه تا حد زیادی به معرفی رمز دوم پویا کاهش یافته است، اما همچنان دارای اشکالاتی است.

اگرچه چندین بار به مسئولان هشدار داده شد که به آدرس سایت هایی که به آنها ارسال شده و همچنین پیامک های قوه قضائیه یا سایر سازمان های دولتی و دولتی توجه کنند، اما به صورت حضوری ارسال نشده است. فریب خوردن. در زیر نمونه ای از پیامی است که کاربر را به صفحه فیشینگ هدایت می کند:

چگونه صفحات فیشینگ را شناسایی کنیم؟

افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی توسط مرکز APA دانشگاه سمنان و با پشتیبانی مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی حوادث رایانه ای) برای شناسایی درگاه های پرداخت آنلاین جعلی ساخته شده است. افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی با بررسی پروتکل https، آدرس درگاه و همچنین محتوای صفحه، به صورت خودکار صحت یا فیشینگ آن صفحه را تشخیص می دهد و در صورت تشخیص جعلی بودن درگاه پرداخت الکترونیکی، آدرس پورت سرور را برای بررسی بیشتر ارسال کنید. انجام دادن.

با این افزونه با مراجعه به درگاه بانکی سایت ها در صورت اصلی بودن صفحه پرداخت پیامی مبنی بر اصل بودن نمایش داده می شود و می توانید با خیالی آسوده پرداخت خود را به صورت آنلاین انجام دهید. اگر جعلی باشد، یک پیام هشدار نمایش داده می شود و برای بررسی بیشتر به صفحه وب افزونه هدایت می شوید. در این زمان پرداخت خود را انجام ندهید و آدرس سایتی که در آن ریدایرکت شده اید را به درگاه جعلی در قسمت گزارش عمومی ارسال کنید.

استفاده از روش کارآمد تشخیص درگاه های پرداخت جعلی، تشخیص خودکار درگاه های جعلی و ارسال پیام هشدار به کاربر در صورت وجود پورت فیشینگ از ویژگی های افزونه ضد فیشینگ پورتال بانکی با نسخه های برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و یاندکس است. . روی دسکتاپ و در مرورگرهای فایرفاکس. و Yandex روی تلفن همراه است. همچنین تا سال 2013 یک پورت جعلی در این افزونه شناسایی شد.

برای استفاده از افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی، روی آیکون افزونه در کنار نوار آدرس کلیک کنید و سیاست حفظ حریم خصوصی را مطالعه کنید، گزینه فعال سازی را کلیک کنید تا افزونه فعال شود. در صورت فعال بودن افزونه، در صورت شناسایی درگاه پرداخت آنلاین جعلی، اخطاری نمایش داده می شود و برای تأیید بیشتر به سرور ارسال می شود. بنابراین پورت ها فقط در صورتی ایمن هستند که افزونه صحت پیام را به شما نشان دهد، در غیر این صورت پورت جعلی است.

از آنجایی که مطالعات نشان داده است که اکثر قربانیان فیشینگ از طریق تلفن همراه خود گرفتار می شوند، به منظور حفظ امنیت پرداخت های الکترونیکی و جلوگیری از سرقت کارت های بانکی آنها، توصیه می شود مرورگر Android Yandex یا Firefox را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و نصب کنید. پلاگین ضد فیشینگ برای آن پرداخت اینترنتی دریافت و ایمن کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا