اقتصادی

اجازه بازگشت عوارضی به آزاد راه‌های الکترونیکی را نمی‌دهیم، اما…

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل گفت: “طبق دستور وزیر راه و شهرسازی ، ما اجازه نخواهیم داد که به عابران بصورت الکترونیکی دسترسی پیدا کنیم ، اما سرمایه گذاران پول خود را می خواهند و مردم باید همکاری کنند. ”

به گزارش نازک نارنجی ، مدتی است که گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آزادراه هایی که عوارض آنها قبلاً به صورت الکترونیکی در دسترس بوده است زیرا مردم در پرداخت عوارض الکترونیکی همکاری نمی کنند. افتتاح شد و عوارض ورود و خروج آن به صورت الکترونیکی محاسبه شد. هفته گذشته در حالت دستی بازسازی شد و غرفه های عوارض نیز در راه برگشت نصب شدند.

این اتفاق در حالی رخ داد كه محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در اوایل تیرماه در نامه‌ای به معاون وزیر برنامه ریزی و مدیریت منابع گفت: باید به نوعی زمان به تأخیر بیفتد و به حالت دستی برگردد.

خیرالله خادمی ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت حمل و نقل ، به نازک نارنجی گفت: “این وزیر بیش از یک سال است که با عوارض الکترونیکی مخالف است و تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از این طرح انجام می دهد. ” این شکست نخواهد خورد ، اما مردم برای گسترش این پروژه در آزادراه های دیگر کشور باید با هم همکاری کنند و هزینه های آزادراه های الکترونیکی را بپردازند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاهم نامه تفاهم نامه توسط وزیر راه با پلیس امضا شده کجاست؟ وی افزود: در واقع ، اگر پلیس در رأس این امر قرار دارد و کسانی که صورتحساب خود را پرداخت نمی کنند ، تأثیر زیادی می گذارد و اکنون پلیس در حال ارسال پیامک به مردم است تا صورتحساب خود را پرداخت کند. ” اما در پایان ، این موضوع نیاز به همکاری همه مردم دارد.

خادمی ادامه داد: براساس تفاهم نامه امضا شده ، افراد باید پس از جبران نشدن صورتحساب خود حتی در صورت ارسال پیامک جریمه شوند و هر بار که به پلیس مراجعه می کنند ، به آنها اطلاع می دهند. آنها با ما هستند تا صورتحساب خود را تسویه کنند ، اما مردم می توانند برای یک سال معلق شوند. ” به پلیس نروید ، بنابراین تنها راه حلی که کار می کند ، همکاری 100٪ انسان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه کشور گفت: البته دوربین های ضبط عوارض آزادراه برای دریافت تخلف از کدهای ثبت نام از پلیس در نظر گرفته شده اند و این امر مستلزم آن است که شرایط لازم را فراهم کنیم. آمار در مورد این بخش از پلیس به طور کلی ، اما به هر حال. ” اگر مردم همکاری نکنند ، این طرح نمی تواند ادامه یابد ، به این معنی که عوارض الکترونیکی در آزادراه های کشور قرار دارد و بخش خصوصی پول آن را می خواهد.

خادمی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه چرا غرفه های عوارض در آزادراه تهران – شمال نصب شده و فعال شده است ، با وجود مخالفت وزیر و این واقعیت که از چند ماه از افتتاح آن فراتر نمی رود ، گفت: : 50٪ افرادی که قبلاً مبالغ خود را پرداخت کرده اند ، اجرا می شود ، در حالی که این مبلغ حتی به 10٪ از مسیر تهران – شمال نمی رسد ، بنابراین سرمایه گذار برای بازیابی سرمایه گذاری خود مجبور است کاری انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت حمل و نقل در پاسخ به سؤالی دیگر گفت: تصور می شود که وزارت راه و شهرسازی به مسئولان مسئول آزادراه تهران – شمال نرسیده است و نمی تواند جلوی نصب آنها را بگیرد و فعال کردن پاسگاه ها وی ادامه داد: در هر صورت سرمایه گذاران درست هستند و پول آنها را می خواهند و در این حالت دولت هیچ سرمایه گذاری را مجبور نمی کند بلکه ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این طرح انجام خواهیم داد و منتظر هستیم تا آن به اتمام برسد. “او گفت. ما پلیس را درک می کنیم. با این وجود ، باید توجه داشت که حتی در سال گذشته آزادراه در بخش خصوصی نیز که تجهیزات لازم در آن نصب شده بود ، به دلیل مشکلات وارد پروژه نشد و در این میان مردم در حال پیگیری قانون هستند. و عوارض گمشده خود را بپردازید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا