اقتصادی

عوارض گمرکی واردات کالا همچنان به نرخ سال ۱۴۰۰ است

نازک نارنجی/ خوزستان یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی اهواز گفت: عوارض گمرکی واردات کالا همچنان با نرخ 1400 محاسبه می شود.

علی طرفی در گفت وگو با نازک نارنجی، اظهار کرد: ردیف های درآمد گمرکی با احتساب حقوق ورودی تا قبل از ابلاغ قانون بودجه و قانون مقررات صادرات و واردات 1401 به میزان 1400 محاسبه می شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال دریافت مابه التفاوت حقوق ورودی از تجار تا قبل از ابلاغ قانون بودجه سال جدید وجود دارد، افزود: گمرک برای تسهیل تجارت از واردکنندگان کالا برای جبران مابه التفاوت اثر کتبی دریافت می کند. .

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی اهواز همچنین درباره جزئیات کالاهای وارداتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده ویژه ۱۴۰۱ گفت: براساس ماده ۷ این قانون، نرخ ارزش افزوده کالاهای وارداتی ۹ درصد است.

یک قسمت می گوید: تجار توجه داشته باشند که مبنای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاهای وارداتی مطابق ماده 26 این قانون (مالیات بر ارزش افزوده) است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی مربوط به اجزای سه، چهار و پنج بند «ت» ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده سیگار و محصولات دخانی، گفت: این در حالی است که نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته است. ” نه بر اساس ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ماده ۶ قانون امور گمرکی.

طرفی تصریح کرد: همچنین اقلام اظهار شده در سال 1400 برای ترخیص از گمرک در سال 1401 مشمول نرخ جدید مالیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا