بین الملل

جنگ سایبری روسیه و آمریکا در پی بحران اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، پس از تحریم های گسترده واشنگتن علیه روسیه به دلیل تحولات اوکراین، مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نسبت به واکنش مسکو از طریق حملات شدید سایبری هشدار دادند.

ایالات متحده نسبت به حملات سایبری ابراز نگرانی کرده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تحریم های غرب اعلان جنگ علیه روسیه است. از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین (24 فوریه)، وب سایت های مختلف از جمله وب سایت وزارت خارجه روسیه و خبرگزاری های آن مدتی است که در دسترس نیستند.

شهر نیویورک در سطح هشدار “بسیار بالا” قرار دارد

جان میلر، معاون کمیسر پلیس نیویورک در امور اطلاعات و مبارزه با تروریسم، روز سه‌شنبه گفت که سطح تهدیدات علیه شهر و زیرساخت‌های حیاتی آن همیشه بالا بوده است، اما با افزایش تنش‌های درگیری در اوکراین، این تهدیدها تشدید شده است.

با تشدید تنش‌ها، عوامل دولت روسیه حملات سایبری مخرب خود را با هدف تاکتیکی غیرفعال کردن سیستم‌هایی که می‌توان علیه آن‌ها استفاده کرد و همچنین هدف سیستماتیک استقرار تحت فشار نهادهای مختلف، «نیویورک سیتی» را افزایش می‌دهند. مقام گفت.

میلر افزود: “بنابراین اکنون می دانیم که در وضعیت تهدیدات فزاینده ای قرار داریم و بنابراین آمادگی خود را برای مقابله با آن افزایش داده ایم و به این منظور وضعیت را از “هشدار بالا” به “هشدار بسیار بالا” تغییر می دهیم. “

روز دوشنبه، سناتور دموکرات نیویورک. کریستن گیلیبراند به خبرنگاران در ایستگاه پلیس شهر گفت که حملات روسیه به مواضع مختلف در اوکراین با «حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی در اوکراین، از بانک‌ها تا دفاتر دولتی» هماهنگ شده است.

تحریم ها علیه روسیه خطر انتقام سایبری را افزایش می دهد

وی گفت: “هیچ تضمینی وجود ندارد که این حملات به اوکراین محدود شود.” به دلیل تحریم های آمریکا و متحدانش علیه روسیه، خطر تلافی حملات سایبری در روسیه به ویژه علیه زیرساخت ها و مردم نیویورک افزایش یافته است.

مقامات و کارشناسان آمریکایی نسبت به واکنش روسیه به تحریم ها ابراز نگرانی کرده اند

پس از آنکه پوتین تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه را به جای اعلان جنگ اعلام کرد، جو بایدن وارد عمل شد و تحریم‌های آمریکا را علیه روسیه برای نفت و گاز اعلام کرد. به گزارش یو اس ای تودی، تحریم های جدید می تواند واکنش سنگین تری را از سوی روسیه برانگیزد.

پیش از این، مقامات آمریکایی می‌دانستند که روسیه می‌تواند چنین حملاتی را انجام دهد، اما گفتند پوتین این کار را نخواهد کرد زیرا هدف قرار دادن و اخلال در سیستم اقتصادی غرب نیز می‌تواند به روسیه آسیب برساند. اما در نتیجه تحریم‌های شدید غرب علیه روسیه در دو هفته گذشته، تقریباً همه شرکت‌های آمریکایی که در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، همکاری در بازار روسیه را متوقف کرده‌اند.

جیسون هیلی، مدیر سابق امنیت سایبری کاخ سفید، به یو اس ای تودی گفت: «با محرومیت بیشتر روس‌ها از اقتصاد جهانی و بازارهای انرژی و حتی خود اینترنت، کمتر احتمال دارد که آثار اقدامات علیه آنها بازگردد.» اگر آنها را از بازی خارج کنیم، چرا کل جدول بازی را برنمی‌گردانند؟

روز دوشنبه، سه شرکت بزرگ امنیت سایبری ایالات متحده اعلام کردند که خدمات دفاع سایبری رایگان را به زیرساخت های حیاتی ایالات متحده ارائه خواهند کرد. در همین حال، تحلیلگران آمریکایی می گویند که انتظار دارند پوتین گام های بزرگی برای استفاده از فضای مجازی بردارد.

مدیر سابق امنیت سایبری کاخ سفید: اگر روسیه را از بازی خارج کنیم، چرا کل جدول بازی را خراب نکنیم؟

با این حال، برخی از کارشناسان می گویند حملات سایبری برنامه هایی دارد که زمان بر است و به سرعت پرتاب تانک و موشک نیست. کارشناسان می گویند بسیاری از مقامات دولتی روسیه از تصمیم پوتین برای عملیات در اوکراین تا زمانی که نهایی نشده است، بی اطلاع هستند و تیم های سایبری روسیه ممکن است هنوز برای عملیات آماده نباشند و همچنان در تلاش برای برنامه ریزی برای آن هستند.

سناتور دموکرات بدون اشاره به چالش های غربی که منجر به درگیری در اوکراین شده است. مارک وارنر گفت کشورش فکر نمی کند که “این واقعیت که روسیه در اقدام نظامی ناعادلانه عمل کرده دلیلی برای رفتار ناعادلانه آنها در فضای سایبری نیست.” ».

رابرت لی، موسس و مدیر عامل یک شرکت امنیت سایبری صنعتی ایالات متحده نیز به USA Today گفت که نگران است اعلام کاهش واردات نفت از روسیه به حمله مسکو به خطوط لوله، نفت در ایالات متحده یا سایر صنایع منجر شود. وی خاطرنشان کرد که در سال 2014، پس از اشغال کریمه توسط روسیه و تحریم‌های بعدی غرب، روس‌ها بخش‌های اقتصادی و مالی آمریکا و بانک‌های غربی را هدف قرار دادند.

وی افزود که چنین حملاتی می تواند بحران زنجیره تامین کنونی را تشدید کند و سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به شرکت های خصوصی ایالات متحده در مورد حمله احتمالی روسیه به زیرساخت های ایالات متحده به ویژه در صنایع سوخت، برق و تولید هشدار می دهند.

این کارشناس امنیت سایبری آمریکایی اعتراف کرد که در سال‌های 2015 و 2016، حملات سایبری روسیه علیه اوکراین باعث قطع برق گسترده شد و روس‌ها نیز می‌توانند همین کار را علیه ایالات متحده انجام دهند و در همان لحظه، وحشت را در بین آمریکایی‌ها گسترش دهند.

حملات سایبری مانند آنچه در بهار امسال در ایالات متحده انجام شد می تواند ویرانگر باشد

او هشدار داد که حملات سایبری مشابه می‌تواند «مضر» باشد و منجر به کمبود مواد غذایی در فروشگاه‌ها شود، و به حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های ایالات متحده در بهار امسال اشاره کرد، از جمله اختلال در نرم‌افزار شرکت Colonial Pipeline و توزیع شبکه یک شرکت بزرگ گوشت قرمز. و با توجه به شرایط فعلی تورم بالا در ایالات متحده، این مشکل تشدید خواهد شد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا نسبت به گزارش جدیدی در کنگره هشدار داد

مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفتند که موانع پیش روی نیات روسیه در اوکراین پوتین را شوکه کرد، اما او مصمم بود در اوکراین موفق شود و آن را محقق کند. استفاده از تاکتیک های مختلف را دو چندان کنید.

آپریل هاینز، رئیس سرویس اطلاعات ملی آمریکا، در این نشست مدعی شد که پوتین فکر می‌کند که درگیری نسبتاً کوتاه است و روسیه به سرعت جایگزین کیف خواهد شد و نیروهای اوکراینی را شکست خواهد داد، اما مشکلاتی مانند مقاومت در برابر چالش‌های اوکراینی و نظامی وجود دارد. چنین مسائل لجستیکی مواجه می شوند.

بعید است که موانع فعلی اوکراین مانع پوتین شود

هاینز گفت: «تحلیل‌های تحلیلگران ما نشان می‌دهد که این موانع ممکن است نتوانند پوتین را بازدارند، اما می‌توانند تلاش‌های خلع سلاح و بی‌طرفی اوکراین را برای جلوگیری از بازگشت این کشور به ایالات متحده و ناتو دو چندان کنند.»

ویلیام برنز، رئیس سیا نیز در جلسه استماع کنگره گفت که هفته های سختی در پیش رو برای اوکراین خواهد بود و مدعی شد که پوتین از عملکرد نظامی خود و همچنین واکنش غرب به ویژه در آلمان به تصمیم لغو یک نشست مشترک عصبانی است. پروژه گاز با. روسیه ..

به گفته اسکات بریر، رهبر ایالات متحده، رئیس پایتخت اوکراین سرانجام قادر خواهد بود ده روز تا دو هفته به دلیل حمله نیروهای روسی به کیف و مسدود کردن ورودی‌های شهر مقاومت کند. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا. به گفته این مقام اطلاعاتی ایالات متحده، برآوردها از تلفات روسیه در درگیری اوکراین قابل اعتماد نیست، اما بین دو تا چهار سرباز روسی ممکن است کشته شوند.

جاسوسان آمریکا جنگ اطلاعاتی علیه روسیه را تشدید خواهند کرد

در این نشست، برنز به عنوان رئیس سرویس اطلاعات خارجی ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که دفن سربازان روسی در روسیه بر فضای کلی و مخالفت با پوتین تأثیر بگذارد و هاینز گفت که جامعه جاسوسان آمریکا اطلاعات را تشدید می کند. . جنگ علیه روسیه. و آنها تلاش های خود را برای افشای آنچه روسیه به عنوان جنایات جنگی توصیف می کند، افزایش خواهند داد.

هاینز با بیان اینکه «تهدید علیه ایالات متحده در فضای سایبری در حال افزایش است»، گفت: «ما بسیار بر حملات باج‌افزاری علیه کشورمان متمرکز هستیم». ما تمرکز بسیار زیادی بر حملات سایبری داریم که ممکن است در اوکراین متمرکز شوند اما بیشتر به سایر کشورها گسترش خواهند یافت.»

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده می گویند هیچ نشانه ای از تهدید قریب الوقوع اتمی روسیه برای غرب وجود ندارد، اما معتقدند که اگر ناتو در مناقشه روسیه و اوکراین مداخله کند، تنش ها در زمینه هسته ای ممکن است تشدید شود.

انتهای پیام/ م


دکمه بازگشت به بالا