بین الملل

آمریکا علاقه‌مند طولانی شدن درگیری در اوکراین است

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که ایالات متحده علاقه‌مند به طولانی شدن درگیری در اوکراین است.

به گزارش نازک نارنجی، الکساندر لوکاشنکو روز پنجشنبه به دیانا پانچنکو، روزنامه نگار اوکراینی گفت: هر چه جنگ بیشتر طول بکشد (برای آمریکایی ها) بهتر است. جنگ یک چیز گران است و آنها می‌خواهند روسیه را از این طریق تضعیف کنند. آنها به آن نیاز دارند.

وی ادامه داد: اوکراین به آن نیازی ندارد… اوکراین زلنسکی نیست و رئیس جمهور اوکراین برای نشان دادن قهرمانی خود در سراسر جهان سفر می کند و غرب او را تشویق می کند.

رئیس جمهور بلاروس تأکید کرد که بلاروس در صورت عبور اوکراین از خطوط قرمز بدون هیچ هشداری به اوکراین حمله خواهد کرد.

وی در این باره گفت: اگر (اوکراین) علیه کشور ما تجاوز کند، ما تنها از سلاح هسته ای علیه آن استفاده می کنیم، ما غیر از سلاح هسته ای چیزهای دیگری هم داریم و به شما هشدار نمی دهیم که اگر از خطوط قرمز عبور کنید، ما به مراکز تصمیم گیری ضربه خواهد زد. بدون هیچ هشداری انجام خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مارس گذشته تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس را به درخواست مینسک اعلام کرد.

پوتین در ژوئن گذشته بر استقرار اولین کلاهک های هسته ای در خاک بلاروس تأکید و خاطرنشان کرد که قرار است این عملیات قبل از پایان سال جاری تکمیل شود.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا