بین الملل

هشدار سفیر روسیه نسبت به ازسرگیری عملیات ویژه آمریکا در اوکراین

سفیر روسیه در آمریکا گفت که از سرگیری عملیات‌های نظامی ویژه آمریکا در اوکراین به معنای مشارکت آشکار نیروهای مسلح آمریکا در این مناقشه است.

به گزارش نازک نارنجی به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد که فعالیت‌های نیروهای عملیات ویژه را در خاک اوکراین ادامه دهد، به معنای مشارکت آشکار در این مناقشه است.

روز جمعه واشنگتن پست گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا در تدارک ارائه طرحی به کنگره برای از سرگیری تامین بودجه برنامه‌هایی است که به نیروهای عملیات ویژه آمریکا اجازه می‌دهد تا از عوامل اطلاعاتی اوکراین برای تحت نظر داشتن تحرکات ارتش روسیه و مقابله با تحریف اطلاعاتی استفاده کنند.

آنتونوف بیان کرد که واشنگتن همچنان بر جنایاتی که توسط اوکراین انجام شده چشم‌پوشی می‌کند.

او گفت: آمریکا یک دور دیگر از اعدام اسرای روسیه به دست اوکراینی‌ها را نادیده می‌گیرد. واشنگتن همچنین چشمانش را بر بمباران شهرهای آرام مناطق دونباس، زاپوریژیا و خرسون نیز می‌بندد. آمریکا بر اعمال افراطی‌های اوکراین سرپوش می‌گذارد و عملاً به همدستی در این جرایم فاجعه بار تبدیل شده است.

به گفته واشنگتن‌پست، برنامه عملیات‌های ویژه آمریکا در اوکراین پیش از آغاز حمله روسیه به این کشور به حالت تعلیق در آمده بود. اگر طرح وزارت دفاع تصویب شود، این برنامه ممکن است در سال آینده دوباره از سر گرفته شود؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا سربازان آمریکایی در خاک اوکراین بر این عملیات‌ها نظارت خواهند داشت و یا از کشوری ثالث.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا