بین الملل

پولتیکو: آمریکا نسبت به تاکتیک‌های کی‌یف بدگمان شده است

وب سایت خبری پولیتیکو اعلام کرد که دولت آمریکا به تاکتیک های کی یف پس از بمب گذاری که منجر به کشته شدن داریا دوگینا، روزنامه نگار و دختر الکساندر دوگین، استراتژیست و نظریه پرداز روسی نزدیک به ولادیمیر پوتین شد، مشکوک است.

به گزارش راشا تودی، در این مقاله که روز سه شنبه در این نشریه منتشر شد، گفته می شود که کشته شدن دختر الکساندر دوگین در 22 اوت باعث “خشم” مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش پولیتیکو، واشنگتن اجازه داده است جزئیات این طرح در روزهای اخیر علنی شود، عمدتاً با هدف جلوگیری از انجام اقدامات مشابه «تحریک آمیز» کیف در آینده.

چند روز پیش، نیویورک تایمز گزارش داد، مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که اعدام داریا دوگینا با تایید “بخش هایی از” دولت اوکراین منتشر شده است.

در مقاله نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی ادعا شده است که واشنگتن دستی در این ترور نداشته و اگر از این عملیات اطلاع داشت با آن مخالفت می کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در «تحلیل مفصلی از دخالت در اوکراین» که به دولت ایالات متحده ارائه شد، ابراز نگرانی کردند که چنین «کارزار پنهانی» می‌تواند «جنگ را گسترش دهد» و همچنین نگرانی خود را در مورد « عدم شفافیت.” اوکراین از برنامه های نظامی سری خود به ویژه در خاک روسیه ابراز خشم کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این مقاله آن را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد.

این مقام روسی خاطرنشان کرد که مسکو «واقعاً می‌خواهد امیدوار باشد که این تلاشی از سوی شرکای آمریکایی نیست که ممکن است اطلاعاتی داشته باشند و به دنبال فاصله گرفتن از مسئولیت اقدامات تروریستی دولت اوکراین برای آینده هستند. “

در این مقاله پولیتیکو، حملات گسترده موشکی اخیر روسیه به شهرهای اوکراین در روزهای اخیر، اختلافات واشنگتن و کی یف را تحت الشعاع قرار داده است و اکنون دولت بایدن بیش از گذشته مصمم به حمایت از اوکراین در برابر روسیه است.

دوگینا در 20 آگوست بر اثر انفجار بمبی که در ماشینش در حومه مسکو در حال رانندگی بود کشته شد. مقامات روسیه پس از این حمله انگشت اتهام را به سوی کیف دراز کردند و دو شهروند اوکراینی را به عنوان مظنون معرفی کردند.

310310

دکمه بازگشت به بالا