اقتصادی

مقتدایی: هنرمندان در سال آینده مشمول پرداخت مالیات نمی شوند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به شکایات هنرمندان از پرداخت هزینه بودجه برای پرداخت مالیات هنرمندان، گفت: در تصمیم امروز هنرمندان مشمول مالیات در سال آینده نخواهند شد.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در گفت وگو با نازک نارنجی، با هدف حذف بخشی از بند الف تبصره 6 از گزارش کمیسیون تلفیق، گفت: از امروز که این کمیسیون مصوبه مشترک منتشر می شود، هنرمندان هستند. گلایه از مالیات. هنرمندان درست می گویند. هنرمندی که در این دوران طاقت فرسا با رنج خود به دنبال امرار معاش است، باید حمایت شود، نه مالیات.

او اضافه کرد: به همین دلیل من پیشنهاد حذف این موضوع را دارم که با رای طولانی مدت در مجلس تصویب شد. و مالیات هنرمندان لغو شد. این کمترین کاری است که می توانیم برای جامعه هنری انجام دهیم و واقعاً باید حمایت ها را افزایش دهیم.

به گزارش نازک نارنجی، در بخش 1 بند 1 تبصره 6 آن آمده است: «معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشار شهریه و فعالیت‌های هنری موضوع بند (ل) ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم. برداشتن. ” نمایندگان مجلس موضوع مشمول مالیات هنرمندان را حذف کردند، بنابراین هنرمندان همچنان مشمول معافیت مالیاتی سال آینده هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا