اقتصادی

مرحبا: باید بانک‌ها قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کنند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرهیز بانک‌ها از کسب و کار، گفت: بانک‌ها و بخش خصوصی باید قانون مسکن خالی را اجرا کنند و امتناع از اجرای آن می‌تواند لغو و لغو باشد. متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

غلامرضا مرحبا در گفت وگو با نازک نارنجی، در پاسخ به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه بخش قابل توجهی از خانه های خالی متعلق به واحدهای حقوقی و بانکی است، اظهار کرد: بانک ها از کسب و کار پرهیز کرده و توجه کنند. جوهر ماموریت بانکی آنها. شامل سایر شرکت های حقوقی می باشد.

وی ادامه داد: از ابتدا مشخص بود که افراد واقعی توانایی پنهان شدن در این منطقه مسکونی را ندارند، ممکن است برخی از بانک ها در این حوزه سرمایه گذاری کرده باشند تا بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند و سود کلانی داشته باشند، اما این در اقتصاد ماست. به معنای نوعی رکود سرمایه است. ما اجازه نداریم به هر قیمت و دسیسه ای سود ببریم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نهادهایی هستند که وظیفه جمع‌آوری دارایی‌های مردم را بر عهده دارند و باید از آن در حوزه بهره‌وری استفاده کنند که این عاملی مثبت در اقتصاد است، بنابراین کسب‌وکار کار نیست. . در بانک ها

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای قانون مالیات بر مسکن خالی، ارکان اقتصاد به روال اصلی بازگردد و بانک ها به رسالت طبیعی و اصلی خود بازگردند.

مرحبا در عین حال گفت: این موضوع فقط مختص بانک ها نیست، ابزاری برای ضربه زدن و حمله به بانک ها نیست، طبیعتاً بانک ها می خواهند سرمایه خود را در بازار نگه دارند. البته این رویکرد برای مردم قابل قبول نیست. سیستم اقتصادی. از سود و هزینه خود در زمینه تولید استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بانک ها و بخش خصوصی باید قانون مسکن خالی را اجرا کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا