اقتصادی

اوسطی: نباید موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی را بزرگنمایی کرد

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه استانداردهای ما برای تولید محصول سالم با استانداردهای جهانی فاصله زیادی ندارد، گفت: خوب نیست یک نماینده یا کارشناس از زحمات نظام، کشاورز و وزارتخانه چشم پوشی کند.

پرویز اوسطی در گفت وگو با نازک نارنجی، درباره بازگشت محصولات کشاورزی صادراتی، اظهار کرد: همه محصولات صادراتی مرجوعی دارای کد تولید محصول سالم هستند، یعنی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت به وظایف خود عمل کرده اند. خوب در این مورد توجه کنید.» مدیریت صحیح و کارآمد کودها و سموم اعمال می شود. برخی از وظایف بر عهده وزارت بهداشت است که به درستی اجرا می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بازگشت محصولات صادراتی را در نتیجه اختلافات و اختلافات حقوقی می داند و گفت: برخی از سموم مصرفی در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر در روسیه ثبت نشده است. این ناهماهنگی است که باید قبل از صادرات محصول صورت گرفته باشد که اتفاق نیفتاده است. وگرنه ما سال هاست که این محصولات را صادر می کنیم. چرا این مشکلات در این سال ها پیش نیامده است؟

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه در بحث بازگشت محصولات کشاورزی نباید اغراق شود، گفت: باید زیرساخت های مدیریتی محصولات کشاورزی را فراهم کنیم که وزیر جهاد کشاورزی به دنبال آن بود. . برای. ” محصول باید از ابتدای تولید تا زمانی که به مصرف برسد نظارت شود تا در صورت وجود نقص در فرآیند تولید و یا در مراحل قبل از مصرف بتوانیم آن را مدیریت کنیم. زیرساخت های جامع و کاملی در این زمینه نداریم.

نادیده گرفتن تلاش های وزارتخانه و کشاورزان برای تولید محصول سالم خوب نیست

اوسطی در خصوص اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر نامناسب بودن این محصولات گفت: ما در دنیا دو سبک تولید محصول داریم. این یک سبک تولید ارگانیک است که در این زمینه بسیار پیش می رود. ما در این روش تولید ظرفیت زیادی داریم. اگر محصولی به هر سبکی ساخته شود باید سالم باشد و سلامت محصول ربطی به مصرف کود و سم ندارد. باید از کودها و سموم به خوبی استفاده کنیم. مدیریت خوب تولید محصول ادامه دارد. خوب نیست یک نماینده یا کارشناس زحمات نظام، کشاورز و وزارتخانه را نادیده بگیرد.

استانداردهای سختگیرانه تر در کشورهای خارجی در مورد سلامت محصولات کشاورزی

وی با بیان اینکه استانداردهای سختگیرانه کشورهای خارجی در زمینه سلامت محصولات کشاورزی وجود دارد، گفت: کمبودهایی در کشور وجود دارد که در حال رفع آن است. استانداردهای ما با استانداردهای روز دنیا فاصله زیادی ندارد. در ساخت یک محصول سالم، ما در درجه اول در بسیاری از کشورهای توسعه یافته هستیم. در برخی از کشورهای توسعه یافته شکاف هایی وجود دارد که انتظار داریم به سرعت به استانداردها برسیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا