بین الملل

رایزنی دقیقه نودی تل‌آویو با لندن و پاریس درباره مذاکرات وین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا که 29 دسامبر در وین برگزار می شود، دومین عضو کابینه رژیم صهیونیستی با سران فرانسه و انگلیس دیدار و درباره این برنامه گفت وگو خواهد کرد. در مورد برنامه هسته ای ایران

روزنامه اسرائیلی تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل هفته آینده با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای احیای مذاکرات ایران درباره برنامه هسته ای و روابط دوجانبه (تل آویو و پاریس) دیدار خواهد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: «مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران درباره بازگشت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قرار است دوشنبه آینده از سر گرفته شود.

به گزارش تایمز اسرائیل، لاپید صبح یکشنبه (7 دسامبر) فلسطین اشغالی را به مقصد لندن ترک خواهد کرد و ابتدا روز دوشنبه (8 دسامبر) با لیز تراس وزیر امور خارجه و سپس بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا دیدار خواهد کرد.


نفتالی بنت و یایر لاپید

به گزارش رسانه های اسرائیلی، احتمال می رود نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسرائیل بامداد چهارشنبه (13 آذر) به فلسطین اشغالی بازگردند.

دومین سفر کابینه رژیم صهیونیستی به لندن و پاریس در حالی انجام می شود که قرار است نشست کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد بین ایران و 1+5 در 29 دسامبر برگزار شود و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در وین. و در مذاکرات غیر مستقیم با ایران شرکت کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی، تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، در هفته‌های اخیر بارها علیه برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده‌اند.

بر این اساس، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (دیروز) در سخنانی نسبت به احیای توافق هسته ای برجام هشدار داد و گفت: حتی اگر توافقی بین ایران و ابرقدرت ها وجود داشته باشد، اسرائیل بخشی از آن نیست. جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ م



برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا