بین الملل

رمزگشایی از اظهارات عراقچی درباره مذاکرات وین

گفتگوهای وین با دستور کار لغو تحریم ها و بازگشت به ایالات متحده تعهدات بیش از دو ماه در حضور ایران و اعضای 1 + 5 ادامه داشته است.
در این مدت ، طرف غربی با به کارگیری تمام قدرت دیپلماتیک و رسانه ای خود و همچنین تداوم فشارهای سیاسی و اقتصادی ، تلاش کرد ایران را در موقعیت درجه یک متهم به برهم زدن برجام قرار دهد و ثانیا با استفاده از دیپلماسی اجباری ، کشور را بپذیرید مطالبات خود را بیشتر کنید.

در این راستا ، نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در اسباب بازی طراحی شده توسط غرب نیز یکی از مواردی است که متأسفانه در خروج آژانس از جایگاه قانونی خود و کاهش یک بازیگر سیاسی ، به ویژه پیچیده است جا داشتن

اگرچه اجرای کامل قطعنامه مجلس شورای اسلامی برای احقاق حقوق کشور مهم است ، اما ایران از طریق توافق سه ماهه به آژانس و مدیرکل رافائل گروسی فرصت تحقق بخشیده است. وظیفه آنها برای متقاعد کردن غرب به تعهدات خود عمل کند.

با این حال ، حوادث هفته گذشته ، به ویژه گزارش غیر فنی و سیاسی رافائل گروسی به شورای حکام ، نشان داد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبتنی بر همکاری مناسب و اصولی با ایران نیست و تمایل بیشتری به بازی در یک اتحادیه اروپا دارد – سناریوی ایالات متحده برای ادامه فشار بر ایران. مسیر بازگشت آسان به واشنگتن بدون هیچ گونه هزینه ای.

انتشار بیانیه ضد ایرانی توسط سه کشور اروپایی متعاقب گزارش گروسی ، این فرضیه را تقویت می کند که طرف غربی بیش از آنکه اراده ای برای حل مسئله داشته باشد ، به دنبال ایجاد وضعیتی علیه کشورمان و ادامه مسیر قبلی است.
مسئله سیاست خارجی عاملی است که آرا votes مردم را برای نامزدها و موضوعات مختلف سیاسی در کشور تحت تأثیر قرار داده است. بر این اساس ، در چند وقت اخیر ، برخی از مقامات ، جناح های سیاسی و رسانه ها در استفاده منفی یا مثبت از این موضوع در کارزار انتخاباتی بسیار فعال بوده اند.

در دو ماه گذشته ، طرف غربی همچنین تأثیر موضوعات مربوط به سیاست خارجی ، به ویژه مسئله برجام در انتخابات ایران را از طریق پوشش رسانه ای آزمایش کرده است.

در واقع ، با ایجاد دو قطبی کاذب ، غربی ها سعی کردند اوضاع مبارزات انتخاباتی را به مبارزه ای بین طرفداران و مخالفان برجام تبدیل کنند و از این طریق با ایجاد موج سیاسی در داخل ، مذاکره کنندگان کشور را تحت فشار قرار داده و تصمیمات بالا را بگیرند. -magbuhat. بردن

دقیق توصیف کردن مثال غربی به دنبال حمله به شرایط است به گونه ای که با اعمال فشار سیاسی از خارج و ایجاد تنش داخلی در کشور ، این سیستم در یک دوگانگی غیرواقع به دام افتاده و مجبور به دادن امتیاز می شود.

نیینی؛ سید عباس عراقچی قبل از شروع دور جدید نشست 1 + 4 گفت: منافع ما باید تأمین شود و از این طریق عجله نداریم و اجازه نمی دهیم دیگری از ما دور شود.

به دنبال این موضع گیری ، مشخص شد که وضعیت مارک گذاری تحت فشار غرب کارساز نخواهد بود و ایران از موقعیت اصلی خود در به حداکثر رساندن منافع خود خارج نخواهد شد.
در واقع ، می توان گفت که روند مذاکرات برجامی در وین به عنوان یک مسئله امنیت ملی نه تنها تحت تأثیر مسائل سیاسی داخلی مانند انتخابات نبود ، بلکه بر اساس دلیل و منافع کشور تاکنون در داخل کشور بود. اصول و با هدف اصلی تأمین حقوق. کشور ایران هدف قرار گرفته است.

شکست آخرین موج دیپلماسی اجباری غربی علیه ایران ، که می توانست نتیجه اوضاع سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری ایران باشد ، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران اصول محکمی در رابطه با امنیت ملی بدون شرط دارد. تحت تأثیر اجزای سرگردان نیست.

اظهارات غرب ، به ویژه مقامات آمریکایی ، در روزهای اخیر همچنین نشان داده است که آنها همچنین آگاه هستند که ایران از مسیر عادی تحت فشار و ادامه تحریم ها منحرف نخواهد شد.

تأکید بر تاجر مسن ایرانی و نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات برای ادامه گفتگوها برای حل مسائل باقیمانده این واقعیت را تأیید می کند که تأثیر برنامه های سیاسی و رسانه ای بر احزاب غربی برای استفاده از دوگانگی طرفداران و مخالفان برجام در انتخابات ریاست جمهوری ایران به صفر رسیده اند و تنها راهی که می تواند به نتیجه مثبت در مذاکرات فعلی منجر شود ، پذیرش بی قید و شرط تعهدات و لغو کلیه مجازات های غیرقانونی و سخت در ایالات متحده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا