علمی و پزشکی

بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

به گزارش شفاف ، تجزیه و تحلیل متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که در مجموع پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بیشترین مزایای سلامتی را دارد.

مطالعه آنها که در مجله آنلاین Circulate منتشر شده است ، اطلاعات بهداشتی و غذایی حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان را تا 30 سال دنبال می کند.

به گزارش دویچه وله ، در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده میوه یا سبزیجات در روز مصرف می کردند ، نتایج زیر در افرادی که پنج وعده از این اقلام مصرف می کردند به دست آمد.

– خطر مرگ به هر دلیلی 13٪ کمتر است

– خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی 12 درصد کمتر است

– خطر مرگ بر اثر سرطان 10 درصد کمتر است

– خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه 35 درصد کمتر است

به گفته دکتر ، میوه ها و سبزیجات منبع اصلی بسیاری از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول (ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی) هستند که به ویژه برای سلامت قلب مفید هستند. دانیل وانگ ، نویسنده و محقق اصلی در دانشکده پزشکی هاروارد. آنها مربوط به خون هستند.

به گفته محققان ، در حالت ایده آل ، مردم باید دو وعده میوه به علاوه سه سبزیجات وحشی در روز بخورند.

بیشترین فواید سلامتی ناشی از خوردن سبزیجات سیاه (کلم پیچ ، اسفناج) و میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C و بتاکاروتن (مرکبات ، توت ها ، هویج) است. ویتامین C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند.

نکته دیگر این است که طبق نتایج این مطالعه ، خوردن بیش از پنج میوه یا سبزی در روز فایده بیشتری در کاهش خطر مرگ ندارد. دکتر تأکید کرد. وانگ گفت اگر میوه و سبزیجات کافی در روز دریافت نمی کنید ، می توانید در روزهای دیگر کمتر از حد معمول غذا بخورید تا میانگین مصرف این مواد در هر هفته افزایش یابد.

برای تحقق آن لازم نیست تغییرات اساسی در عادات غذایی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال ، صبحانه شما می تواند یک کاسه غلات با مقداری زغال اخته یا تخم مرغ و گوجه فرنگی آب پز ، پیاز و اسفناج باشد. ناهار می تواند یک سالاد با میوه و سبزیجات مورد علاقه شما باشد (شاید یک سالاد کلم پیچ و اسفناج با برش های گریپ فروت ، فلفل قرمز ، هویج) ، یک فنجان ماست با توت فرنگی یا یک اسموتی با کلم پیچ و انبه.

برای شام ، سبزیجاتی مانند بروکلی بخارپز یا کدو سبز و کدو سبز بخورید. اگر زمان کافی برای خوردن سبزیجات در طول روز ندارید ، یک سالاد بزرگ برای شام با مقدار زیادی سبزیجات رنگی مختلف و مقداری پروتئین مانند مرغ سرخ شده یا ماهی آماده کنید.

دکمه بازگشت به بالا