اقتصادی

چرا مردم از میوه‌های تنظیم بازار عید امسال استقبال نکردند؟

نازک نارنجی / خوزستان رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات اهواز گفت: امسال چون با وجود اینکه قیمت میوه های کنترل شده در بازار بالا است اما استقبالی از مردم برای خرید این میوه ها وجود ندارد ؛ میوه های کنترل شده در بازار گران تر هستند نسبت به سال گذشته و امسال قیمت میوه های تنظیم شده در بازار کمتر از میوه های بدون بازار است.

عبدالرضا جمالی پور در گفت وگو با نازک نارنجی ، درباره وضعیت بازار میوه اهواز در تعطیلات نوروز اظهار داشت: بازار میوه و تره بار اهواز از 29 اسفند تا دوم فروردین تعطیل است و هیچ میوه ای وارد اهواز و بازارها نشده است. هنوز فعال نشده اند. “

وی گفت: در حال حاضر در بازار میوه به آرامی قیمت موز کاهش یافته و قیمت آن در میدان تره بار اهواز به ازای هر کیلو 30 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ، خرما و شیرینی های اهواز با اشاره به اینکه اوج فروش میوه عید هر ساله از 27 تا 28 اسفندماه است ، تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال قیمت میوه در بازار افزایش نیافت. و انواع لوکس و میوه ای که هرگز به بازار نرسیده اند. فصل میوه های زمستانی به پایان رسیده و میوه های بازار سرد می شوند.

جمالی پور در خصوص قیمت میوه افزود: افزایش یا کاهش قیمت میوه در بازار به عرضه سردخانه ها بستگی دارد ، هزینه عرضه و قیمت آن چقدر است.

وی در مورد امتناع مردم از خرید میوه های سفارش داده شده در بازار ، گفت: “امسال ، اگرچه قیمت میوه های سفارش داده شده در بازار بالا است ، اما خرید عمومی آنها مورد قبول مردم نیست. میوه ها ؛ میوه های تنظیم شده بازار گران تر از گذشته هستند امسال و امسال قیمت میوه های تنظیم شده در بازار تفاوت چندانی با میوه های بدون بازار ندارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ، خرما و حلوا فروشی اهواز که قیمت میوه در میدان اهواز و بازار را هدف قرار می دهد ، افزود: هر کیلو موز 30 هزار تومان در میدان ترابر و 39 هزار تومان در بازار ، خیار در میدان ترابر 7 هزار تومان تومان و بازار 9 هزار تومان ، نارنگی در میدان تره بار 20 هزار تومان و بازار 26 هزار تومان ، پیاز در میدان تره بار 3 هزار تومان و بازار 4 تا 5 هزار تومان ، گوجه فرنگی در میدان تره بار 4 هزار تومان و بازار 5 هزار تومان ، بادمجان در میدان تره بار 2 هزار و 500 تومان و بازار 3 هزار و 500 تومان ، سیب زرد در میدان تره بار 13 هزار تومان و بازار 17 هزار تومان ، سیب قرمز در میدان تره بار 11 هزار تومان و در بازار 14 هزار تومان ، پرتقال درجه یک درجه اول در میدان تره بار 14000 تومان و در بازار 18000 تومان ، پرتقال والناس در میدان تره بار 20000 تومان g 26،000 تومان در بازار و توت فرنگی 35،000 تومان در میدان تره بار و 40،000 تومان در بازار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا