بین الملل

حکمت اربعین استمرار پیام عاشوراست

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام ، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست معرفتی با عنوان «درس هایی از حکمت اربعین» با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ، اعضای هیات علمی ، کارکنان دانشگاه ها و اعضای اتاق فکر کشور. و حضور داشت ، اظهار داشت: حفاظت شما چهل سال دارید حسینی همیشه سنت نبوی و اسلام علوی را احیا کرده است و مهمترین نکته حکمت اربعین ادامه پیام عاشورا است و این پیام عاشورا بیداری اسلام دینی و نبوی علیه اسلام اموی است.

وی افزود: قبل از قیام امام حسین (ع) و در روزهایی که سنت پیامبر و دین اسلام با آیین های فراوان ، اسرائیلی و خرافی ، بسته شد نهضت عاشورا و پیام عاشورا بسته شد. حرکت امام حسین (ع) برای احیای سنت پیامبر ، اسلام نبوی و جدایی آن از اسلام بنی امیه و اسلام خرافی ، اتفاق افتاد که اگر قیام کربلا شکل نگرفته بود ، دیگر واقعی نبودن اسلام وجود نداشت. روایتی از امام حسن عسکری (ع) ، یکی از شرایط مومن مهاجرت به اربعین است و گروه های دیگر روایت نیز مهاجرت اربعین را برای پیاده روی فضیلت می دانند ؛ بنابراین هجرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ) راه رفتن فضیلت دارد

حکمت اربعین در ادامه پیام عاشورا است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مردم استان ایلام مردمی بدون حافظه هستند و عشق آنها به اهل بیت فقط در کلام نیست؛ اما مرسوم است که در چهل سال عمر خود را وقف امام حسین (ع) و حجاج می کنند و انصافاً ایلام را باید پایتخت خادمان امام حسین (ع) دانست. حتی اگر اکثر مردم ایلام زندگی کمتری داشته باشند. اما این درست است که آنها چهل سال است که به زائران خدمت می کنند و این افراد با نظافت در فضای داخلی به زائران خدمت می کنند.

خسروپناه از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و حامد حیاتی ، رئیس هیئت اندیشه های دانشگاه علوم انسانی و هنر و اعضای هیئت اندیشه های استان ایلام استقبال کرد.

انتهای پیام / 4121 /4062 /

دکمه بازگشت به بالا