عمومی

گناوه در اربعین حسینی به سوگ نشست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، همزمان با سراسر کشور و در شب و روز اربعین حسینی و همراه با برگزاری همایش عظیم و جهانی پیاده روی اربعین در کربلای معلی، گناوه عزادار امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و مردم مؤمن و دریادل سیاه پوش در عزای سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش همراه با عرشیان و فرشیان اشک ماتم ریختند.

به همین مناسبت آئین‌های سوگواری و عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای شهرستان در حال برگزاری است.

گناوه در اربعین حسینی به سوگ نشست

به همین مناسبت صبح چهارشنبه آئین عزاداری و سوگواری در دفتر امام جمعه گناوه با حضور مسئولان و اقشار مردم برگزار شد.

در این آئین سوگواری، حجت الاسلام تشکری از روحانیون و اساتید حوزه به بیان مطالبی پیرامون اهمیت اربعین حسینی و ذکر فضائل امام حسین (ع) پرداخت.

روضه خوانی و مداحی از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و نان صلواتی و پخش بین عزاداران و آئین‌های ویژه سنتی و برنامه‌های متنوع مناسب از دیگر برنامه‌ها در حال اجرا است.

گناوه در اربعین حسینی به سوگ نشست

مطالب و بسته‌های فرهنگی و نوحه‌های سنتی و آئین‌های عزاداری به مناسبت این ایام در فضای مجازی نیز پخش می‌شود و از کانال‌ها و گروه‌ها و صفحات مجازی بهره برده می‌شود.

عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) و سوگواران شهیدان کربلا با حضور پرشور در حال اقامه عزای سید و سالار شهیدان در اربعین حسینی هستند.

گناوه در اربعین حسینی به سوگ نشست

برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین

پیاده روی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری دلدادگان حسینی از گلزار مطهر شهدا تا یادمان شهدای گمنام گناوه همزمان با اربعین حسینی نیز از آئین‌های ویژه که بعد از ظهر روز اربعین با حضور هیئت‌ها مذهبی، دسته‌های عزاداری و مردم مؤمن و متدین در گناوه تدارک دیده شده است.

همچنین برنامه‌های عزاداری هیئت و مساجد و اماکن مقدس در سراسر شهرستان گناوه در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر تدارک دیده شده است که با حضور عاشقان خاندان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا