عمومی

با عسل چهل گیاه و خواص آن بیشتر آشنا شوید

عسل چهل گیاه که به عسل چند گیاه هم شهرت دارد عموما به دلیل اینکه در مناطقی تولید می شود که اثر از آلودگی های محیط زیستی نیست و در ضمن معمولا حتی یان نوع گیاهان سم پاشی هم نمی شوند مرغوبیت و کیفیت بسیار بی نظیری دارد. شکرک زدن عسل نیز بر روی رنگ آن اثر میگذارد که بسیار وابسته به اندازه بلورهای آن است. بنابراین قیمت خرید عسل چهل گیاه نهاوند را نیز پرداخت خواهید کرد، حتی اگر کمی از قیمت عسل تغذیه ای بیشتر باشد.

متخصصین طب سنتی عقیده دارند که برای بهبود وضعیت کلی سلامتی بهتر است از چنین محصولی که به اصطلاع عسل چهل گیاه هم نامیده میشود استفاده کرد. عسل گزانگبین برای درمان کم خونی بسیار مفید است و به بهبود آن کمک می کند. امروزه یکی از مشکلاتی که در جامعه ی ما دیده می شود، کم خونی است که اگر این مشکل برطرف نشود می تواند زمینه ای برای بسیاری از بیماری های دیگر باشد.

در این شیوه فرقی ندارد کندو در کدام نقطه ایران قرار دارد. این نوع عسل بسیاری از انواع مواد معدنی و ویتامین ها را در درل خود دارد و به همین دلیل است که بسیاری از بیماری ها را درمان می کند و برای کم خونی و یا بیماری های عفونی و یاتقویت بدن بسیار مفید است.

همچنین در مصرف عمومی عسل، آمریکاییها بیشتر رنگ روشن عسل که طعم ملایمتری دارد را میپسندند در حالی که مردم اروپا و ایران عسلهایی با رنگ تیرهتر که طعم به مراتب قویتری دارد را انتخاب میکنند. عسل چهل گیاه ایران در دو نوع پاییزه و بهاره تولید می شود که عسل بهاره چهل گیاه نسبت به عسل پاییزه چهل گیاه کیفیت بهتری و ارزش غذایی بالاتری دارد زیرا در فصل بهار تنوع گیاهان و تازگی آنها بیشتر است.

همانطور که در بخش پیشین به ان اشاره شد، این محصول در فروشگاه نهاوند، از شهد چند گیاه به دست می آید و هر زنبور عسل برای تهیه مقدار ناچیزی از این عسل، تلاش و زحمت زیادی را متحمل می شود. یکی از بزرگترین مزایای عسل چهل گیاه این است که می توان این عسل را حتی برای افراد دیابتی نیز توصیه کرد و استفاده از این عسل برای این افراد مشکلی به وجود نمی آورد، هر چند باز هم نباید رد مصرف آن زیاده روی شود.

در ایران عسلهای مختلفی وجود دارد که بسته به نوع آنها رنگ متفاوتی نیز دارند در زیر به برخی از آن اشاره میکنیم. در بیشتر مواقع زنبوردار کندوهای خود را در مزارعی قرار میدهد که تا چشم کار میکند از یک نوع گل یا گیاه است. ولی امروزه با افزایش قیمت ها مردم بیشتر استفاده ظروف پلاستیکی را ترجیح می دهند.

این را شرکت های تولیدی برای سهولت خرید بیشتر مشتریان انجام می دهند. بنابراین بهترین روش برای شناسایی عسل با کیفیت و ارگانیک 40 گیاه این است که سازمان های استاندارد و غذا و دارو آن را تایید کرده باشند و مهر سازمان بهداشت را داشته باشد. حتی بسیاری از مزارع و کشتزارهایی که برای تولید عسل چهل گیاه و یا چند گیاه پرورش داده می شود و آماده می شوند باید زیر نظر مراجع ذی صلاح آماده و هر سال چندین بار بازرسی و می شوند.

حتی بسیاری از انواع عسل های چهل گیاه دارای مهر استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مرتبا توسط این نهاد ها آزمایش می شوند تا ارگانیک بودن و اصالت و کیفیت عسل تایید شود. معمولا با توجه به اهمیت این محصول استراتژیک همانند بسیاری دیگر از انواع ترکیبات غذایی سازمان غذا و دارو و یا سازمان استاندارد بازرسی هایی را از مزارع و روند تولید عسل چهل گیاه دارند که اگر این دو سازمان عسلی را تایید کنند می توان به کیفیت این عسل واقف شد.

بعضی از زنبوردارن با کوچ دادن کندوهای خود و قرار دادن آنها در دل کوهستانها و دشتها، از گیاهان و گلهایی که به صورت طبیعی رشد کرده اند استفاده میکنند تا عسل تولید کنند. شرکت خرما سیاه با توجه به اهمیت محصولات عسل خود بهترین مزارع و مناطق تولید عسل در ایران را انتخاب و با در نظر گرفتن اصل علمی و پژوهشی لازم بهترین و ارگانیک ترین انواع عسل گیاهان را برای تولید عسل در مزارع و مناطق تولید عسل چهل گیاه خود در نظر گرفته است تا بهترین نوع عسل 40 گیاه را تولید کند. نام گذاری این عسل به خاطر وجود انواع گل و گیاهان موجود در منطقه خوانسار است.

علت تفاوت رنگ عسل ها هم در نوع گلی هست که زنبورها عمدتا از اون گل استفاده کردن. این نوع عسل که طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده، حاصل نوشیدن شهد گل های مختلف توسط زنبور عسل است، عموماً در بهار که گیاهان مختلفی در دشت ها و کوه ها می روید، زنبور شهد این گل ها را جمع آوری کرده و به عسل تبدیل میکند.

این نوع عسل خواص غذایی و دارویی زیادی برای بدن داشته و برای بیماریهای مختلف توصیه شده است، اگر میخواهید عسل چهل گیاه را به صورت عمده تهیه نمایید وب سایت ها و فروشگاه های متعددی در سراسر کشور وجود دارند که فعالیتشان در زمینه فروش انواع عسل چهل گیاه است، مانند بازار عسل، مراکز عسل ایران که برای هر نوع عسل توضیحات کاملی بیان کرده اند.

جهت خرید و اطلاع از قیمت عمده عسل چهل گیاه و بهترین نوع آن، در کشور می توانید به صورت مستقیم آن را از زنبودار تهیه کنید، اما اگر امکان مراجعه حضوری را ندارید می توانید آن را به صورت اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی و یا اینکه آن را از نمایندگی های موجود در کشور تهیه نمایید.

از جمله مناطقی که بیشترین تولید عسل را دارند می توان به لرستان ، کردستان ، طالقان و خوی اشاره کرد در این سالهای اخیر فروش عسل خوی به میزان زیادی افزایش داشته است. همانطور که می دانید خرید محصولات طبیعی یکی از موضوعات پرچالش می باشد که بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه مشکلات خرید چندین برابر می شود.

کم خونی نوعی بیماری خونی است که در زمان کاهش هموگلوبین خون به وجود می آید. تمام این سلول ها و بافت ها وابسته به اکسیژن هستند و با نبود اکسیژن مشکلات بسیار زیادی برای آن ها به وجود خواهد آمد. اگر پس از خرید عسل نیز متوجه شکرک در عسل شدید، مطمئن باشید که در تغذیه زنبور عسل آب شکر به کار رفته است و همین شکرک به دلیل وجود ساکارز در درون آن است.

از قدیم و در بین علما و دانشمندان عسل های ترکیبی و یا عسل های چهل گیاه به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی ارزشمند به بیماران مختلف توصیه می شده و امروزه نیز بر علم و آگاهی نسبت به خواص این عسل 40 گیاه افزوده شده است. در نتیجه مکان کندو نیز حائز اهمیت است.

در شهر دماوند نیز انواع عسل برای خریداران عرضه می شود که مهمترین آنها عسل چهل دماوند گیاه است. به عنوان یک قاعده، عسلهایی که رنگ تیره تری دارند از نظر مزه، طعم قویتری دارند و عسلهایی که رنگ روشنتری دارند طعم ملایمتری نیز دارند. همچنین گفته میشود که عسلهایی که رنگ تیرهتری دارند خواص آنتی اکسیدانی و مواد معدنی بیشتری دارا هستند.

به عنوان مثال عسل آویشن نسبت به عسل گون خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و به همین دلیل است که از عسل آویشن برای درمان سرفه و گلودرد استفاده میشود. مانند طرز تهیه عسل کنار ، عسل خوانسار چهل گیاه خواص عمومی زیادی برای بدن دارد و استفاده از آن در طب سنتی زیاد دیده می شود. عسل چهل گیاه در فروشگاه اینترنتی مفیدان در دو وزن نیم کیلویی و یک کیلویی عرضه میشود که بسته به وزن، قیمت متفاوتی دارد. یکی از دلایل نام گذاری این نوع عسل مشخص نبودن شهد خاصی از گیاه می باشد.

هم چنین شما عزیزان می توانید هرگونه سوال در مورد فروش عمده و تکی و هم چنین تمامی موارد مربوط به این نوع عسل را از طریق اطلاعات موجود در قسمت تماس با ما ، با کارشناس مربوطه در میان بگذارید. این عسل ممکن است در زمستان و فصل سرما منجمد شود که کاملا طبیعی است و نباید نگران باشید. عسل طبیعی، عسلی است که زنبور برای تولید آن فقط از شهد گلها و گیاهان مختلف تغذیه کرده و فرآیند تولید آن کاملا به صورت طبیعی است بنابراین ارزش غذایی بالایی دارد. همانطور که از نام عسل چند گیاه مشخص است، از چند گیاه مختلف تهیه میشود.

عسل گون چند گیاه (به نامهای دیگر عسل گون، عسل چهل گیاه، عسل چند گیاه) از شهد گیاهان و بوته هایی همانند آویشن (اوریشم، اوشم یا آویشم)، کتیرا، گون گز، گون انگبین، یونجه، خارتیغال (گلین بورماغی)، پونه، خاری، کاکوتی (چوگ یا علف کبک)، زول، بومادران (برنجاس)، مریم گلی، ختمی، کاسنی، گل گاوزبان و شهد گلها و گیاهان مختلف دیگری که در محل زنبورستان است به وسیله زنبور عسل فرآوری شده است.

عسل چهل گیاه فیروز کوه نوعی از انواع مختلف عسل است که توانسته به واسطه ی طعم بی نظیر محبوبیت بسیار بالایی را در بین مردم کسب نماید. همچنین برای دردهای قاعدگی، دردهای شکمی و روده، درمان دیابت بی مزه، عفونت های عمومی بدن مفید است. به همین دلیل رنگ عسل طبیعی میتواند از بی رنگ (درست مثل آب) تا قهوهای تیره متغیر باشد.

مثل عسل گون، کنار، لعل کوهستان، و اگر منطقه پوشش گیاهی غالب نداشته باشد اسم آن را عسل چند گیاه یا همان چهل گیاه میگذارند. طعم عسل، درست مثل رنگ آن به منبع شهد بستگی دارد. این تنوع با توجه به شهدی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده ایجاد شده است. این نوع عسل که به آن عسل تک گل میگویند، معمولا از نظر طمع و رنگ در نقاط مختلف یکسان خواهد بود.

خوانسار در استان اصفهان از سالیان دور محل برداشت عسل بوده است. تنظیم قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2، به شرطی که عسل دارای شکر و شیرین کننده های دیگری نباشد. عسل همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است. همچنین با کم خونی مقالبه میکند و دارای پروتئین است و ضد کمر درد است و بهترین مرحم برای سوختگی ها بوده و موثر در درمان انواع سرطان هاست که از مهمترین خواص عسل کنار می باشد.

این امر سبب خواهد شد تا هر فرد بسته به میزان نیاز و همچنین بودجه مالی خود عسل را خریداری نماید. رنگ عسل به مرور زمان تیره میشود، به همین دلیل است که عسلی که تازه برداشت شده است نسبت به مشابه آن در سال گذشته کمی روشنتر است. فروشگاه پادنا این محصول را بصورت مستقیم و بدون واسطه از زنبورداران مورد اعتماد تهیه و با قیمتی مناسب در سراسر کشور عرضه میکند. مصرف عسل از قدیم در بین مردم رواج داشته است. استفاده از این عسل در طب سنتی به وفور دیده میشود.

یکی دیگر از ویژگی های این نوع عسل تفاوت در میزان مصرف در افراد مختلف می باشد. فروش عسل چهل گیاه مخصوصاً فروش عسل با موم به خاطر فواید بشمارش در بازار از رونق خوبی برخوردار است. فروش عسل چهل گیاه خوانسار توسط شرکت های معتبر با قیمت مناسب و کیفیت بالا در فروشگاه های عرضه این محصولات انجام می شود.

در این حالت معمولا رنگ عسل سفید رنگ میشود. کدام رنگ عسل برای خرید بهتر است! این بهترین راه برای خرید عسل چهل گیاه آن هم به صورت فوری و سریع می باشد. به منظور تهیه عسل با کیفیت 40 گیاه توصیه می شود از برند ها و مارک های معروف و شناخته شده خرید خود را انجام دهید. در این حالت چون تمام پوشش منطقه به صورت ۱۰۰٪ از یک گیاه نیست، اسم عسل را بر اساس پوشش گیاهی غالب منطقه انتخاب میکنند. شرکت خرما سیاه یکی از شرکت های بین المللی و بسیار شناخته شده در تولید و توزیع انواع محصولات گیاهی و کشاورزی در ایران می باشد.

برای خرید انواع عسل سلوا کلیک کنید. این فروشگاه برای راحتی و آسایش مشتریان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رساند و خرید فقط به صورت اینترنتی امکان پذیر است. 3- شما مستقیم از زنبوردار خرید می کنید! دارای طبیعتی خنک و ملایم و عطر و طعمی خاص و متفاوت نسبت به عسل های دیگر دارد.

از خواص عسل گشنیز می توان به: اشتها آوری، مقوی معده، رفع سوءهاضمه، بادشکن، نرم کننده سینه، تب بُر، مفید برای بیماریهای عفونی مانند سرخک و آبله، برای سرفه و سرماخوردگی، مسکن و آرام بخش، دفع سموم بدن، خواب آور، مفید برای زکام و اسپاسم ماهیچه ای، شیر افزا، مفید برای تب های روماتیسمی، مفید برای آفت دهان، تقویت لثه، تنگی نفس، مسکن صفرا، ضد سرطان، مفرح، مقوی قلب و مغز، اسپرم، ناراحتی روده و حافظه اشاره کرد. این عسل باعث تقویت مغز و اعصاب می شود و برای درمان درد معده، مشکلات گوارشی و کم خونی مفید می باشد و خواب آور است.

از مهم ترین آن ها می توان به: مقابله با ترش کردن معده، ضد سنگ کلیه و مثانه، تصفیه کننده ی خون و کبد و ضد عفونی کننده ی دستگاه گوارش ،ضد ورم و عفونت روده، ضد یبوست، ضد اسهال، تب بر، تقویت اعصاب، ضد سرفه و آسم، اشتها آور، خواب آور، درمان میگرن، مبارزه با پوکی استخوان از خواص عسل چند گل است.

عسل چهل گیاه از ترکیب چندین گل و گیاه به دست می آید. ازهمین رو عسل های چند گل با موم با قیمت بالاتری نسبت به عسل های بدون موم به فروش می رسد. هستند که اقدام به برداشت عسل طبیعی می کنند. سعی می کنند تا محصول خود را به هر طریقی به دست مشتری برسانند. اما اگر درجایگاه یک زنبوردار و یا فروشندهی کار درست باشید این را میدانید که رنگ عسل هیچ ارتباطی به طبیعی بودن عسل، بهتر بودن و وحشی بودن آن ندارد.

نه از رنگ و نه از ظاهر عسل نمی توان به راحتی تشیص داد که این عسل چهل گیاه است و یا آیا واقعا واقعی است و یا خیر. عسل چند گیاه یا چهل گیاه چیست؟ چرا عسل چهل گیاه را از درکام بخرید؟ حتماً از خود میپرسید عسل چهل گیاه چیست و کدام نوع بخریم و قیمت چهل گیاه چقدر است؟

در مناطق شمال غرب کشور، عَسل ها بصورت تک گیاه تولید نمیشوند و عَسل به دست آمده در این مناطق بصورت وحشی و طبق سلیقه ی زنبور صورت میگیرد. باعث از بین رفتن این احساس در فرد مورد نظر می شود.

این نوع عسلها دارای طعم و خواص مجموعهای از گیاهان هستند که زنبور از آنها تغذیه کرده و ارزش غذایی بالایی دارد. عسل گون خود به تنهایی دارای ده ها گونه مختلف می باشد چون در هر منطقه نوع بخصوصی از آن رویش دارد. علم پزشکی مدرن موفق شده است در مدیریت مزمن زخم و مبارزه با عفونت، کاربردهای عسل را پیدا کند.

عسل طبیعی زول (بوقناق) تصفیه کننده خون است، مؤثر در کاهش اوره است و انرژی زا می باشد، سیستم ایمنی بدن را در برابر استرس افزایش میدهد. در همین راستا سال ۱۳۹۵ فروشگاه اینترنتی آهوتا را راه اندازی کردیم تا بتوانیم راحت تر با شما در ارتباط باشیم. حدود ۱۵ درصد این ترکیب را آب و ۸۰ درصد آن را سه نوع قند با نامهای گلوکز، فروکتوز و ساکارز تشکیل میدهند. شاید برایتان عجیب باشد این عسل یکی از مرغوب ترین عسل ها در دنیا به شمار می رود.

طعم و رنگی عسلی که به این شیوه به دست میآید، منطقه به منطقه میتواند متفاوت باشد. گلوکز معمولا تمایل زیادی به کریستاله شدن و یا رس بستن و خارج شدن از حالت محلول دارد. امروزه تنوع عسل ها بسیار زیاد شده است و هر کدام عطر و طعم و حتی رنگ متفاوتی دارند که آنها را خاص و متمایز از دیگری می کند. و موارد بسیاری دیگر که در حوزه ی تخصص پرورش دهندگان زنبور و زنبور داران است. و خاصیت عسل کنار چیست؟

دکمه بازگشت به بالا