اقتصادی

اولویت‌ وزارت‌خانه‌های نیرو و نفت در دولت رئیسی از نگاه ساعدی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیریت صحیح منابع آب و برق و همچنین فاصله گرفتن از فروش نفت خام و توسعه پتروشیمی ها از اولویت هایی است که باید توسط وزارتخانه ادامه یابد. انرژی و نفت در دولت جدید

قاسم ساعدی در گفت وگو با نازک نارنجی ، در مورد اولویت هایی که باید در سطح وزارت نیرو و نفت در دولت سیزدهم دنبال شود ، اظهار کرد: هر دو وزارتخانه گسترده تر بوده و به عنوان وزیران زیرساخت در کشور مورد هدف قرار گرفته اند. یکی از اولویت هایی که وزارت نیرو باید در دولت جدید دنبال کند ، مدیریت صحیح منابع آب و برق کشور است. اگر به مدیریت مناسب در زمینه منابع آب ، تفاوت های بین بخشی و به طور کلی تنش آب توجه کنیم. استانها کوچک می شوند

وی افزود: اولویت دیگری که باید توسط وزارت نیرو رعایت شود مدیریت صحیح منابع برق است ، در حال حاضر بخش خصوصی مجبور به ورود به این حوزه شده است و قطعاً آینده ما را تهدید می کند. از سوی دیگر ، کمبود منابع بانک مرکزی برای تأمین منابع یا بی توجهی دولت به بخش برق و عدم پرداخت بدهی های آن منجر به کمبودهای مالی و به دنبال آن خستگی و خرابی بسیاری از شبکه ها شد.

نماینده مردم دشت آزجوان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا ، اگر دولت جدید بر حوزه آب و برق مسلط نباشد ، نمی توانیم در سال 1402 با بحران برق مواجه شویم که دولت و کشور بار خواهد بود. بنابراین ، وزارت نیرو دولت جدید باید توجه ویژه ای به مدیریت این دو حوزه داشته باشد.

ساعدی در مورد اولویت هایی که وزارت نفت باید دنبال کند ، گفت: نفت محرک اقتصاد کشور است زیرا اقتصاد ما وابسته به فروش نفت است. در این رابطه ، در حالی که دیوان عالی کشور همواره از فروش نفت خام ابراز نگرانی کرده است ، وزارت نفت باید پالایش نفت و تبدیل آن به فرآورده های نفتی را در اولویت قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: یکی از برنامه های اولویت دار وزارت نفت باید تأمین زیرساخت ها و توسعه پالایشگاه ها و پالایشگاه های نفت برای تولید انواع فرآورده های نفتی باشد که هر یک می تواند یک مرکز اقتصادی باشد. کشور “.

وی افزود: مدیریت پتروشیمی اولویت دیگری است که باید دنبال شود. پتروشیمی خود یک مرکز اقتصادی برای کشور است. دولت فعلی فرآیند توسعه پتروشیمی را در چند مرحله تعریف کرده است ، اما این مراحل باید با سرعتی ادامه یابد که انتظار می رود دولت آینده را دوچندان کند. فروش نفت خام باید به حداقل برسد و فروش هرگونه فرآورده نفتی باید محور اقتصاد کشور باشد.

ساعدی در پایان گفت: “مساله دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی در وزارت نفت است. امروزه چالش ها و اعتراضاتی که توسط وزارت نفت و بسیاری از اجزای آن دیده می شود به این دلیل است که باید نیروی آن مطرح شود ، وضعیت باید تغییر کرد و تعیین دستمزد متناسب با شرایط سخت کاری و سطح تحصیلات آنها باید آرامش را به کارکنان صنعت نفت بازگرداند تا بتوانند با اشتیاق به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا