اقتصادی

بسته شدن مرزهایی که نباید باز می‌شد!

به دلیل ورود ویروس کرونا در این کشور و ورود این نوع ویروس به ایران از آنجا ، مرزهای ایران و عراق بسته خواهد شد و مسافران از هیچ یک از آنها قادر به سفر نیستند ، اما این مشخص نیست. کدام مجوز مرزها را باز کرده است و آیا اکنون باید بسته شوند؟

به گزارش نازک نارنجی ، پس از شروع ویروس کرونا ویروس انگلیس ، بسیاری از کشورها برای محافظت از شهروندان خود نظارت و کنترل بیشتری انجام دادند و بیشتر پروازهای مرزی خود را بسته و به کشورهای دیگر به ویژه انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی سفر کردند. در همین راستا ، ایران همچنین پروازهای خود به بسیاری از کشورها را ممنوع و پروازهای انگلیس را تا 11 مارس ممنوع کرده است.

اخیراً ، گزارش ها و اظهارات مقامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نشان داد کرون انگلیس از طریق عراق وارد ایران شده است. و روز گذشته ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، اظهارات تندی علیه کسانی که پروتکل ها را رعایت نکردند ، بیان کرد.

وی افزود: چه زمانی اجازه عبور و عبور از مرز عتبات و بازگشت را دادیم؟ چه کسی نامه ای از من در این باره دارد. کدام یک از همکاران من با برخی از این ترافیک موافق هستند؟ با یک اتوبوس وارد شوید و ما آن را در مرزی که فرد مثبت به آنجا می آید امتحان می کنیم. شخص مثبت پیاده می شود و اتوبوس به یک شهر می رود. ما آن را پیگیری کردیم و نکات مثبت را فقط می توان در آنجا یافت. همکاران من برای کار برخی افراد چه مبلغی باید پرداخت کنند؟ ما چه اشتباهی کردیم که در 13 ماه باید موجی ایجاد شود ، باید موج را بشکنیم و شهید کنیم!

نمکی تصریح کرد: من ناگهان نشنیدم که گروهی آمده اند و ما نمی دانیم. در کشوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر می خواهید یک جلسه مجازی برگزار کنید ، باید مجوز وزارت بهداشت را می گرفتیم. رئیس جمهور می خواهد به حرم برود. امام (ره) از وزارت بهداشت پرسید که چه نیازی دارد. اطاعت نکردن برای دیگران امکان پذیر نیست. افراد مسن از این سیستم پیروی می کنند ، اما دیگران هرگز به این موارد توجه نمی کنند. اگر یک اپیدمی بیاید و برود ، گفته می شود که غلظت اکسیژن بسیار کم است. بر اساس گزارش های دریافت شده به صورت محلی ، بیمار بعداً تحت معالجه قرار گرفت و همه سirال ها آغاز شد ، اما هیچ کس نگفت چه کسی آن را در پیک قبلی در خوزستان جمع آوری کرد ، که تخلف پروتکل ما را بازیابی کرد ، که تا شب نخوابید ، چگونه اکسیژن آمد ، چرا که نه یکی آمد و در خیابان فریاد زد که ما امکانات نداریم. چه کسی آتش را خاموش کرد؟ اما اگر خدای ناکرده دارو 5 دقیقه به تأخیر بیفتد ، آنها هزار قلم توپ و هزار شبکه اجتماعی راه اندازی می کنند. کشور اینگونه عمل نمی کند. من هم نامه نوشتم. صبر دیگر برای ما و شرکای ما در دسترس نیست. ما برای شکستن امواج و غیره برای ایجاد موج کاری نکردیم. همه باید این را بدانند. آنها همچنین باید شرکت را بشناسند.

در این راستا ، طبق اخباری که از فردا منتشر شده ، پنج مرز ایران و عراق برای تردد مسافران بسته است. جواد هدایتی – مدیرکل حمل و نقل و حمل و نقل بین المللی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای – به نازک نارنجی گفت: به دلیل اپیدمی کرونا انگلیس و تصمیم ستاد ملی تاجگذاری از فردا ، همه مرزهای ایران با عراق بسته خواهد شد. البته مرزهای عراق با خوزستان بسته و سایر مرزها با شهرهای آذربایجان غربی ، کردستان ، کرمانشاه و ایلام بلافاصله بسته شد.

وی افزود: مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان ، مرز مهران ، پرویزخان ، خسروی ، باشماق و تمارچین در مرزها بسته یا بلافاصله بسته می شوند و مسافران دیگر نمی توانند به آنجا سفر کنند.

مدیرکل حمل و نقل بین المللی و حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل گفت: رانندگان عراقی وارد کشور نخواهند شد و کالاهای خود را در مرز تخلیه یا بارگیری نمی کنند ، اما برخی از مسافران تاکنون مرز را طی کرده اند ، البته به صورت محدود. سازمان. به طور کلی ، کسانی که دارای تابعیت دوگانه هستند ، برای اهداف پزشکی می آیند یا از مرز عبور می کنند ویزای کار دارند.

دستورالعملی به عنوان پاسخ این سوال که آیا تردد در آن سوی مرزها با این ممنوعیت یا ممنوعیت روبرو است یا خیر؟ وی اظهار داشت: تاکنون تصمیم خاصی برای سایر مرزها اتخاذ نشده است اما تردد در سایر کشورها نیز محدود و منظم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا