اقتصادی

لطفی: فیلترینگ نباید کسب و کارها را از کار بیندازد

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران ، از عدم امکان ردیابی پیام های کاربران فضای مجازی ابراز نگرانی کرد و گفت: کرامت انسانی. ”

حسن لطفی در گفت وگو با نازک نارنجی ، درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و سازمان دهندگان پیام های رسانه های اجتماعی اظهار داشت: شکی نیست که به دلیل استفاده نادرست یا غیرمجاز از فضای مجازی ، کرامت انسانی برخی افراد خدشه دار شده است. برخی از افراد جامعه ما به دلایل مختلف به کرامت انسانی جامعه ما شک دارند. هر فردی با هر ذهنیتی نماینده هر مسئله ای است که در جامعه می خواهد و این افراد ناپایدار هستند.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم که می گوید باید از حقوق کاربران فضای مجازی حمایت شود ، گفت: این موضوع یکی از اولویت های اصلی کشور است. یکی از وظایف پارلمان حفظ کرامت انسانی است. به همین دلیل ، ما سعی می کنیم از حقوق کسانی که از یک برنامه استفاده می کنند و یک پروژه اخلاقی را شروع می کنند ، محافظت کنیم.

از سوی دیگر رزن نماینده مردم در مجلس با بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران کمیسیون های تخصصی مخالفت کرد و گفت: من فکر می کنم این موضوع باید توسط عموم مردم پیگیری شود. برخی از حامیان استدلال می کنند که این گروه تخصصی تر است و مدت زیادی دوام نخواهد آورد. نظر من این است که لازم است طرح در جلسه علنی مجلس ارائه شود.

لطفی در مورد احتمال مسدود شدن بسترهای فضای مجازی افزود: به نظر من مدیریت سکوها کافی است. بدون نیاز به فیلترینگ کافی است پیامها را دنبال کنید. نگهدارنده هر پیام باید مشخص شود. در این حالت ما نیازی به فیلترینگ نداریم. گوگل واقعا فیلتر شده است. به نظر من اگر فیلتر در جهت حفظ کرامت انسان باشد بسیار خوب است. به کسی که پیام را ثبت می کند و اگر بخواهیم پیگیری کنیم به ما گفته می شود که پیام از اتریش است اما کاربر در واقع در ایران است. این بسیار نگران کننده است.

وی گفت: “هنگام فیلترینگ ، مشاغل نباید تعطیل شوند.” به نظر من ، کرامت هر ایرانی باید توسط دولت حفظ شود. اگر کسی در اجتماع به کسی توهین می کند ، مجبور است آن را بپوشد. فضای مجازی در کشورهای توسعه یافته به اندازه فضای مجازی در کشور ما محدود کننده نیست و دلیل آن این است که مسئولان آنها این فضا را مدیریت می کنند. هر کسی که از آن در خارج از کشور استفاده می کند قابل دسترسی ، ردیابی و مشاهده است. این بدان معنا نیست که ما از امکانات بیرونی استفاده نمی کنیم. در عین حال ، ما باید این شکاف را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا