اقتصادی

نباید وزیر صمت را قربانی مشکلات صنعت خودرو کرد

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) می‌گوید که مشکلات صنعت خودرو ایران که برای سال‌های طولانی وجود داشته و راه حلی برای آن پیدا نشده، نباید به عاملی برای استیضاح وزیر صمت تبدیل شود.

امیرعباس اختراعی در گفت و گو با نازک نارنجی، اظهار کرد: موضوعی که باید پیش از هرچیز به آن توجه داشت این است که وزارت صمت از نظر ابعاد کار ستادی و اجرایی و حوزه‌هایی که پوشش می‌دهد، بزرگترین وزارتخانه اقتصادی کشور به حساب می‌آید که مدیریت تمام ابعاد آن، خود چالشی بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزیر صمت در ماه‌های گذشته، بیان کرد: با وجود گستردگی کار و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود داشت، وزیر صمت توانسته اقدامات قابل قبولی را در دستور کار قرار دهد. نگاه فاطمی امین بر لزوم نگاه ساختاری و سازمانی به مسائل باعث شد که در این دوره یک تجدید ساختار و تخصصی سازی وظایف در دستور کار قرار بگیرد که اقدامی مهم و کارگشا به حساب می‌آید.

رییس انجمن ستصا ادامه داد: چیزی که ما باید به آن توجه کنیم این است که اصلاح ساختار فرایندی زمان بر و پیچیده است و به این ترتیب، مشخص شدن نتایج آن نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل تداوم فعالیت فاطمی امین و استفاده از تجربیات ماه‌های گذشته و مشخص شدن نتایج آن اهمیت زیادی خواهد داشت.

اختراعی با اشاره به مشکلات جدی که صنعت خودرو ایران در تمام سال‌های گذشته با آن مواجه بوده، تصریح کرد: متاسفانه مشکلات این حوزه به حدی زیاد شده که تمام بخش‌های دیگر صنعت ایران را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است و مانند وزرای قبل، ما شاهد آن هستیم که بخش مهمی از وقت وزیر صمت فعلی را نیز همین موضوع به خود اختصاص داده است. فاطمی امین در ماه‌های گذشته تلاش کرده که با شیوه‌های مختلف راهکارهایی برای این صنعت پیدا کند و اقداماتی نیز در این بخش انجام شده است اما سوال اینجاست که آیا تمام دیگر اقدامات وزیر باید نادیده گرفته شده و صرفا خودرو در مرکز توجه قرار گیرد؟

وی افزود: من معتقدم که نه تنها استیضاح وزیر در این شرایط کمکی به صنعت کشور نمی‌کند که خود می‌تواند به چالشی جدید تبدیل شود. از این رو انتظار این است که برای مشخص شدن نتایج اقدامات ماه‌های گذشته، به فاطمی امین وقت بیشتری داده شود و از سوی دیگر وزیر نیز با استفاده از تجربیات ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای بهبود شرایط در بخش‌های مختلف صنعت کشور را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا