اقتصادی

وزیر خزانه داری جدید آمریکا را بیشتر بشناسید

جانت یلن مدت هاست به عنوان یک مدیر بانکی موفق شناخته می شود و اکنون رئیس وزارت خزانه داری ایالات متحده است.

بر اساس گزارش فوربس ، جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ایالات متحده ، رأی مورد تایید سنا را به دست آورد و به عنوان وزیر خزانه داری ایالات متحده انتخاب شد. یلن اولین زنی بود که چنین موقعیتی در تاریخ ایالات متحده داشت ، درست مانند اولین زنی که رئیس فدرال رزرو بود. اکنون که اقتصاد ایالات متحده تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است ، با یکی از سخت ترین بحران های زمان خود روبرو شده است. س mainال اصلی این است که چگونه در تغییر شرایط موفق می شوید؟

جانت یلن در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و مدرک اقتصاد خود را از دانشگاه براون از دانشگاه براون دریافت کرد. وی دکترای خود را از دانشگاه ییل دریافت کرده و سابقه تدریس و مدیریت چالش های برجسته اقتصادی را در کارنامه خود دارد. وی از سال 1971 تا 1976 استادیار اقتصاد در دانشگاه هاروارد بود و بعداً به فدرال رزرو ایالات متحده رفت. از سال 1978 تا 1988 ، یلن در مدرسه اقتصاد لندن به تدریس اقتصاد پرداخت.

وی پس از انتشار نقش های اقتصادی موفق ، در سال 1997 به ریاست شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور کلینتون رسید و بعداً مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی سانفرانسیسکو شد. در دوران ریاست جمهوری اوباما و در سال 2014 ، وی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد. جوزف آکرلوف – همسرش یک اقتصاددان برجسته آمریکایی است که در دانشگاه برکلی تدریس می کرد و به همراه دو نفر دیگر برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001 شد.

یلن یکی از برجسته ترین مدیران اقتصادی جمهوری خواهان و دموکرات ها بود و همچنین در آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ سمت خود را به عنوان فرماندار بانک مرکزی آمریکا حفظ کرد. او مروج نرخ بهره پایین بود و قصد داشت مبالغ زیادی را در دوران رکود خریداری کند و با تکیه بر آن نقش مهمی در مدیریت و غلبه بر اقتصاد در سال 2009 داشت. یلن نیز نیرویی بود که باید حساب شود. طرفدار اقتصاد آزاد و استقلال بانک مرکزی است.

یلن علاوه بر مسائل اقتصادی ، در موضوعات سیاسی و اجتماعی نیز موضع برجسته ای دارد و از منتقدان شدید نژادپرستی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا