اقتصادی

صادرات ریالی، ارزش افزوده‌ای برای کشور ندارد

نازک نارنجی / آذربایجان شرقی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه تجارت ریالی یکی از مشکلات بخش صادرات است ، گفت: “صادرات به عنوان ارز خارجی در کشور شناخته شده است ، اگر ریال برای صادرات پذیرفته شود ، هزینه بیشتری ندارد.

حمید زادبوم در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان در آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه یک اقتصاد قوی به یک بخش خصوصی قوی نیاز دارد ، گفت: برای یک بخش خصوصی قوی نیز باید ما یک انبار تجاری قوی داریم.

وی افزود: ما همیشه از صادرکنندگان خواسته ایم که از صادرات تجمعات خودداری کرده و برای درآمدزایی در کشور با فروش ارز خارجی اقدام کنند

زادبوم ادامه می دهد: برای انجام تعهدات ارزی چهار ماه مصوب شده است اما اگر هر یک از اصناف مشکلی با آن داشته باشند می توانند موضوع را با ما در میان بگذارند.

وی با اشاره به مشوق های صادراتی اظهار داشت: در این زمینه کمک صندوق توسعه ملی به بانک ها حاکی از این است که هر چقدر هم که انجام شود ، بانک ها باید به همان اندازه تسهیلات ارائه دهند ؛ زیرا این بسیار خوب است آنچه بانک توسعه صادرات در سال گذشته انجام داد ، پیشنهاد شد که نیمی از کمک های ارائه شده توسط این بانک را ارائه دهیم.

وی در مورد روشهای تهیه این تسهیلات گفت: در این راستا صادرکنندگان می توانند با مراجعه به سیستم بهینه سازی و ثبت نام آن ، برای ارزیابی این درخواست و درخواست تشویق پیشنهاد ما را به بانک ارائه دهید. اما بررسی نهایی هزینه تسهیلات به عهده بانک است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مورد مشوق طبقه دوم گفت: طبقه دوم با زیرساخت های مرزی ارتباط دارد و اگر بخش خصوصی در این زمینه اقدامی انجام دهد و این طرح توسط كارگروه توسعه صادرات استان تصویب شود ، سازمان توسعه تجارت مشوق هایی را ارائه خواهد داد. ” فکر.

وی ادامه می دهد: دریافت کمک 500 میلیون تومانی رایگان یکی از این مشوق ها است و نوع دوم این است که اگر آنها از اوایل سال 1999 تا پایان سال 1999 یک سری پرداخت بانکی داشته باشند ، تا چهار درصد نرخ بهره از طریق بانک توسعه صادرات ما به آنها باز خواهیم گشت.

وی در مورد موضوع حذف کارت های بازرگانی گفت: ما مانند بسیاری از کشورها علاقه مند هستیم کارت ویزیت را از کارت بازرگانی بگیریم اما به هر حال موضوع کارت در تجارت یک قانون است و ما نمی توانیم با برداشتن کارت بازرگانی این قانون را نقض کنیم ، اما ما علاقه مندیم که یک گام به جلو برداریم و شماره کسب و کار را دریافت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین از این جلسه خبر داد: این جلسه پس از جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در آذربایجان شرقی ادامه خواهد یافت تا بتوانیم برخی از مشکلات بخش خصوصی در مورد صادرات معاون وزیر صمت.

یونس ژائله ادامه می دهد: ما نیاز به معرفی تبریز به عنوان یک مرکز تجاری در شمال غربی و یک مرکز تجاری در ترکیه ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان با تمرکز بر این شهر داریم.

وی عدم ثبات در قوانین و از طرف دیگر مشکلات حمل و نقل و کمبود تعداد کامیون ها را از عمده ترین مشکلات صادرات دانست و گفت: تغییرات در قوانین و بخشنامه های روزانه مطمئناً صدمات زیادی به صادر کننده وارد می کند ، زیرا صادرکنندگان نیز متضرر می شوند. آنها با طرفین خود قرارداد می بندند که در صورت عدم اجرای قرارداد ، خسارت باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تحویل کامیون ها به یک مشکل اساسی تبدیل شده است ، گفت: هزینه کرایه ها نیز به طرز حیرت انگیزی افزایش یافته است ، به طوری که گاهی با اجاره سفرهای بیشتر به یک کشور خارجی ، یک ماشین جدید می تواند وارد شود .

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل در استان ما بسیار قدیمی است ، گفت: “ما انتظار داریم صادر کنندگان اجازه دهند از ارز صادراتی وارد کشور شوند ، چند صد کامیون شرکت در حمل و نقل. “

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز ، جلسه بررسی مشکلات صادرکنندگان در آذربایجان شرقی به دنبال موضوعات مطرح شده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت این کار توسط اتاق بازرگانی تبریز انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا