اقتصادی

کاهش ٤٠ درصدی صادرات برق کشور

سخنگوی صنعت برق از کاهش ٤٠ درصدی صادرات برق خبر داد و گفت: در زمستان، میزان واردات افزایش و صادرات کاهش می یابد به طوری که میدان واردات ٢٠ درصد رشد و میزان صادرات ٤٠ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نازک نارنجی، مصطفی رجبی مشهدی امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال نازک نارنجی در خصوص آخرین وضعیت صادرات و واردات برق کشور گفت: به منظور تامین پایدار برق با کمترین سوخت مصرفی میزان صادرات را کاهش دادیم.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به سوال دیگر نازک نارنجی در خصوص میزان بدهی کشورها در حوزه صنعت برق به ایران، گفت: بدهی ها به صورت متداول وجود دارد، مطالبات شناور بوده و در حال تسویه است.

وی در خصوص سنکرون شدن شبکه برق با روسیه، اظهار کرد: تبادل برق با روسیه یک نوبت به صورت سنکرون انجام شد اما برای تداوم و پایداری آن، دو مسیر را دنبال می‌کنیم و باید با آذربایجان و ارمنستان ارتباطات قوی داشته باشیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: امیدواریم در سال میلادی پیش رو این خطوط برقرار شود و ارتباط الکتریکی مستحکم تری را با روسیه داشته باشیم.

وی در خصوص میزان مصرف مازوت در نیروگاه ها گفت: در نیروگاه ها ٨٠.٦ درصد از سوخت گاز، ١١.٦ درصد از گازوییل و ٧.٨ درصد از مازوت استفاده می‌شود که در دوره سرد این عدد تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: در فصل سرد ٥٠ درصد گاز و ٥٠ درصد سوخت مایع در نیروگاه ها استفاده می‌شود که سوخت گازوییل دو برابر مازوت مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها ١٥ درصد نیروگاه ها قابلیت استفاده از مازوت را دارند.

ادمه دارد

دکمه بازگشت به بالا