اقتصادی

هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط اقتصادی

دو مقام ارشد بانک مرکزی هشدار داده اند که بهبود اقتصادی احتمالاً بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد ، طول خواهد کشید.

با گسترش کرونا در سرتاسر جهان ، بسیاری از کشورها تصمیم به افتتاح اقتصاد خود گرفتند. اخیراً ، برخی از علائم خوش بینی ، مانند اشتغال زایی در ماه مه و رشد مثبت در بخش خرده فروشی ، منجر به برخی نتیجه گیری شده است که اقتصاد به سطوح پیش از بحران برگشته است ، با این حال ، دو مورد مدیران پیشرو بانک. فدرال رزرو آمریکا درباره عواقب احتمالی ابتلا به ویروس هشدار می دهد.

اریک روزنگرین ، مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی فدرال رزرو ، گفت: “با توجه به سرعت آهسته رشد سریع ویروس ، ممکن است ما نیاز به بستن مشاغل بیشتر داشته باشیم.” کاهش هزینه های خانه و سرمایه گذاری نیز با کسری بودجه جبران شده است.

نیل کشکاری ، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در مینیاپولیس ، اظهار داشت: اگر میزان ویروس کاهش یابد ، روند مثبت در اشتغالزایی خواهیم دید. متأسفانه طبق سناریوی من ، ممکن است امسال پاییز موج دوم فوران تاج را ببینیم که در آن بیکاری نیز بالا می رود.

جروم پاول ، رئیس صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده نیز چند روز پیش در گزارشی به کنگره هشدار داد که میلیون ها نفر هنوز از کار خارج هستند.

با این حال ، کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا ، هشدار می دهد که اقتصاد اروپا با کاهش شدید روبرو است. وی به کنفرانس ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا گفت: “بانک مرکزی اروپا پیش بینی می کند که با رکود چشمگیر اقتصادی روبرو خواهیم شد.”

براساس اعلام بانک مرکزی اروپا ، اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم سال 13 درصد رشد خواهد کرد. این رقم برای سال 8.7 درصد تخمین زده شده است. به گفته لاگارد ، تأثیر کورونا بر اقتصادهای اروپا کاملاً افشا نشده است و نرخ بیکاری در منطقه یورو می تواند دو برابر شود.

نوشته های پیام

دکمه بازگشت به بالا