اقتصادی

بانک مرکزی پیگیر کنترل تورم است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک ضمن تأکید بر اصول برنامه ، سیاست ها و اهداف کلیدی را برای کنترل تورم ، تقویت پول ملی و کمک به افزایش تولید دنبال خواهد کرد.

عبدالناصر همتی مطابق با نازک نارنجی ، در یک پست اینستاگرامی نوشت: در 4 نوامبر ، دو سال پیش ، دولت ایالات متحده تحریم های گسترده ای را علیه فعالیت های بندر ، حمل و نقل و صنایع تولیدی ایران اعمال کرد کشتی ، از جمله خطوط حمل و نقل به جمهوری اسلامی ایران ، بورس نفت و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران. شرکت ملی نفت ایران (NIOC) با هدف خرد کردن اقتصاد ایران علیه کشورمان ، هر مبادله بین م exchangeسسات مالی بین المللی بانک مرکزی ایران یا م institutionsسسات مالی ایران را تحریم می کند.

وی گفت: “در دومین سالگرد اعمال مجازات های سنگین در ایالات متحده و حتی اجبار شدید معیشت درآمد پایین جامعه که بخشی از آن بدون شک به دلیل مشکلات داخلی است. و بدون تناقض ، کشور مشهور ایران مفتخر است که اکنون به درگیری بین دو جناح داخلی نگاه کند. ” آمریکا مخالف است.

به گفته همتی ، بانک مرکزی نیز روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما با اختصاص و تأمین اعتبار مورد نیاز سرمایه و ملزومات اساسی کشور به مدت یک ساعت ، اجازه کمبود جدی را نداد. نیازهای اساسی مردم است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این منطقی نیست که برخی اختلاف نظرها بین برخی از نمایندگی ها و همچنین تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از رسیدگی بانک مرکزی به ریال و گردش ارز به دلیل بی صبری و انطباق منافع ملت بانک مرکزی ، غیر منطقی ، تحت همان موضوعات اجتناب است. ” از جریان فروش و دپوی کالا … به حساب بانک مرکزی واریز شود.

سرانجام وی گفت: “انتظار و فشار غیرضروری برخی از افراد که بسیار گران هستند و تلاش کسانی که دائما به دنبال جلوگیری از سیاست های ارزی و هدفمند تجمع هستند مهم نیست. عدم شفافیت ، بانک مرکزی ضمن تأکید بر اصولی که برنامه ریزی می کند ، سیاست های خود را ادامه می دهد. ” و اهداف کلیدی کنترل تورم تثبیت ارزش پول ملی و کمک به افزایش تولید است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا